اجتماعی

بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی در ایام ربیع/ جزئیات جدید از احداث باغ‌راه حضرت زهرا(س) در منطقه ۱۸

بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی در ایام ربیع/ جزئیات جدید از احداث باغ‌راه حضرت زهرا(س) در منطقه ۱۸

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، محمدجواد خسروی؛ شهردار منطقه ۱۸ در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه بروجردی اظهار کرد: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده فاز نخست این پروژه به طول ۳.۷ کیلومتر در ایام ربیع به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص موقعیت جغرافیایی فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ گفت: موقعیت جغرافیایی این پروژه از آزادگان تا میدان جانبازان خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۸ در ارتباط با بهره‌برداری از فاز دوم از پروژه شهید بروجردی، گفت: فاز دوم این پروژه از میدان جانبازان تا بهار ادامه خواهد داشت که فاز دوم این پروژه ۶ معارض ملکی وجود داشت که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده این معارض حل و فصل شده و ان‌شاءالله با همکاری سازمان فنی عمرانی شهرداری تهران تا پایان سال این پروژه به طول کامل تعیین تکلیف خواهد شد، البته شاید یک الی دو ماه به زمان‌بندی بهره‌برداری از پروژه افزوده شود.

خسروی ادامه داد: بزرگراه شهید بروجردی در منطقه ۶ به طول ۶ کیلومتر قرار دارد و افتتاح این پروژه تأثیرات بسزایی در کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک به همراه خواهد داشت وبه تعبیری ما شاهد یک پروژه مشابه پروژه امام علی(ع) در غرب خواهیم بود و شهروندان می توانند از آزادگان به طور مستقیم وارد یادگار شوند.

بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی؛ به‌زودی/ برچیده شدن سوله‌های آموزش و پرورش به عنوان معارض پروژه

وی با بیان اینکه پروژه بزرگراهی شهید بروجردی یک پروژه قدیمی است، گفت: قدمت احداث و فرایند اجرایی این پروژه به ۱۰ الی ۱۵ سال قبل برمی‌گردد که خوشبختانه در این دوره از مدیریت شهری پروژه تعیین تکلیف شده است.

شهردار منطقه ۱۸ در ادامه با اشاره به فرایند آسفالت‌ریزی در معابر و خیابان‌های منطقه گفت: در این دوره از مدیریت شهری ما شاهد نهضت آسفالت‌ریزی در مناطق تهران هستیم و در ۵ ماهه گذشته از سال ۱۴۰۲ نیز ۸۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر و کوچه‌ها و خیابان‌های منطقه ۱۸ ریخته شده است.

خسروی در ادامه با اشاره به یکی دیگر از پروژه‌های مهم در سطح منطقه گفت: این پروژه شمال باغ‌راه حضرت زهرا(س) است طول این باغ راه ۹ کیلومتر است که از این ۹ کیلومتر ۶ کیلومتر در منطقه ۱۸ قرار دارد و این پروژه نیز در دوره مدیریت گذشته به صورت ناقص به بهره‌‌برداری رسید اما در این دوره از مدیریت شهری این پروژه در دستور کار قرار گرفته و ابنیه‌ها و فضاهای مورد نیاز در مسیر این پروژه احداث و تامین شده و ان‌شاءالله این پروژه نیز به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به چالش‌ها و مشکلات شن‌چاله‌ها در منطقه ۱۸ اشاره کرد و گفت: ساکنان منطقه ۱۸ سال‌های سال از این معضل و چالش در رنج و آسیب بوده‌اند و در دوره مدیریت شهری فعلی اقداماتی برای رفع این شن‌چاله‌ها در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۸ در این باره توضیح داد: چندی پیش جلسه‌ای را ما با یکی از نهادهای حاکمیتی در خصوص شن‌چاله‌ها برگزار کردیم به طوری که ۲۰۰ هکتار مساحت شن چاله ها در منطقه ۱۸ است که از این میزان ۱۰۰ هکتار مربوط به یکی از نهادهای حاکمیتی است که در این خصوص توافقاتی حاصل شده و مشکل ۱۰۰ هکتار از ۲۰۰ هکتار از شن چاله در منطقه ۱۸ به طول کامل برطرف شده است.

خسروی ادامه داد: ۱۰۰ هکتار از فضای شن‌چاله‌ها مربوط به چند شرکت می شود که در همین ارتباط ما جلساتی با آنها برگزار کرده‌ایم و ان‌شاءالله بعد از ۴ دهه معضل شن چاله ها در منطقه ۱۸ برطرف و پرونده آن بسته خواهد شد.

وی با اعلام این خبر که فضای فعلی شن‌چاله‌ها قرار است یک طرح ویژه و قابل قبول برای شهروندان منطقه ۱۸ عملیاتی شود، گفت: بنابر تاکید آقای زاکانی؛ شهردار تهران در فضای ۲۰۰ هکتار از شن‌چاله‌ها بناست فضاهای فرهنگی ورزشی و … حداث و بنا شود و در همین ارتباط نیز قرار است از سوی سازمان نوسازی شهر تهران مسابقه ای طراحی شود تا در نهایت طرح مورد نیاز انتخاب و فرایند اجرایی آن اغاز شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا