هرمزگان

بهره بردن از صنایع حق هرمزگان است

به گزارش برگزیده های ایران از رودان، حسین رئیسی صبح امروز در  همایش دهیاران بخش رودخانه و مرکزی شهرستان رودان با بیان اینکه دهیاران در صف خط مقدم خدمت به مردم قرار دارند گفت: دهیاری یکی از مسؤولیت‌هایی است که هر جا کار بر زمین به ماند و هر دستگاهی کم کاری کند مردم به سراغ دهیار خواهند آمد.

وی گفت: میدان کاری دهیار بسیار وسیع  است و در پی آن دهیاران باید پاسخگو تمامی کاستی‌ها در روستا باشند و از طرفی دیگر امکانات لازم هم برای پاسخگویی به این مطالبات در اختیار آنها نیست.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همین که دهیاران دغدغه مند‌اند و صادقانه پاسخگو هستند برای مردم و جامعه بسیار ارزشمند است.

وی در  ادامه با اشاره به اینکه حدود ۱۰ سال گذشته طرحی برای حمایت از دهیاران در استان برای ارایه به مجلس شورای اسلامی تدوین شده بود گفت: متاسفانه این طرح در مجلس شورای اسلامی در آن دوره رای نیاورد اما هم اکنون مجلس شورای اسلامی برای سامان دادن به مدیریت روستا بدنبال حمایت ویژه از دهیاران است.

رئیسی تصریح کرد: قطعا هرچه اختیار بیشتر باشد پاسخگویی هم بیشتر خواهد شد که این مورد هم در حدود وظایف دهیاران دیده نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در خصوص تامین امکانات برای عمران و آبادانی روستا نیز گفت: دهیاران برای درآمد زایی برنامه محور باشند تا برای توسعه و عمران روستا خوداتکایی را هم داشته باشند که البته این امر در روستاها شهرستان بواسطه سطح پایین روستاها و جمعیت پایین امکان پذیر نیست.

وی از تلاش مجمع نمایندگان هرمزگان برای انتقال پرونده مالیاتی صنایع استان به خود هرمزگان خبر داد و گفت: صنایع هرمزگان از بدو تاسیس مالیات را در پایتخت پرداخت می کنند و انتظار از دولت مردمی و استاندار هرمزگان می رود که این مسئله جدی گرفته شود و همانطور که پرونده مالیات نفت ستاره عملی شد این امر در خصوص مابقی نهادها صنعتی باید محقق شود و اگر  درآمد مالیاتی به این سبب بالاتر برود قطعا درصد اعتبارات دهیاری ها و شهرداری ها از محل ارزش افزوده  هم افزایش چشمگیری خواهد یافت.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس گفت: همه دولت‌ها شعار عدالت را داده اند اما شیرینی عدالت در عمل نمایان می شود و در نقطه مقابل استانی همچون هرمزگان که به لحاظ درآمدی جز ۵ استان اول کشور محسوب  می شود، امروز به لحاظ نرخ بیماری در کشور رتبه دوم را دارد، فقر در استان هرمزگان رتبه سوم کشور را دارد که این موضوعات بسیار ناهمگون و نامتوازن است و نیاز به ورود جدی دولت مردمی دارد.

حسین رئیسی تاکید کرد: از دولت مردمی خواستاریم که این نابرابری ها را در برنامه ریزی ها ملاک عمل قرار دهد.

وی تصریح کرد: آنهایی که کمر به ناامید کردن مردم بسته اند بدانند مردم با اقدامات خوب این دولت روز به روز امیدوارتر خواهند شد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۹/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا