Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
بنیاد مسکن 400 هزار واحد ملی مسکن را می‌سازد/تکمیل نوسازی نیمی از واحدهای مسکونی شهرهای زیر 25 هزار نفر - خبرگزاری برگزیده های ایران
اصفهان

بنیاد مسکن ۴۰۰ هزار واحد ملی مسکن را می‌سازد/تکمیل نوسازی نیمی از واحدهای مسکونی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، مسؤول نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز در بازدید از طرح‌های این بنیاد در شاهین‌شهر اظهار داشت: امکان مسکن‌دار شدن برای بسیاری وجود ندارد و پروژه‌های بنیاد مسکن نقطه امید برای کسانی است که حداقل‌های مالی را دارند و امیدوارند از این طرف خانه‌دار شوند.

وی ادامه داد: همه مختصات زمین با آخرین آئین‌نامه اجرا شده و برای ساکنان امنیت ایجاد می‌کند و از نظر نور طبق استانداردها به گونه‌ای طراحی شده است تا از هر سمت نور واحدها تامین شود و لازم است در کنار پیوست اقتصادی در ساخت این واحدها، پیوست فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شود زیرا باید مسائل اجتماعی و فرهنگی رعایت شود تا مردم ‌دچار مشکل نشود.

روحانی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما حامی هموطنانی هستیم که بی‌سرپناه‌اند و بیشتر این افراد کسانی هستند که توان مالی ندارند و که حتی با فروش لوازم زندگی خود و قرض، هزینه ساخت مسکن را تامین می‌کنند، بنابراین لازم است اسباب کاهش هزینه‌ها فراهم و تمهیدی اندیشیده شود که هزینه ساخت آموزشی به مردم تحمیل نشود.

ساخت ۷۹۲ واحد در شاهین‌شهر در قالب طرح ملی مسکن

وی همچنین در بازدید از طرح ۷۹۲ واحدی طرح اقدام ملی مسکن شاهین‌شهر، بیان کرد: ۷۹۲ واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن، ۳۴۸ واحد در طرح مسکن مجتمع زیتون و بیش از ۷۰۰ واحد در روستاهای شاهین‌شهر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ساخت است.

روحانی‌نژاد اضافه کرد: این کار، قدم بزرگی برای حل مشکل مسکن این شهرستان است و خوشبختانه طرح اقدام ملی و جهش تولید مسکن می‌تواند نقطه امید برای هموطنانی باشد که خواستار مسکن هستند تا با حداقل منابع مالی، صاحب واحد مسکونی شوند.

رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: پیمانکاران تلاش کنند این واحدها از نظر مقاومت و اصول فنی طبق آخرین بخشنامه‌ها ساخته شوند تا در بلایای طبیعی امنیت مردم تأمین شود؛ همچنین در طراحی محوطه به منظور ارامش خانواده‌ها، به زیبایی بصری توجه شود.

وی اظهار کرد: بخشی از پول پروژه توسط مردم و بخشی از طریق تسهیلاتی تأمین می‌شود که خوشبختانه افزایش یافته است؛ همچنین در صورت تأمین زمین از سوی فرمانداری، شرایط برای افزایش ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیشتر فراهم‌ می‌شود.

روحانی‌نژاد با اشاره به وظیفه این بنیاد در نوسازی واحدهای مسکونی در شهرها و روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر، نیز یادآور شد: این برنامه از سال ۸۴ آغاز و تاکنون ۵۲ درصد واحدهای مسکونی در این‌ مناطق نوسازی و مقاوم‌سازی شده است؛ بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در افق ۱۴۱۰ جشن نوسازی مسکن‌ در شهرها و روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر برگزار خواهد شد.

ساخت ۴۰۰ هزار واحد در سال توسط بنیاد مسکن

مسؤول نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: روند ساخت و ساز بسیار خوب بوده است و به ویژه با افزایش این تسهیلات ارزان‌قیمت به مبلغ ۲ میلیارد ریال در قالب طرح جهش تولید مسکن، شتاب بیشتری خواهد گرفت.

روحانی‌نژاد با اشاره به تصمیم دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال هم گفت: از این تعداد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت ۴۰۰ هزار واحد در سال را متقبل شده است که ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۲۰۰ هزار واحد نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اجرا می‌شود.

مسؤول نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در شاهین‌شهر اضافه کرد: از این تعداد  هزار و ۲۷۰ واحد در شهر شاهین‌شهر و ۷۰۰ واحد در روستاها در حال ساخت است که می‌تواند بخش مهمی از مشکل مسکن مردم این منطقه را حل کند و مشابه همین مسأله در سایر شهرستان‌های استان نیز در حال اجرا است.

عمده مشکل شهرستان شاهین‌شهر، مشکل مسکن است

همچنین محمدرضا کاظمی‌طبا، فرماندار شاهین‌شهر نیز در این مراسم گفت: جنس مشکلات شهرستان شاهین‌شهر با سایر شهرستان‌ها متفاوت است، زیرا مشکل اصلی همه شهرستان‌ها اشتغال است؛ ولی در شاهین‌شهر به واسطه تاسیس ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی حتی مشکل نیروی انسانی هم وجود دارد و نیاز اصلی مسکن مردم است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی شاهین‌شهر مشکل زمین است، افزود: اگرچه در حریم زمین وجود دارد، ولی الان دغدغه تامین آب هم هست، بنابراین اجازه اضافه شدن مسکن توسط برخی دستگاه‌های بالا دستی به دلیل عدم امکان تأمین آب شرب برای ساکنان داده نمی‌شود.

کاظمی‌طبا گفت: از مجموع ۱۲ هزار نیازمند مسکن در شاهین‌شهر، ۳ هزار نفر توان خرید مسکن دارند ولی برای خرید منزل ارزان قیمت نام‌نویسی کرده‌اند که تاکنون تامین هزار و ۹۰ تا فراهم شده است.

به گزارش برگزیده های ایران، مجتمع زیتون شاهین‌شهر در ۳۴۸ واحد و در ۱۱ بلوک با زیر بنای ۵۶ هزار متر و زیر بنای قابل سکونت ۴۰ هزار متری با اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اسفند ۹۸ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز و با پیشرفت ۳۰ درصدی تا اسفند ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا