سلامت

بهره‌برداری از ۱۲ دستگاه تجهیزات پزشکی در بیمارستان رازی بیرجند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز دوشنبه در مراسم بهره‌برداری از این تجهیزات پزشکی گفت: در بیش از یک و نیم سال اخیر که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده و جهان، کشور و همه ابعاد حوزه علوم پزشکی را متاثر از خود ساخته، تلاش شده تا سایر امور دانشگاه به‌ویژه در حوزه درمان تحت‌ الشعاع قرار نگیرد و روند توسعه و پیشرفت متوقف نشود هرچند که بالاخره متاثر بوده است.

محمد دهقانی افزود: در این مدت پروژه‌های متعددی با تلاش همکارانمان در واحدهای تابعه دانشگاه تکمیل شده و قسمت عمده آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: بخش زیادی از پروژه‌های ساختمانی در حوزه بهداشت، فوریت‌های پزشکی و بیمارستانی از جمله بیمارستان ۳۲ تختخوابی بشرویه تکمیل شده و آماده تحویل از طرف پیمانکار است و درخواست تجهیزات آن هم صورت گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اورژانس و آی سی یو بیمارستان شهید آتشدست نهبندان تکمیل شده است و منتظر تجهیزات آن هستیم همچنین در ۲ هفته گذشته تعدادی از پروژه‌ها در شهرستان فردوس افتتاح شد و در قاین هم پروژه‌های متعددی را داریم که آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: حدود ۳۵ پروژه تجهیزاتی و ساختمانی با ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرستان‌های استان آماده بهره‌برداری است.

بهره‌برداری از ۱۲ دستگاه تجهیزات پزشکی در بیمارستان رازی بیرجند

دهقانی درباره ارزش ریالی تجهیزات بیمارستان رازی گفت: ارزش ریالی تجهیزاتی که امروز در بیمارستان رازی افتتاح شد، ۲۰۳ میلیارد ریال است که بخشی از این تجهیزات از طریق سازمان جهانی بهداشت در اختیار وزارتخانه قرار گرفته و با رایزنی‌هایی که از طریق دانشگاه انجام شد، تحویل ما شده است.

وی اظهار داشت: بخشی از این تجهیزات از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی به‌طور مستقیم خریداری شده و بخشی هم از طریق هیات امنای صرفه‌جویی ارزی با پیگیری‌های صورت گرفته، تحویل شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تجهیزات پزشکی که برای بیمارستان رازی تامین شده، در ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات به مردم در مرکز استان تاثیرگذار است.

رییس اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم اظهار داشت: تجهیزات پزشکی ارزشمندی که امروز در بیمارستان رازی بهره‌برداری می‌شود به ارائه خدمات مناسب‌تر و تخصصی‌تر به بیماران در سطح استان منجر خواهد شد.

امین الله گلرو دستگاه نویگیشن جراحی مغز را از جمله این تجهیزات برشمرد و گفت: لازم است از پیگیری‌های معاون آموزشی دانشگاه برای تامین این دستگاه تشکر کنم و امروز شاهد انجام اولین عمل با این دستگاه هستیم.

دستگاه اکمو، اکو کاردیو گرافی از طریق مری، الکتروآنسفالوگرافی، رادیولوژی دیجیتال پرتابل، دندانپزشکی تحت بیهوشی، کرایواستات، اکو کاردیوگرافی پرتابل، تجهیزات کار درمانی، هود پاتولوژی، ونتیلاتور و مانیتورینگ از دیگر تجهیزات پزشکی هستند که در بیمارستان رازی بیرجند بهره برداری شد و ارزش ریالی این دستگاه‌ها در بازار آزاد ۲۰۳ میلیارد ریال است که از طریق سازمان جهانی بهداشت، هیات امنای ارزی و اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا