اخبار روز

بهبود شرایط خروج زائران اتباع مقیم از مرز چذابه/ ‌چرا حضور اتباع مقیم در مرز افزایش یافت؟ + فیلم

بهبود شرایط خروج زائران اتباع مقیم از مرز چذابه/ ‌چرا حضور اتباع مقیم در مرز افزایش یافت؟ + فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از مرز چذایه، در سه روز گذشته برای اتباع‌ مقیم ایران که فاقد گذرنامه بودند‌ شرایطی فراهم شد تا بتوانند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند، اما به دلیل استقبال بسیار زیاد مراجعه‌کنندگان، گرمای هوا و محدودیت فضا مشکلاتی ایجاد شد که ناچار آنها را به دهلاویه منتقل کردیم.

عصر روز گذشته در پی افزایش تجمع  ‌اتباع افغانستانی‌های ساکن ایران در دهلاویه برای دریافت گذر مرزی، متاسفانه ۸۶۵ زائر صدمه دیدند ‌که با حضور فوری و سریع دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی و درمانی و همچنین پشتیبانی دستگاه‌های امنیتی شرایط نامطلوب برطرف شد.

هم‌اکنون وضعیت صدور گذر مرزی برای اتباع با تمام سرعت در حال انجام است و مسئولان اظهار امیدواری‌ کرده‌اند امروز تمام این اتباع بتوانند از مرز خروج کنند، هر  چند که اتباع باید در استان محل زندگی خود کارهای مربو‌ط به گذرنامه را انجام دهند.

محمد خانچی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری برگزیده های ایران در اهواز اظهار داشت: خیل عظیم عاشقان اباعبدالله (ع) همچون سیل خروشان به سمت و سوی بین‌الحرمین در حال حرکت است و تا تاریخ ۱۰ شهریورماه خروج زائران ایرانی ۲۱ هزار و ۷۴۱ نفر از کشور و ورود زائران ایرانی ۲۸ هزار و ۹۷۱ زائر نیز‌ بوده است.

وی در ادامه  افزود: همچنین ورود ۳۹۱ نفر از اتباع خارجی وارد کشور و خروج اتباع خارجی ۱۷ هزار و ۵۱۷ نفر بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد و گفت: در مجموع حدود ۶۹ هزار و ۳۲۹ نفر از زائرن  از مرز چذابه تردد کردند که با هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی و درمانی و همچنین پشتیبانی دستگاه‌های امنیتی و همکاری خوب مردم، سفر بسیار خوبی برای زائران فراهم شد.

۸۶۵ زائر افغانستانی در ازدحام جمعیت مرز چذابه مصدوم شدند

خانچی بیان کرد: در سه روز گذشته برای اتباع افغانی که فاقد گذرنامه بودند، شرایطی فراهم شد که به دلیل استقبال بسیار زیاد مراجعه‌کنندگان، گرمای هوا و محدودیت فضا مشکلاتی ایجاد شد که تلاش کردیم بلافاصله برطرف شوند.

وی گفت: با تلاش دستگاه‌ها و همکاری شهرداری‌های اهواز، دشت آزادگان و کوت سید‌نعیم و همچنین شرکت‌های مناطق نفتخیز، صنایع فولاد، آب و برق، گروه ملی، بنیاد مستضعفان و پیگیری‌های خوب عتبات عالیات، تلاش شد تا خدمات رفاهی چون آب و غذا ارائه شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا، سعی کردیم سایه‌بان و مه‌پاش ایجاد کنیم تا زائران احساس گرما نکنند. توسط هلال احمر و اورژانس اتاق‌هایی به منظور خدمات‌رسانی به جهت گرمازدگی و مشکلات درمانی در نظر گرفته شده و آمبولانس نیز در محل تردد زائران وجود دارد.

خانچی با بیان اینکه اتباع باید در استان محل زندگی خود کارهای مربو‌ط به گذرنامه خود را انجام دهند، اعلام کرد: روند صدور گذرنامه تا یکی دو روز آینده در این منطقه متوقف می شود.

به گزارش برگزیده های ایران، روز گذشته در تجمع انبوه افغانستانی‌های ساکن ایران در دهلاویه برای سفر به عراق در ایام اربعین، ۸۶۵ زائر صدمه دیدند و ۱۴۵ زائر به مراکز درمانی منتقل شدند.

.

/۷۳۵/.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا