اخبار روز

به تلاش جهت نزدیک سازی دیدگاه ایران و دیگر طرفها ادامه می دهیم

به تلاش جهت نزدیک سازی دیدگاه ایران و دیگر طرفها ادامه می دهیم

به نقل از العربی الجدید، ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر از تداوم تلاش‌های دوحه برای نزدیک سازی دیدگاه‌ها بین ایران و طرف‌های غربی در مذاکرات رفع تحریم‌ها در راستای جلوگیری از هرگونه تنش که به زیان تمام طرف‌ها در منطقه خواهد بود، خبر داد.

بر اساس این گزارش، الانصاری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره سفر اخیر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر قطر به تهران گفت: تا کنون برنامه ریزی برای آغاز دور جدید مذاکرات بین ایران و طرف‌های غربی پیرامون پرونده هسته‌ای ایران وجود ندارد اما میانجیگری قطر برای ارائه پیشنهادات جهت تسهیل بازگشت طرف‌ها به مذاکرات تداوم دارد.

وی همچنین افزود که قطر از ایفای این نقش تا زمان امضای توافق در راستای تضمین صلح و امنیت در منطقه شانه خالی نخواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر به تازگی طی دیدار خود در تهران در خصوص مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت ایران همواره از گفت‌وگوی منطقه‌ای استقبال کرده و ما مذاکره و مسئولیت پذیری را مقدمات ضروری برای رسیدن به همکاری قوی و پایدار بین همه کشورهای منطقه می‌دانیم.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با تاکید بر اراده رهبران دو کشور در خصوص همکاریهای فیمابین بعنوان عاملی جهت پیشبرد روابط، ضمن تمجید از مناسبات خوب دو کشور بر ضرورت گسترش و توسعه روابط اقتصادی و تجاری فیمابین تأکید کرد.

برخی موضوعات اقتصادی در حوزه همکاری‌های فیمابین، پاره‌ای موارد در حوزه کنسولی، و همچنین موضوعات مهم منطقه و تحولات اوکراین، فلسطین و افغانستان و مذاکره برای لغوتحریم‌ها از دیگر موارد مورد گفتگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر در این دیدار بود.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا