مرکزی

بنای انتصابات در دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی پاک دستی و التزام به اصل ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه شب گذشته در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه اظهار کرد: دولت در حالی همچون یک ماشین در حال حرکت است که کشور را با تورم بیش از ۵۰ درصد، رشد اقتصادی صفر، رشد سرمایه‌گذاری صفر و ده‌ها مشکل دیگر از دولت قبل تحویل گرفته است.

وی تصریح کرد: بعضی از ادارات در حال رکود هستند، بازدیدهای سرزده‌ای از برخی دستگاه‌ها داشتیم که متاسفانه بعد از ساعت ۱۰ صبح هنوز شروع به کار نکرده‌اند،  به زودی با به کارگیری مدیران جوان، انقلابی و با انگیزه به رکود حاکم در ادارات پایان خواهیم داد.

استاندار مرکزی افزود: وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شرایط کار را سخت‌کرده است، تلاش داریم با انتصاب مدیران ارزشی و با انگیزه به این وضعیت پایان دهیم، ضمن اینکه مبنای انتصابات در دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی پاک دستی و التزام به اصل ولایت فقیه است.

مخلص‌الائمه در خصوص مشکلات کارگران استان به ویژه کارگران هپکو گفت: وضعیت هپکو طی سال‌‌های گذشته فشارهای بسیاری را به کارگران هپکو وارد و آنها را عصبی کرده است، در سال گذشته شاهد اعتراضات هپکو بودیم، به کارگران هپکو حق می‌دهم که عصبی باشند، چرا که در این شرایط اقتصادی عدم دریافت حقوق طی چندین ماه فشار زیادی به فرد وارد می‌کند، تمام تلاش دولت این است که مشکلات حوزه تولید را برطرف کرده و رونق را به تولید بازگرداند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان مرکزی به مراتب بیشتر از مشکلات آن است که باید از این ظرفیت‌ها به درستی بهره گرفت.

استاندار مرکزی با اشاره به پروژه‌‌های نیمه‌کاره استان خاطرنشان کرد: ۹۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد،که اگر بودجه ۲۰ سال کشور را به این طرح‌ها اختصاص دهیم، بازهم تکمیل نمی‌شوند، در استان مرکزی پروژه‌هایی در سطح ملی با بودجه‌های استانی به اجرا درآمده‌اند که این مسئله موجب عدم تکمیل آنها طی سال‌های گذشته شده است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: به نظر می‌رسد مدیران قبلی نگاه بلندمدت در اجرای پروژه‌ها داشته‌اند، چرا که با مدیریت آنها اجرای یک پروژه بیش از چندین سال به طول انجامیده و هنوز هم به پایان نرسیده‌اند.

وی در خصوص انتصابات گفت: مصاحبه با مدیران کاری زمان‌بر و انرژی‌بر است، برای پیشرفت استان آرمانی داریم، اما بر اساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد، متاسفانه بخش اعظمی از توان و وقت ما در مباحث مربوط به مطالبات مردمی که به مسائل معیشتی نزول پیدا کرده، گرفته می‌شود، استانداری قایقران دستگاه‌های اجرایی نیست، دستگاه‌ها باید کارشان را به درستی انجام دهند و انتظار داریم رسانه‌ها نیز به درستی مطالبه‌گری کنند.

استاندار مرکزی بیان داشت: برخی از ادارات استان همچون اداره استاندارد که با سلامت سرو کار دارد، بیش از ۶ ماه بدون مدیر، مدیریت می‌شد که رسانه‌ها باید به این مسائل ورود و مطالبه کنند.

مخلص‌الائمه افزود: در فضای مطالبه‌گری مقاومتی در برابر نقد دستگاه‌ها نخواهیم داشت، اما نقد بدون اخلاق را نمی‌پذیریم، اخلاق باید بر سیاست و مدیریت حاکم شود.

استاندار مرکزی فاصله وضع موجود با وضع مطلوب را موجب نارضایتی مردم دانست و گفت:‌ در استان به دنبال برنامه‌ریزی مدیریت مسئله محور  هستیم، پیگیری مشکلات و معضلات با گفتمان مسئله محور در دستور کار است.

وی کانون تمرکز دولت در سال آتی را رشد اقتصادی برشمرد و اظهار کرد: امسال دولت درگیر بیماری کرونا بود، اما از سال آینده کانون تمرکز را  در رشد اقتصادی قرار خواهد داد.

مخلص‌الائمه با اشاره به آلودگی هوا بیان کرد:‌ برنامه‌هایی را در دست پیگیری داریم، متاسفانه محیط‌ زیست استان مرکزی کمترین سطح اعتبارات استانی را در کشور دارد.

در این نشست  موارد مختلفی از جمله مطالبات صنفی، انتصابات دستگاه‌ها، نحوه تعامل با اصحاب رسانه  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا