کهگیلویه و بویراحمد

بلاتکلیفی ۱۱ ساله آلونکی به‌نام جمعه بازار/ عزم تازه نفس‌های دولت سیزدهم بر جابه‌جایی جمعه بازار یاسوج

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، برنامه بدون تعارف شبکه استانی دنا با دعوت از سرپرست معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به موضوع مهم جابه‌جایی جمعه بازار یاسوج از مکان ناامن و نامناسب کنونی به بازارچه زیبا و شکیل احداث شده پرداخت.

 افزون بر ۶ هزار نفر از جمعه بازار یاسوج که در مکانی کاملا ناامن و نامناسب مستقر شده ارتزاق می‌کنند و حتی این مکان دو بار هم طعمه حریق شده و با توجه به شرایطی که داشته کار را برای آتش‌نشانی و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان با مشکل مواجه کرده است.

۱۱ سالی است که بحث جابه‌جایی جمعه بازار یاسوج مطرح است و در شورای گذشته شهر یاسوج تاکیداتی مبنی بر جابه‌جایی این مکان بود اما تاکنون اقدامی انجام نشده است. در خیابانی پایین‌‌تر از مکان کنونی جمعه بازار واقع در فلکه جهاد سرمایه‌گذار بازارچه زیبایی احداث کرده اما غرفه‌داران جمعه بازار به دلیل مسائل مالی حاضر به جابه‌جایی نیستند.

 

سید جواد هاشمی با حضور در برنامه بدون تعارف شبکه دنا با بیان اینکه مسئول امنیت جان و مال مردم هستیم، گفت: مکان جمعه بازار یاسوج نامناسب است و حتی چهره پایتخت طبیعت ایران را دچار خدشه کرده است .

وی با بیان اینکه جمعه بازار یاسوج به مانند یک غده سرطانی لاعلاج تبدیل شده گفت: استاندار به همراه مسئولان استان روزهای گذشته از این مکان بازدید و از نزدیک وضعیت نامناسب را دیدند. دستوری که صادر شد اینکه  متولیان هر چه سریعتر نسبت به جابه‌جایی این مکان اقدام کنند.

هاشمی با بیان اینکه نیازمند همکاری همه متولیان و غرفه‌داران برای جابه‌جایی جمعه بازار هستیم، افزود: غرفه‌داران مستقر در جمعه بازار بدانند که جان و مالشان در این مکان در معرض خطر است و اگر زلزله‌ای رخ دهد یا دوباره آتش‌سوزی شود متحمل خسارت سنگینی می‌شوند.

 

این مسئول عنوان کرد: بازارچه‌‌ای زیبا و مناسب در خیابانی نزدیک به مکان فعلی جمعه بازار آماده شده است، ظرف روزهای آینده  هم استانداری کار گروهی با هدف قیمت‌گذاری غرفه‌های جمعه بازار برای رهن و اجاره و حتی فروش با حضور شهرداری و دیگر متولیان تشکیل می‌دهد، حتی با بانک‌ها نشست خواهیم داشت که تسهیلات لازم در اختیار غرفه‌داران قرار دهند تا در بازارچه جدید، غرفه اجاره و یا خرید کنند.

هاشمی بر عزم مسئولان تازه نفس دولت سیزدهم بر جابه‌جایی جمعه بازار از مکان و سازه‌های موقت و نامناسب کنونی تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذار بازارچه جدید به ما قول داده غرفه‌ها را با قیمت مناسب در اختیار شاغلین در جمعه بازار قرار دهد و در این زمینه کارگروه تشکیل می‌شود تا دست مافیا و واسطه‌ها برای نرخ‌گذاری قطع شود.

پس از اتمام صحبت‌های معاون سیاسی امنیتی استاندار در بخش اول این برنامه، فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد روی خط تلفنی حاضر می‌شود و به معضلات جمعه بازار اشاره می‌کند‌.سرهنگ بازیار با اشاره به اینکه سرقت از غرفه‌ها با توجه به موقتی و ناامن بودن سازه‌ها یک معضل شده گفت: بیش از ۷۰۰ غرفه در مکان فعلی جمعه بازار وجود دارد و نبود دوربین مدار بسته معضلاتی برای پلیس ایجاد کرده است.

 

بازیار نبود پارکینگ را دیگر معضل پلیس دانست و گفت: سرقت از داخل خودرو دیگر معضلی است که جمعه بازار ایجاد کرده است و شلوغی در این مکان منجر به نزاع‌های دسته جمعی شده است. بخش اعظمی از ماموریت‌های و انرژی پلیس برای جمعه بازار یاسوج گذاشته می‌شود.

وی ادامه می‌دهد  که استاندارد در جمعه بازار یاسوج رعایت نشده است و امیدواریم هر چه سریعتر جمعه بازار به بازارچه جدید منتقل شود.

در ادامه این برنامه دلباز سرمایه‌گذار بازارچه یاسوج پشت خط تلفنی برنامه قرار می‌گیرد و از اتمام کار بازارچه خبر می‌دهد و اینکه تنها برق این مکان وصل نشده بود که با همکاری شرکت توزیع نیروی برق انجام شده است.

وی با اشاره به پای کار بودن مسئولان جدید استان گفت: روزهای گذشته استاندار، دادستان مرکز استان و رئیس کل دادگستری از بازارچه جدید بازدید و قول داده شد که در وضعیت بازارچه و جمعه بازار در روزهای باقیمانده از همین ماه مشخص می‌شود.

 

دلباز با بیان اینکه ۹۸ میلیارد تومان در این مکان سرمایه‌گذاری کرده اما بازارچه یکسال است که خاک می‌خورد، گفت: ۷۶۰ غرفه در بازارچه احداث شده است که طبق توافقی که با شهرداری یاسوج شده ۴۶۹ غرفه در اختیار جمعه بازاریان قرار می‌‌گیرد. غرفه‌ها چند سال پیش با قیمت ۵۲ میلیون تومان فروخته شدند اما قرار است در نشستی با مسئولان استان قیمت جدید مشخص شود.

سرمایه‌گذار بازارچه یاسوج گفت: در این بازارچه پارکینگ و مسائل حفاظتی بازارچه به خوبی دیده شده حتی بهترین سیستم آتش‌نشانی را تعریف کردیم. پارکینگ رو باز هم احداث شده است و ۱۱ هزار متر نشیمن‌گاه دارد.

در ادامه هاشمی معاون سیاسی استاندار با تقدیر از سرمایه‌گذار بازارچه یاسوج گفت: از سرمایه‌گذار خواستیم با حمایت ما نظیر چنین بازارچه‌ای را در دهدشت و گچساران احداث کند.

وی با بیان اینکه غرفه‌داران جمعه بازار یاسوج از مکان کنونی ناراضی هستند، گفت: غرفه‌داران اعتراف کردند که مکان فعلی ناامن و ناایمن است و امکان هیچ‌گونه خدماتی وجود ندارد در آتش‌سوزی سال ۹۷ جمعه بازار اگر آتش‌نشانی همان شب در حال گذر از جمعه بازار  نبود خسارت سنگینی به غرفه داران وارد می‌شد.

معاون استاندار با بیان اینکه برق جمعه بازار غیرمجاز است گفت: مجددا از غرفه‌داران می‌خواهم تا حادثه ناگواری رخ نداده برای جابه‌جایی به مکان جدید همکاری کنند. همه خدمات و امکانات در بازارچه جدید فراهم است، ضمن اینکه کمیسیونی برای نرخ‌گذاری غرفه‌ها تشکیل و با بانک‌ها برای اعطای تسهیلات رایزنی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذار قول داده در قیمت‌گذاری نهایت انصاف را رعایت کند تا به جمعه بازاری‌ها فشاری وارد نشود، افزود: بازارچه کنونی در برابر زلزله مقاوم است‌.مردم و غرفه داران جمعه بازار گلایه داشتند که مسئولان پای کار آنها نیستند حالا ما پای کار آمدیم آنها هم برای حفاظت از مال و سرمایه و جان خود و شهروندان و حفظ مبلمان شهری پایتخت طبیعت ایران پای کار بیایند.

 

وی خاطرنشان کرد: یاسوج یک شهر گردشگرپذیر است با جمع شدن کرونا باز شاهد حضور گردشگران و مسافران خواهیم بود لذا از غرفه‌داران می‌خواهیم در ساماندهی شهر یاسوج به ما کمک کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا