اخبار ورزشی

بن بست در مسئله جذب هافبک در پرسپولیس

بن بست در مسئله جذب هافبک در پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری برگزیده؛ در شرایطی که باشگاه پرسپولیس بیش از یک ماه زمان گذاشت تا محمد خدابنده‌لو را جذب کند حالا صحبت از جذب یک هافبک دفاعی است.

جذب هافبک در اولویت باشد
در گزارش ورزش سه آمده است: پرسپولیس چهار بازیکن خود را از دست داده و تاکنون فقط دو تا جذب کرده است که اتفاقاً پست این دو مهره جدید ربطی به آنهایی که حالا در تیم نیستند، ندارد.
مرتضی پورعلی‌گنجی، یاسین سلمانی، میلاد سرلک و محمد عمری رفتند و فعلاً عبدالکریم حسن و عیسی آل‌کثیر در نقل و انتقالات زمستانی جذب پرسپولیس شده‌اند.

1983391

پورعلی‌گنجی مدافع میانی بود که حالا می‌توان با انتقال علی نعمتی این نقیصه را برطرف کرد و او در کنار نفراتی مثل کنعانی‌زادگان، فرشاد فرجی، گولسیانی و حتی حنانوف این پست را پوشش می‌دهند و کمبودی در این پست حداقل به لحاظ کمیت دیده نمی‌شود.
یاسین سلمانی بازیکن پست ۱۰ بود که می‌توانست در نقش وینگر و مهاجم کاذب هم بازی کند. محمد عمری نیز تقریباً چنین خصوصیاتی داشت با این تفاوت که شاید چندان مناسب پست ۱۰ نبود و بیشتر در نقش مهاجم کاذب و وینگر کارآیی داشت.
سرلک بازیکنی بدون جایگزین
میلاد سرلک اما بازیکنی با پیراهن شماره ۱۰ بود که ظاهراً هافبک دفاعی و بازیکن پست ۶ بود اما بیشتر در نقش بازیکن پست ۸ کارایی‌آش را بروز می‌داد. شاید بتوان گفت بعد از جدایی احمد نوراللهی، سرلک بهترین گزینه برای جانشینی او در مرکز میدان پرسپولیس بود؛ بازیکنی که دفاع کردن، بازیسازی و مشارکت در حمله را به اندازه کافی بلد بود و با مجموعه‌ای از فاکتورهای مثبت تدافعی و تهاجمی قابلیت‌هایی داشت که معمولاً چشم‌پوشی از او در ترکیب اصلی دشوار می‌نمود.
در عین حال در مارکت فعلی فوتبال ایران گزینه‌ای که خصوصیاتی مشابه سرلک داشته باشد برای پرسپولیس پیدا نخواهد شد مگر آنکه احمد نوراللهی را برگرداند!
سوئیچ از هافبک تهاجمی به هافبک دفاعی
با در نظر گرفتن جدایی مهره بدون جانشینی مثل میلاد سرلک و البته از دست دادن عمری و سلمانی، اولویت خرید پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی باید یک یا دو هافبک تهاجمی باشد اما بعد از گره خوردن کار انتقال محمد خدابنده‌لو که بیش از یک ماه طول کشیده و فرسایشی شده حالا پرسپولیس روی به اختیار گرفتن یک هافبک دفاعی و بازیکنی که قابلیت بازی در پست ۶ دارد متمرکز شده است.
هر چند گل‌گهر با مخالفت اولیه خود نشان داد پروسه جذب علیزاده هم مثل خدابنده‌لو بسیار پیچیده و دشوار خواهد بود اما اینکه چطور از خدابنده‌لو و البته محمدرضا اسلامی دو بازیکن سابق و فعلی تیم زیر۲۳ سال به علیرضا علیزاده بازیکنی با قابلیت بازی در پست ۶ رسید جای سؤال است.

1943039

ذوب آهن وحدت را جای اسلامی می‌خواست
ظاهراً اوسمار ویرا به باشگاه گفته اسلامی را نمی‌خواهم. البته با توجه به رقم ۳۰۰ هزار دلاری رضایتنامه هافبک تیم ملی امید کار باشگاه پرسپولیس برای جذب این هافبک سخت بود اما ذوب آهن پیشنهاد وحدت حنانوف را در ازای این بازیکن داده بود که باشگاه پرسپولیس با این جابجایی هم مخالفت کرد.
ماجرای عجیب انتقال خدابنده لو
از روز اول رضا درویش شخصا پیگیر انتقال محمد خدابنده‌لو به پرسپولیس بود و حتی قرار بود دوشنبه شب هفته قبل این خرید را رسمی کرده و به هواداران اعلام کند اما ماجرا به شکل عجیبی پیچ و تاب خورد.
حدود سه هفته باشگاه رفسنجانی با رضا درویش بر سر قیمت چانه می‌زدند. مس ابتدا رقم ۱۰ میلیارد تومان را برای صدور رضایتنامه مطرح کرده بود اما پرسپولیس می‌گفت ۶ میلیارد بیشتر نمی‌دهیم. ظاهراً بعد از چندین روز چانه‌زنی سر مبلغ ۸ میلیارد توافق شد اما قرار شد خدابنده‌لو خودش بخشی از این مبلغ را بپردازد و به تیم محبوبش بپیوندد که اوضاع با تغییرات کادر فنی مس بهم ریخت.
سه مربی درباره هافبک مس نظر دادند
در اتفاقی عجیب و بی سابقه باشگاه پرسپولیس غیر از باشگاه مس رفسنجان با سه مربی در مورد خدابنده لو به چالش خورد. ابتدا ساکت الهامی سرمربی این تیم بود که با وجود مشکلاتی که با خدابنده لو داشت نمی‌خواست او را به پرسپولیس بدهد. سپس سعید دقیقی به این تیم پیوست و گفت تنها در صورتی خدابنده‌لو را به پرسپولیس می‌دهم که حنانوف را به علاوه ۱۰ میلیارد تومان به این باشگاه بدهند. بعد محرم نویدکیا سرمربی مس شد و گفت تنها در ازای مسعود ریگی هافبک ۲۴ ساله‌اش را به پرسپولیس خواهد داد و اینچنین بود که شایعه شد پرسپولیس از خدابنده‌لو دست شسته و به سمت علیزاده رفت که خصوصیات متفاوتی نسبت به این بازیکن دارد.
اوسمار هافبک دفاعی می‌خواهد
با وجود درخواست نویدکیا، اوسمار با جدایی ریگی مخالفت کرده و گفته یک هافبک دفاعی بیشتر می‌خواهد و قصد ندارد یک هافبک دفاعی بدهد و یک هافبک دفاعی دیگر جذب کند.

ظاهرا این مربی قصد دارد تیمش را با سیستم ۱-۳-۲-۴ به زمین بفرستد و برای این منظور دو بازیکن اصلی در ترکیب و دو بازیکن جانشین می‌خواهد. در حال حاضر سینا اسدبیگی و مسعود ریگی به عنوان هافبک دفاعی در پرسپولیس حضور دارند ضمن اینکه وحدت حنانوف هم می‌تواند در این پست بازی کند اما اوسمار یک هافبک دفاعی دیگر هم می‌خواهد و کلا قید جذب بازیکنی که قابلیت بازی در پست ۱۰ داشته باشد را زده است.

1895493

این در حالی است که ابتدا مدیران باشگاه پرسپولیس به او توصیه کردند هافبکی رونده با قابلیت بازیسازی جذب شود و به همین خاطر دنبال خدابنده‌لو بودند اما حالا اوسمار مسیر جذب هافبک را به سمت یک هافبک دفاعی عوض کرده است.
گزینه‌های جدید مطرح شدند
اینچنین شد که بحث گزینه‌های جدیدی برای حضور پست هافبک دفاعی پرسپولیس مطرح شد و ظاهراً مسئله جذب بازیکن پست ۱۰ کلاً فراموش شده یا در دستور کار نیست. امروز نام اتابک شکوراف هافبک دفاعی تیم ملی ازبکستان برای حضور در پرسپولیس مطرح شده که گفته می‌شود با وجود تائید فنی او، رقم به خدمت گرفتنش بسیار بالاست ضمن اینکه فعلا لیست خارجی پرسپولیس جا ندارد.
امروز همچنین بعد از مدتی دوباره نام پویا پورعلی بازیکن ملوان برای حضور در جمع سرخ‌ها به میان آمد و گفته شد یکی دو بازیکن جوان هم گزینه شده‌اند که باشگاه پرسپولیس این گزینه‌ها را تائید نمی‌کند.
درخواست عجیب مس رفسنجان از خدابنده‌لو
داستان جذب هافبک میانی برای پرسپولیس در شرایطی کش آمده که درویش در مصاحبه تلویزیونی هفته گذشته اعلام کرده بود تا میانه هفته قبل این خرید نهایی می‌شود اما فعلا که خبری از جذب بازیکن جدید نیست و خرید سوم این باشگاه به بن بست برخورده است.
امروز باز هم شایعه شد پرسپولیس از خدابنده‌لو خواسته خودش تمام رقم رضایتنامه‌اش را پرداخت کند و بیاید که این شایعه از سوی یکی از مدیران پرسپولیس تکذیب شد.
آخرین خبر در مورد خدابنده‌لو این است که باشگاه مس رفسنجان به این بازیکن – که بشدت دوست دارد راهی پرسپولیس شود – اعلام کرده علاوه بر اینکه طلب حدودا ۱۰ میلیاردی‌اش را به این باشگاه ببخشد مبلغ رضایتنامه‌اش را هم پرداخت کند. باشگاه پرسپولیس هم به خدابده لو گفته بخشی از این رقم را پرداخت خواهد کرد اما شرایطی که مس رفسنجان پیش روی هافبک خود گذاشته کار را پیچیده و دشوار کرده است.

۲۵۱ ۲۵۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا