کهگیلویه و بویراحمد

بهره مندی بیش از ۵۶ هزار کهگیلیویه و بویراحمد ی از بیمه رایگان سلامت

غلامرضا کاظمی در گفت و گو با خبر نگار فارس در گچساران اظهار کرد: امکان تجویز نسخه الکترونیکی برای پزشکان طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد بیمه سلامت در این استان فراهم شده است.

وی بیان کرد: ۹۴ درصدنسخه های تجویز شده بیمه سلامت در این استان به صورت الکترونیکی است

مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: از مزایای این اقدام‌می توان به کاهش هزینه‌ها، تسریع در روند ارائه خدمات درمانی، صرفه جویی در مصرف کاغذ، شفافیت در رسیدگی خدمات،تنظیم هوشمند اسناد و رسیدگی بر اساس قوانین بیمه‌گری اشاره کرد،

کاظمی عنوان کرد: هم اکنون دسترسی به سامانه نسخه الکترونیک سازمان برای تمامی پزشکان طرف قرارداد بخش خصوصی، فراهم شده و این پزشکان می‌توانند نسبت به تجویز الکترونیک اقدام کنند.

وی گفت: بیمه شدگان بدون همراه داشتن دفترچه بیمه کاغذی و با ارائه کد ملی خود به پزشک مراجعه می کنند و پزشک پس از احراز هویت مراجعه کننده در سامانه نسخه الکترونیکی، بیمار را ویزیت کرده و خدمات تجویزی شامل دارو، آزمایش و تصویربرداری را در قالب یک نسخه ثبت می کند.

مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۵۶هزار و ۱۰۸ نفر در کهگیلویه و بویراحمد از بیمه رایگان سلامت (بیمه همگانی) برخوردارند.

کاظمی بیان کرد: ۳۲۶ هزار۱۴۱ نفر روستایی، ۸۹ هزارو ۱۴۸ نفر از کارکنان دولت و ۴۳ هزارو ۱۲۹ نفر از سایر اقشار از بیمه سلامت استفاده می کنند.

مدیر کل بیمه سلامت کهگیلیویه و بویراحمد ادامه داد: خانوارهای زیر پوشش این طرح از پزشک خانواده خدماتی شامل پیشگیری، اقدامات درمانی سرپایی، تجویز داروهای لازم، آزمایش‌های تشخیصی، ارجاع به متخصص دریافت می کنند.

وی گفت: تاکنون ۲۸ هزار و ۴۳۶ بیمه شده در استان زیرپوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفته است. 

کاظمی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح هر ۷۵۰ نفر در یک شیفت و هر یکهزارو ۵۰۰ نفر در ۲ شیفت تحت نظر یک پزشک عمومی قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۷ پزشک در طرح پزشک خانواده مشارکت داشته‌اند.

مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد اظهارکرد: این طرح پزشکان علاوه بر بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی می توانند بیمه شدگان سایر صندوق ها و سازمان های بیمه گر دیگر را ویزیت نمایند.

کاظمی افزود: خانوارهای زیر پوشش این طرح از پزشک خانواده خدماتی شامل پیشگیری، اقدامات درمانی سرپایی، تجویز داروهای لازم، آزمایش‌های تشخیصی، ارجاع به متخصص دریافت می کنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا