اخبار روز

بهادری جهرمی: عملیات طوفان الاقصی حقیقت جنایتکار و جعلی بودن رژیم صهیونیستی را بر ملا کرد

بهادری جهرمی: عملیات طوفان الاقصی حقیقت جنایتکار و جعلی بودن رژیم صهیونیستی را بر ملا کرد

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در نشست خبری امروز (۹ آبان ۱۴۰۲) که در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، طی سخنانی گفت: در ایام سالگرد شهادت شهید فهمیده هستیم و روز بسیج دانش‌آموزی را گرامی می‌داریم. همچنین در آستانه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا هستیم و این روز یادآور جنایات رژیمی است که اقدام به کشتار مردم می‌کرد و این اقدامات را به پشتوانه آمریکا رقم می‌زد.

سردار نقدی: آمریکا و صهیونیستها روی هیتلر را سفید کرده‌اند

وی افزود: این ایام یادآور استمرار روحیه استکباری برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و اروپا است. یک نمونه از این اقدامات حمایت از دیکتاتوری در ایران و حمایت از نظام شاهنشاهی است که متأسفانه برخی رسانه‌های آنان از پادشاهی و استبداد حمایت می‌کنند.

سخنگوی دولت عنوان کرد: امروز ملت‌های جهان نشان می‌دهند صف خود را از دولت‌های حامی تروریستشان جدا می‌کنند و صدای حامیان تروریست، صدای ملت‌های آنان نیست و صدای ملت‌ها در راهپیمایی‌های حمایت از غزه است. این موزه ملی لانه جاسوسی سمبل شکست تاریخی دخالت در امور کشورها و استبداد پادشاهی است.

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: آینده حمایت از تروریسم، کودک‌کشی، حمله به بیمارستان و زنان و کودکان روشن است و باید از این تجارب تاریخی درس گرفته شود.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، عنوان کرد: آمریکا و برخی هم‌پیمانانش در اروپا حدود ۸۰ سال تلاش کردند یک تحریف تاریخی را شکل دهند و واقعیت و حقیقت رژیم جعلی صهیونیستی و این حقیقت کودک‌کش بودن او را مخفی کنند. عملیات طوفان الاقصی و فجایع وحشیانه که این رژیم مجبور شد به نمایش بگذارد، هرچه آنها کاشته بودند را به باد داد و حقیقت این رژیم را برای دنیا بر ملا کرد؛ علی‌رغم همه سانسورهایی که در رسانه‌های حامی تروریست شکل گرفت.

سخنگوی دولت اضافه کرد: برای مردم دنیا روشن شده ادعاهای حقوق بشری، دروغ‌های بزرگ دولت‌های حامی تروریست است. تاریخ نشان داده حقایق مخفی نمی‌شود و ملت‌های آزادی‌خواه دنیا به دنبال نظم نوین جهانی مقابل اقدام ضد انسانی هستند.

بهادری جهرمی در ادامه در پاسخ به خبرنگار برگزیده های ایران درخصوص اقدامات دولت برای انتخابات ۱۴۰۲ با توجه به راهبردهای چهارگانه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، عنوان کرد: حمایت از مشارکت حداکثری سیاست این دولت است و دولت مشارکت حداکثری را از مبانی اصلی مردم‌سالاری می‌داند؛ مانند اینکه نقش اصلی را در همه موضوعات برای مردم قائل است. دولت تمام تلاش خود را برای ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری با در نظر گرفتن چهار راهبرد رهبر معظم انقلاب به کار می‌گیرد‌.

وی با اشاره به اقدامات دولت در این زمینه خاطر نشان کرد: دولت علاوه بر فعال‌سازی ستاد انتخابات، آیین‌نامه ماده ۷۴ قانون انتخابات را تصویب کرد که زمینه استفاده عادلانه نامزدها از امکانات دستگاه‌ها برای افزایش مشارکت را فراهم می‌کند و فرصت برابری برای کاندیداها فراهم می‌کند تا به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند.

سخنگوی دولت گفت: همچنین اماکن ورزشی، سالن‌ها، سالن‌های اجتماعات دستگاه‌های اجرایی، سامانه‌ها و درگاه‌های دستگاه‌ها و رسانه ملی می‌تواند به صورت برابر و محلی در اختیار نامزدها باشد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: بهترین مشوق و اقدام دولت برای افزایش مشارکت، اقدامات اصلاحی در اصلاح ریل مدیریت کشور به نفع مردم و نمایش این است که کلید حل مشکلات کشور را نباید جز از مردممان جست‌وجو کنیم. البته مردم این تغییر رویه‌ها را احساس می‌کنند و هرچه خدمات بیشتری به مردم داده شده و مشکلات رفع شود، مقدمات مشارکت حداکثری فراهم خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون اقدامات دولت برای امدادرسانی به مردم غزه، بیان کرد: از روزهای ابتدایی حملات گسترده علیه زنان و کودکان که با حجم تخریب بمب‌های اتمی مقایسه می‌شود، امدادرسانی جزو اولویت‌های دولت و مردم ایران و همچنین آزادی‌خواهان جهان بود که امدادرسانی حتماً انجام بگیرد. هلال احمر رایزنی‌هایی با مقامات کشورهای مختلف، همسایگان فلسطین اشغالی و حامیان جبهه مقاومت داشته است. مجوزهای هواپیمای امدادرسانی اخذ شده و هلال احمر ایران و سایر کشورها آماده اعزام نیروهای امداد و نجات و همچنین غذا و دارو هستند.

سخنگوی دولت عنوان کرد: از دولت‌هایی که توانایی نقش‌آفرینی در این حوزه را دارند و همچنین از نهادهای بین‌المللی انتظار می‌رود که در این زمینه گام بر دارند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه محسوس است و نهادهای بین‌المللی پاسخگو باشند که چه تأثیری در جلوگیری از جنگ داشته‌اند. ثبت‌نام گسترده مردمی برای امدادرسانی شکل گرفته و ان‌شاءالله با رایزنی‌های دستگاه دیپلماسی پرکارمان، مسیرها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه آزاد شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره برخی اخبار درخصوص کمبود شیر خشک و افزایش قیمت آن، اظهار داشت: دولتمردان آمریکایی مدعی هستند غذا و دارو جزو کالاهای تحریمی محسوب نمی‌شود؛ این یک فقره روشن از دروغگویی مقامات آمریکایی است و شیر خشک، دارو و غذای کودکان است. تأمین ارز درخصوص شیر خشک از کشورهای اروپایی انجام شد و بانک‌های کشورهای اروپایی به بهانه تحریم‌های آمریکا و فشار ایالات متحده، در تحویل مواد اولیه خلل ایجاد کردند. همان زمان تدبیری صورت گرفت و مواد اولیه از مسیرهای دیگری تأمین شد و در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت؛ آثار آن خلل نیز در بازار نمایان شد. دولت برای جایگزینی این خلل مجوز واردات شیر خشک را داد تا نیاز پاسخ داده شود. ان‌شاءالله با تجربه گرفتن از این اتفاق، چنین وقایعی را شاهد نخواهیم بود.

سخنگوی دولت با اشاره به سفر آتی رئیس‌جمهور به استان کردستان عنوان کرد: سفر اول آیت‌الله رئیسی در دور اول سفرهای استانی و سفر دوم برای افتتاح پروژه سامانه آبرسانی سنندج بود. سفر اول ایشان ۱۷۸ مصوبه با اعتبار بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان داشت.

بهادری جهرمی گفت: در دولت سیزدهم ۱۶ طرح در استان کردستان با بیش از ۳۲ هزار میلیارد به پایان رسیده که مهمترین آن راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج بود؛ طرحی که ۱۷ سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شد. در مجموع ۳۲ هزار میلیارد تومان پروژه‌های ریلی، فرودگاهی، تصفیه‌خانه آب، شهرک صنعتی، و غیره در این سفر به بهره‌برداری خواهد رسید. نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به کردستان تأمین اعتبار شده و در اختیار استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: استان کردستان جزو استان‌های برتر در تخصیص اعتبارات بوده تا پیشرفت استان و رفع محرومیت‌ها با شتاب بیشتری دنبال شود. همچنین ۲۶ هزار میلیارد تومان به صندوق‌های پیشرفت و عدالت استانی پرداخت شده است.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص اقدامات دولت سیزدهم برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور خود میزبان تشکیل شورای اجتماعی بوده و تمامی اعضای دولت در این زمینه به صورت مستمر پیگیر هستند.

بهادری جهرمی اضافه کرد: برنامه «یاریگران زندگی» در محیط‌های هدف به منظور پیشگیری از آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و روان‌گردان اجرا شده است. همچنین بهره‌گیری حداکثری از مشارکت مردمی در زمینه‌های پیشگیری، کاهش آسیب و درمان معتادان، آموزش مهارت‌های شغلی و شایستگی‌های فنی و حرفه‌ای به ۲۲ هزار معتاد بهبود یافته، ایجاد زمینه بهره‌‌‌‌‌‌‌‎مندی جوانان و خانواده‌‌‌‌‌‌‌‎ها از خدمات مشاوره‌‌‌‌‌‌‌‎ای در سراسر کشور، بخشی از این اقدامات است.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص ادعای برخی کشورهای اروپایی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: درباره این حادثه و سانحه همان زمان در ایران تشکیل پرونده قضایی شد و مورد رسیدگی قرار گرفت. همچنین درباره برخی اجزا حکم صادر شد و کمیته‌های مرتبط فعال شدند؛ محاکمه مقصران و پرداخت غرامت به جان‌باختگان و همچنین ارتقای ایمنی در حوزه هوایی انجام گرفت.

سخنگوی دولت ادامه داد: چرا باید گروه‌های خودخوانده به این بهانه‌ها در کشورها دخالت کنند؟ البته باید دید پاسخ این کشورها برای حمایت‌هایی که همین روزها از جنایات علیه مردم غزه می‌کنند، چیست؟ چرا برای اینها بیانیه نداده و گروه خودخوانده تشکیل نمی‌دهند؟ این رویه‌ها باید تمام شود و ملت‌ها بیدارند و وقایع را مشاهده می‌کنند.

بهادری جهرمی در پاسخ به سؤالی درخصوص افزایش وام مسکن روستایی گفت: آیین‌نامه مربوطه روز گذشته ابلاغ شد؛ وام ۳۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۵ درصد مطابق با این آیین‌نامه برای مسکن روستایی پرداخت می‌شود. پیش از این، وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان بود که اکنون ۷۵ درصد رشد داشته است و امیدواریم کمک خوبی برای ساخت مسکن روستاییان عزیز باشد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص برخی ادعاها درباره عملکرد دولت سیزدهم اظهار داشت: این طبیعی است که جریان‌های سیاسی خصوصاً منتقدان دولت در ماه‌های منتهی به انتخابات سعی در جلب مخاطب داشته باشند؛ اما حافظه تاریخی مردم ما به‌خوبی گواه نادرستی داده‌های ارائه شده توسط این افراد است. مردم هنوز آمار فوتی‌های چندصد نفر ناشی از کرونا را در دولت گذشته فراموش نکرده‌اند. هنوز کسری بودجه، تورم ۶۰ درصدی و سایر آمارهای منفی از یاد مردم نرفته است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: مردم بهانه‌گیری‌های مستمر مقامات ارشد دولتی سابق در محقق نشدن وعده‌ها و حواله دادن امور کشور به برجام و رفع تحریم و اف‌ای‌تی‌اف را فراموش نکرده‌اند؛ این‌ها همه بیانگر عملکرد نامطلوب متولیان وقت و منتقدان فعلی است.

بهادری‌جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت غیررسمی برخی خودروها عنوان کرد: قانونگ‌ذار صلاحیت قیمت گذاری‌خودرو را به شورای رقابت تفویض کرده و در حوزه خودرو آنچه که در حیطه دولت است، اصلاح عملکرد شرکت‌های خودروسازی و افزایش تولید خودرو بود که سال گذشته ۵٩ درصد افزایش داشتیم و امسال نیز این روند ادامه دارد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اقدامات دولت برای حل مشکل کمبود معلم گفت: رئیس‌جمهور به وزیر آموزش و پرورش پیرامون کمبود معلم تذکر دادند؛ این مسئله مشکلاتی را در روزهای آغازین سال تحصیلی را برای معلمان و دانش آموزان ایجاد کرده بود. علت این مسئله جذب نامتناسب با نیاز در سال‌های اخیر بوده است. بعد از اجرای طرح رتبه بندی حدود ۸۰ هزار معلم بازنشسته شده و امسال هم ۷۰ هزار نفر بازنشسته شدند. با این حال در این دو سال ۲۴۷ هزار معلم جذب شده که تقریبا معادل هشت سال دولت قبل است. هم‌چنین جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۲۵ درصد افزایش داشته و  در مجموع ۶۸ هزار معلم جدید در شش‌ماه جذب شدند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا