اخبار ورزشی

بعد از رونمایی از ۲ آزادکار المپیکی در زاگرب؛ احتمال مشخص شدن ۳ ملی‌پوش فرنگی در ترکیه

بعد از رونمایی از ۲ آزادکار المپیکی در زاگرب؛ احتمال مشخص شدن ۳ ملی‌پوش فرنگی در ترکیه

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، بعد از اعزام تیم ۱۱ نفره کشتی آزاد ایران به تورنمنت رنک‌دار کرواسی، در دو وزن ۶۵ و ۱۲۵ کیلوگرم با توجه به نتایج به دست آمده و برتری رحمان عموزاد و امیرحسین زارع مقابل حریفان مستقیم‌شان عباس ابراهیم‌زاده و امیررضا معصومی، این دو کشتی‌گیر که در بلگراد نیز موفق به کسب سهمیه المپیک شده بودند، حضور خود را در تیم المپیکی کشتی آزاد قطعی کردند.

تیم ملی فرنگی نیز قصد محک تعداد زیادی از مدعیان تیم ملی را در جام بین‌المللی وهبی‌امره که اسفند ماه به انجام می‌رسد، دارد و به نظر می‌رسد در سه وزن ۶۰، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم احتمال رونمایی از ملی‌پوشان المپیکی وجود دارد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم که مهدی محسن‌نژاد با کسب عنوان پنجمی مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد موفق به کسب سهمیه شد، با محمدمهدی غلامپور و امیررضا ده‌بزرگی که مبارزه رودرروی‌شان در مسابقات کشوری با اشتباه داوری همراه بود عازم ترکیه خواهند شد و محسن‌نژاد این فرصت را دارد که با پشت سر گذاشتن حریفان جوانش، صاحب دوبنده تیم ملی شود.

همچنین در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی که قرار بود در زاگرب محک بخورد، اما به دلیل مسئله خروجی نتوانست راهی کرواسی شود، همراه با محمدهادی ساروی نفر سوم جهان کشتی خواهد گرفت و با توجه به مدال‌آور بودن ساروی در سال ۲۰۲۳، او در صورت کسب نتیجه بهتر می‌تواند حضورش در المپیک را نیز قطعی کند.

ساروی در مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی بلگراد مغلوب گابریل روسیلوی کوبایی شد، اما با کسب نشان برنز، سهمیه المپیک را به دست آورد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز بعد از عملکرد خوب فردین هدایتی در تورنمنت زاگرب، او حالا قرار است همراه با امین میرزازاده در جام وهبی‌امره رقابت کند. در این وزن هم احتمالاً ملی‌پوش المپیکی در ترکیه مشخص خواهد شد.

میرزازاده در بلگراد با کسب نشان طلای جهانی سهمیه المپیک را گرفت و هدایتی نیز در سال ۲۰۲۳ قهرمان جوانان جهان شد.

رویارویی ایمان محمدی مدعی جدید ۶۳ کیلوگرم که در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد نماینده این وزن تیم ملی فرنگی بود با میثم دلخانی که سال ۲۰۲۲ قهرمان جهان شد هم می‌تواند جالب توجه باشد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا