سلامت

بهترین غذا در کاهش وزن و افزایش طول عمر کدام است؟

بهترین غذا در کاهش وزن و افزایش طول عمر کدام است؟

به نقل از هلث، فیبرهای غذایی، کربوهیدرات‌های غیرقابل هضم هستند زیرا بدن ما نمی‌تواند آنها را به قند تجزیه کند. فیبر به بدن کمک می‌کند تا قند خون را کنترل کند و باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

مصرف ۳۵ گرم فیبر در روز خطر مرگ زودهنگام را به میزان بیش از یک سوم کاهش می‌دهد.

بهترین غذا در کاهش وزن و افزایش طول عمر کدام است؟

کارشناسان می‌گویند که مصرف زیاد فیبر باعث افزایش امید به زندگی، بهبود سطح قند خون و کاهش وزن می‌شود اما غذاهای فرآوری شده این اثرات مفید را ندارند.

نتایج تحقیق کنونی نشان داد که مصرف ۳۵ گرم فیبر در روز در مقایسه با افرادی که فقط ۱۹ گرم فیبر در روز مصرف می‌کنند، احتمال مرگ زودهنگام را تا ۳۵ درصد کاهش می‌دهد.

غذاهای غنی از فیبر شامل میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و آجیل است.

دکتر اندرو رینولدز، محقق ارشد این تحقیق گفت: چند راه مختلف برای افزایش مصرف فیبر خود امتحان کنید، تا دریابید چه چیزی برای شما بهتر است.

اگر نان تصفیه شده می‌خورید، سعی کنید رژیم غذایی خود را به نان سبوس‌دار تغییر دهید. برنج قهوه‌ای و پاستا قهوه‌ای را امتحان کنید، سعی کنید نصف قوطی حبوبات را به غذاهای خود اضافه کنید.

در این مطالعه، بزرگسالان مبتلا به پیش دیابت که غذاهای غنی از فیبر مصرف می‌کردند، سطح کلسترول و قند خون کمتری داشتند همچنین وزن خود را کاهش دادند.

مطالعه دیگری نشان داده است که همه غذاها دارای فیبر برابر نیستند به عنوان مثال، غلات کامل سرشار از فیبر هستند اما اثرات مفید آنها برای سلامتی با فرآوری ضعیف می‌شود.

از شرکت‌کنندگان خواسته شد که به مدت دو هفته غذاهای سبوس‌دار فرآوری نشده یا کمتر فرآوری شده مانند برنج قهوه ای، جو کامل و نان سبوس‌دار تهیه شده با آرد درشت آسیاب شده مصرف کنند.

در دو هفته بعد، آنها بیشتر غذاهای سبوس‌دار فرآوری شده مانند نان سبوس‌دار و جو و نان سبوس‌دار تهیه شده با آرد ریز آسیاب شده مصرف کردند.

پروفسور جیم مان، محقق این تحقیق گفت: غذاهای سبوس‌دار در حال حاضر به‌طور گسترده‌ای به عنوان مواد غذایی مفید شناخته می‌شوند اما به‌طور فزاینده‌ای محصولات موجود در قفسه‌های سوپرمارکت فوق فرآوری هستند.

مصرف غذاهای سبوس‌دار با حداقل فرآوری نشان داد که شرکت‌کنندگان بعد از وعده‌های غذایی خود سطح قند خون را بسیار بهبود می‌بخشند و در طول روز نوسانات کمتری در سطح گلوکز خون داشتند.

در طول دوره مطالعه از افراد خواسته شد که وزن خود را حفظ کنند اما نتایج نشان داد که آنها در دو هفته اول مصرف غلات کامل فرآوری شده کمتر وزن خود را کاهش دادند و در دو هفته دوم مصرف غذاهای غلات کامل، وزن کمتری داشتند.

بیشتر بخوانید:

  • مردم بندرعباس، مازوت تنفس می‌کنند

  • بارش برف و باران در کشور/ خطر لغزندگی جاده‌ها در پی فعالیت سامانه بارشی

۲۷۱ ۳۵

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا