لرستان

بهسازی و تجهیز برج مراقبت پرواز فرودگاه خرم آباد / افزایش آمار جابجایی مسافر

بهسازی و تجهیز برج مراقبت پرواز فرودگاه خرم آباد / افزایش آمار جابجایی مسافر

به گزارش برگزیده های ایران لرستان، علی کاملی با اعلام این خبر گفت: کاهش ۲۰درصدی مصرف حامل‌های انرژی در فرودگاه، بهسازی اماکن و ابنیه فرودگاهی طی ۱۱ماه گذشته صورت گرفته است .

وی افزود: این مدیریت آمادگی دارد که شعار “سفر شاد- ایران آباد” را با به کارگیری کلیه توان و تجهیزات در فرودگاه خرم آباد محقق کند.

علی کاملی همچنین مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد در در خصوص اهم اقدامات انجام شده سال ۱۴۰۱ گفت: اقدامات فرودگاه خرم آباد در چند حوزه قابل بیان است: ابتدا حوزه منابع انسانی که می‌توان مهم‌ترین اقدام را اجرایی نمودن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تبدیل وضعیت ایشان به تعداد ۱۲ نفر اشاره کرد.

کاملی ادامه داد : در بحث تامین نیروهای عملیاتی مورد نیاز از طریق آزمون سراسری و با سهمیه اختصاص داده شده به این فرودگاه تعداد ۵ نفر در حوزه های ایمنی زمینی و ارتباطات و ناوبری هوایی جذب و به کارگیری شدند.

کاهش ۲۰ درصدی مصرف حامل‌های انرژی

کاملی افزود: مورد قابل اشاره بعدی افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های غیر ضروری است که این فرودگاه با هوشمندسازی مصارف شامل نصب کنتور های هوشمند، آبیاری قطره ای و بارانی، حذف موتورخانه های پر مصرف و جایگزینی آنها با اسپیلت / کولر آبی و پکیج، تعویض شیشه ها و پنجره های فلزی و فرسوده با استفاده از شیشه های دو جداره و پنجره های عایق، تعویض چراغ های پرمصرف بلوار و محوطه و دکل های روشنایی در مجموع حدود ۲۰% کاهش مصرف حامل های انرژی نسبت به سال گذشته ثبت شد.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد تصریح کرد: : سیستم‌های اطلاع رسانی FIDS ارتقاء و به روز رسانی شد و اطلاعاتی همچون وضعیت هوا، پرواز و سایر اطلاعات مورد نیاز از طریق نمایشگرها برای مسافرین در دسترس شده است.

وی تاکید کرد : با نصب QR-Code ها و دسترسی مسافرین به شرکت در نظر سنجی ارائه انتقادات، پیشنهادات، شکایات، قوانین و مقررات و حقوق مسافرین و عملکرد فرودگاه در پرتال در بستر فضای مجازی ایجاد شد.

مدیریت فرودگاه شهدای خرم آباد در ادامه تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در حوزه ارزیابی عملکرد این فرودگاه برای دومین سال پیاپی به عنوان رتبه برتر در گروه زیر بنایی در استان و رتبه دوم و پنجم در کل دستگاه های اجرایی معرفی شد.

علی کاملی ادامه داد : این فرودگاه در زمینه خدمات رسانی به افراد توانخواه و رعایت حقوق شهروندی نیز موفق به کسب رتبه برتر در استان شد.

توسعه و بهسازی در قالب پروژه‌های عمرانی

کاملی افزود: در حوزه پروژه های عمرانی، طرح توسعه و بهسازی فرودگاه شهدای خرم آباد با احداث ۸/۵ کیلومتر جاده حفاظتی به همراه احداث پل و ابنیه های مورد نیاز به اتمام رسید و فضای مفید و قابل استفاده ترمینال با تغییر کاربری قسمت های بدون استفاده حدود ۷۰۰ متر مربع افزایش یافته و علاوه بر ایجاد فضای وسیع‌تر و چشم انداز بهتر برای مسافرین فضا های جدیدی برای ایجاد کسب و کار فرودگاهی مهیا شد.

بهسازی اماکن و ابنیه فرودگاهی

مدیریت فرودگاه خرم‌آباد همچنین با اشاره به بهسازی اماکن و ابنیه فرودگاهی گفت : زیبا سازی و محوطه سازی،آسفالت محوطه جلوی ترمینال، لکه گیری و آسفالت بلوار ورودی، ساماندهی و تفکیک مسیرهای ورودی و خروجی به ترمینال و پارکینگ ها ، ساماندهی ورود و خروج به اپرون و پارکینگ هواپیما (درب آهن) ،احداث و بهره برداری از فیدر دوم برق اصلی فرودگاه، بهسازی تأسیسات الکتریکال و مکانیکال و سایر اقدامات زمینه خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به مسافرین و شهروندان عزیز لرستانی مهیا شود .

مدیر فرودگاه خرم آباد افزود : در حوزه هوانوردی و ارتقاء زیر ساخت های آن با بهسازی کامل برج مراقبت انتقال، نصب و راه اندازی سیتم سوئیچینگ جدید، گیرنده ها و فرستنده های جدید اقدامات درخور توجهی انجام شده است و بستر مناسب‌تری برای انتقال اطلاعات هوانوردی ایجاد شد و به جرات می توان گفت با تجهیزات و امکانات جدید و راه اندازی سیستم های جانبی سوئیچینگ یکی از مجهز ترین برج های مراقبت کشور در حال بهره برداری می باشد .

کاملی مهم‌ترین استعداد و ظرفیت فرودگاه را راه اندازی هوانوردی عمومی ( ایر تاکسی، ایر تور ، ایر آمبولانس، آموزش خلبانی ….) در حوزه گردشکری و استفاده از خدمات حمل و نقل بار هوایی ( کارگو) در حوزه صنعت و تجارت بیان کرد و در این راستا برای فعالیت بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد.

وی در این راستا از تصمیم استانداری لرستان برای این موضوع و تخصیص اعتبار مناسب ( دویست و ده میلیارد ریال) و انجام هماهنگی های لازم بین دستگاهی توسط مقامات ارشد استانی خبر داد .

افزایش پروازها
به گفته کاملی از منظر گزارش‌های آماری تا پایان بهمن ماه علیرغم کاهش ناوگان هواپیماهای ATR تاکنون تعداد ۶۱۱ پرواز با جابجائی ۴۴۱۶۷ مسافر از این فرودگاه انجام شده که نشان از رشد ۷ درصدی ُنسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

شایان ذکر است مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد در پایان خاطرنشان کرد: این مدیریت آمادگی دارد در راستای تحقق شعار “سفر شاد- ایران آباد” با به کارگیری کلیه توان و تجهیزات نسبت به خدمات رسانی مطلوب‌تر انجام وظیفه کند.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا