بعد از تاسیس خراسان‌شمالی، صنعت مولدی در استان ایجاد نشده است/لزوم الحاق قوچان به خراسان شمالی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، پیش از ظهر امروز، علی جدی در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: برقراری فضای همدلی، هم افزایی و همگرایی اجزای حاکمیت و به روی کار آمدن دولتی پرتلاش و دغدغه مند فرصتی مغتنم برای پیشرفت استان خراسان شمالی است.

وی گفت: اشتغال از دغدغه های مهم مردم همیشه در صحنه استان خراسان شمالی است، صنایع مولد و مادر از زمان تاسیس استان تاکنون در خراسان شمالی ایجاد نشده است که موجب افزایش نرخ بیکاری و مهاجرت از استان شده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی افزود: تولید استان در حوزه کشاورزی و دامی بیشتر از میزان نیاز مردم استان است اما سالانه شاهد خروج صدها دام زنده و خام فروشی محصولات هستیم .

جدی گفت: در خراسان شمالی حتی یک کیلومتر آزاد راه و ریل وجود ندارد، مسئله کم آبی نیز در استان از مرز بحرانی عبور کرده و فوق بحرانی است.

نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در سالجاری عشایر استان با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم کردند که موجب به خطر افتادن امنیت غذایی استان شده است.

وی در پایان از لزوم الحاق شهرستان قوچان به خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: مردم و نماینده شهرستان قوچان تمایل دارند به خراسان شمالی ملحق شوند و این باعث رشد و توسعه خراسان شمالی و شهرستان قوچان خواهد شد.


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد

عملیات جستجو پیکر فرد غرق شده در نازلو چای ارومیه کماکان ادامه دارد.

3 ساعت ago

آخرین تصویر به جامانده از داریوش مهرجویی پیش از قتل/ عکس

داریوش مهرجویی مهر سال گذشته در منزل شخصی‌اش و همراه با دخترش به قتل رسید.

3 ساعت ago

بازیگر «زخم کاری» در واقعیت/ عکس

تیپ اصلی رعنا آزادی‌ور بازیگر «زخم کاری» در واقعیت را می‌بینید.

3 ساعت ago

صداوسیما تک حزبی شده به همین دلیل ما سال‌ها صدای ربنای استاد شجریان را از تلویزیون نمی‌شنویم

کامبیز نوروزی معتقد است که صداوسیما در سال‌های اخیر تک حزبی شده و به جای…

3 ساعت ago