سلامت

بهبودیافتگان کرونا در گیلان تنها با ارائه نشان سلامت پرواز می‌کنند

سید محسن میرحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار برگزیده های ایران افزود: با توجه به بخشنامه صادر شده از سوی وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر جلوگیری از حضور مبتلایان به کرونا در ناوگان عمومی تا زمان اطمینان از سلامت، لذا افرادی که نامشان در سامانه با عنوان بیماران مبتلا به کرونا ثبت شده است تا زمان درج سلامت ( پی .سی .ار منفی) در همان سامانه ،نمی توانند از پرواز های این فرودگاه بهره مند شوند.
 وی اظهار داشت: همچنین،افرادی که تاکنون واکسن نزده اند و تصمیم به انجام واکسیناسیون ندارند می بایست ۷۲ ساعت قبل از پرواز به دریافت نشان سلامت از کرونا ( پی .سی .ار منفی) اقدام کنند.
 مدیرکل فرودگاه گیلان با تاکید بر اهمیت اولویت سلامت مردم اعلام کرد: کارت انجام واکسیناسیون مسافرانی که نسبت به کرونا واکسینه شده اند نیز می بایستی در سامانه تایید شود.
میرحسینی با بازگشت ظرفیت صد درصدی ظرفیت پروازها گفت: در زمان حاضر ۶۴ سورتی پرواز در هفته به ۹ مقصد شیراز،عسلویه ،مشهد ،تهران بندرعباس ،اصفهان ،تبریز ،کیش و اهواز انجام می شود.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری (OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.
این فرودگاه دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و با مساحت کل ۲۲۰ هکتار در ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.
 

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا