اصفهان

بهترین امر به معروف دعوت مردم به واکسن زدن است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، سید امیر جعفری، سرپرست فرمانداری شهرستان شهرضا عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا با تأکید بر اینکه باید کار فرهنگی در پارک‌ها مردمی باشد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب عینی و یک موضوع بسیار مهم و از جمله مسائلی است که در نظام حکمرانی در صدر قرار دارد.

وی بیان کرد: قانون اساسی درخصوص امر به معروف یک اصل راهبردی دارد، بر اساس اصل هشتم، در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت، شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند.

جعفری با بیان اینکه شروط امر به معروف و نهی از منکر باید در نظر گرفته شود، افزود: امر به معروف و نهی از منکر آداب دارد، باید آداب و شرایط یک آمر و ناهی و مقتضیات زمان و مکان را در یک دوره آموزشی به افراد آموزش داده شود.

 

 سرپرست فرمانداری شهرضا با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید به امر به معروف و نهی از منکر وارد شوند، گفت: دایره امر به معروف و نهی از منکر بسیار وسیع است، امروز بهترین امر به معروف دعوت مردم به واکسن زدن است و ترک آن یک منکر است و نیاز فوری جامعه است؛ کارهای خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی درباره واکسیناسیون در شهرضا انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه مکان‌های متروکه باید ساماندهی شوند، اضافه کرد: تیم‌های تذکر لسانی آموزش دیده لازم است با همکاری بسیج طلاب، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های فرهنگی در شهرضا احیا شود.

بودجه فرهنگی باید خرج فرهنگ شود

حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح، امام جمعه شهرضا نیز در این جلسه تصریح کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر برای به عنوان یک وظیفه و تکلیف شرعی محسوب می‌شود و علاوه بر حفظ احکام اسلام برای حفظ سلامت جامعه نیز اثرگذاری بالایی دارد و از این رو باید تلاش می‌کنیم که بتوانیم در راستای فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان کمک کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بودجه فرهنگی باید در راستای فرهنگ‌سازی هزینه شود، خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی باید در شهرضا کمیته‌ای تشکیل دهند و به این نتیجه برسند که در پارک ملت یک محیط فرهنگی داشته باشیم، ایجاد یک محیط فرهنگی لازمه پارک ملت است.

صالح با بیان اینکه همه ادارات بودجه فرهنگی دارند و باید در راستای امر به معروف و نهی از منکر هزینه کنند، افزود: بحث فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک تکلیف شرعی برای آحاد جامعه است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا