آذربایجان شرقی

بلاتکلیفی ۲۰ ساله طرح پزشک خانواده از مهم ترین چالش‌های وزارت بهداشت

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز،  حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز در دیدار با مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی به مناسبت هفته بیمه سلامت، ضمن تبریک این هفته به تمام تلاشگران حوزه بهداشت و سلامت در کشور و استان اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات ارزنده ای در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است و دستاوردهای این حوزه دارای ارزش فراوانی است.

 امام جمعه تبریز با تاکید بر نقش و جایگاه بی‌بدیل سازمان بیمه سلامت به عنوان نهاد خدماتی، داشتن جامعه سالم را بسترساز توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و شکوفایی کشور در تمام زمینه‌ها دانست و پیش شرط آن را تامین سلامت افراد جامعه عنوان کرد.

آل هاشم با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت جزئی از کلیت نظام محسوب می شود که تحت تاثیر سیاست های کلی سلامت قرار دارد، در شرایط فعلی اولویت وزارت بهداشت و درمان را ابتدا کنترل شیوع ویروس کرونا و سپس ترویج سلامت الکترونیک دانست

 وی تاکید کرد: نقش حمایتی بیمه سلامت در مدیریت شیوع کرونا قابل ستایش است. همچنین این سازمان تلاش های زیاد و ارزشمندی در رابطه با استقرار دولت الکترونیک و ارائه خدمات الکترونیکی داده است که حائز اهمیت است اما باز جای فعالیت در این حوزه وجود دارد.

آل هاشم بلاتکلیفی طرح پزشک خانواده را یکی از چالش‌های مهم وزارت بهداشت دانست و گفت: این طرح که از دهه ۸۰ آغاز شده است با مشکلاتی مواجه بوده و ما شاهد اجرای ناقص و نیمه کاره آن در کشور هستیم.

وی ادامه داد: سازمان‌های فعال در حوزه درمان می توانند با توجه به توصیه های سازمان بهداشت جهانی در رابطه با طرح پزشک خانواده این پروژه را به سرانجام برسانند.

 امام جمعه تبریز گفت: اقدامات سازمان بیمه سلامت در راستای حذف تبعیض درمانی و توسعه خدمات سلامت محور برای قشر ضعیف که از چند سال قبل آغاز شده است، جای قدردانی دارد اما قطعاً در این مسیر یکسری مشکلات وجود داشته که امیدواریم به زودی رفع شود.

آل هاشم توسعه کمی و کیفی خدمات سلامت، دستیابی به پوشش فراگیر و پوشش عادلانه سلامت و هم چنین کاهش سهم پرداخت از جیب مردم را از اهداف و مأموریت‌های مهم بیمه سلامت دانست.

 وی ابراز امیدواری کرد، دولت جدید همچنان توجه ویژه ای به حوزه سلامت داشته باشد تا رضایت مردم که ولی نعمت ما هستند بیش از پیش جلب شود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا