اصفهان

به دنبال از بین بردن نگاه تمرکزگرایی در فدراسیون فوتبال هستیم/واکنش عزیزی خادم به رفتن اسکوچیچ

به گزاش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال کشور ظهر امروز در مجمع هیات فوتبال استان اصفهان اظهار داشت: در اصفهان ۲۸ شهرستان و ۵٠ عضو مجمع حضور دارند، در مجامع زیادی شرکت کردم اما تراکم و بزرگی این مجمع برایم جالب است.

وی افزود: در بخش‌های مختلف فوتبال و فوتسال شاهد بودیم کارهای بزرگی انجام شده و رتبه‌ها و نتایج به‌دست آمده نیز مؤید این موضوع است و نمونه آن سپاهان است؛ این مجمع می‌تواند برای فوتبال کشور که گفتمان آن بر اساس توسعه شکل گرفته الگویی مناسب باشد.

عزیزی خادم با بیان اینکه توسعه امری زمان‌بر و همه جانبه است که نیازمند صبر است، تصریح کرد: این اعتقاد فدراسیون فوتبال است که نگاه آن عاری از نگاه جنسیتی و مملو از نگاه عدالتی باشد و طبق نگاهی علمی و مبنایی پیش برود.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور خاطرنشان کرد: به دنبال از بین بردن نگاه تمرکزگرایی و ترویج نگاه تکثرگرایی در فوتبال هستیم و سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های مختلف موجود در سراسر کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت دیپلماسی، یادآور شد: حوزه آموزش برایمان مهم است و امیدوارم فضای آموزشی به استان‌ها کشیده شود؛ وقتی از فوتبال دانش‌بنیان و توسعه محور صحبت می‌کنیم نمی‌توانیم آموزش را نادیده بگیریم؛ با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد امیدواریم بتوانیم این فضا را قوی کنیم.

عزیزی‌خادم مطرح کرد: فدراسیون فوتبال فدراسیونی تعامل محور است و معتقدیم اگر با هم‌افزایی کنار هم باشیم می‌توانیم قدمی برای فوتبال برداریم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور گفت: امروز اجماعی حداکثری برای فوتبال ملی شکل گرفته و زوایای پنهان و آشکار آن موجب سرافرازی است و این موضوع جز رفتار مبتنی بر گذشت نبوده است.

وی با انتقاد از بروکراسی موجود در بخش‌های اداری افزود: فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی خواهد کرد تا بتوانیم برای اصفهان به‌عنوان یکی از مراکز استعدادیابی برنامه‌ریزی کنیم، امیدواریم کارهای ورزشگاه تختی تا ۲ هفته آینده انجام شود.

عزیزی خادم در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه VAR یادآور شد: برنامه‌مان این بود که آموزش دهیم و پس از آن شاهد خدمات آن باشیم اما این پروژه همچنان باقی مانده درصورتی که تمام فرایندهای انجام شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم آموزش تیم داوری است؛ دغدغه داورهای بین‌المللی این است که در صورت نبود آموزش کنار گذاشته می‌شوند.

وی اظهار داشت: امیدوارم شرمنده ملتی که با وجود مشکلات عاشق تیم ملی‌شان هستند و سر خود را بالا گرفتند نشویم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور تأکید کرد: اصفهان پایگاه مهم فوتبال است و امیدوارم به پایگاه مهم آموزشی نیز تبدیل شود و امیدوارم با برنامه‌ریزی ورزشگاه تختی به پایگاه آموزشی تبدیل شود؛ بسیاری از کارها محدود به عوامل مادی و مالی نیست و نیازمند اراده است.

عزیزی‌خادم شائبه‌های منتشر شده مبنی بر توافق اسکوچیچ با کشورهای حوزه خلیج‌برگزیده های ایران را تکذیب کرد و گفت: نمی‌دانم اخبار رفتن اسکوچیچ از ایران و حضور در تیم‌های حوزه خلیج برگزیده های ایران از کجا می‌آید و چیزی هم در این مورد نشنیده‌ام، اما اسکوچیچ به‌همراه کادر فنی کار خودشان را انجام می‌دهند و تمام تمرکز ما روی دیدارهای آینده تیم‌ملی و رفتن به جام‌جهانی است، زیرا یکی از سریع‌ترین صعودهای تاریخ ایران به جام‌جهانی و حتی آسیا در حال رخ دادن است.

اصفهان از نگاه دوقطبی در ورزش خارج شده است

سید محمد طباطبایی، مدیر کل اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به زیرساخت‌های مادی و فکری استان اصفهان و صاحب‌ سبک بون اصفهان در بخش فوتبال اظهار داشت: با توجه به قدمت، پیشینه و تاریخچه فعالیت‌های ورزشی و خصوصا فوتبال، به عنوان استان الگو و پیشتاز در عرصه‌های فوتبال به نیکی یاد می‌شود.

وی افزود: وسعت استان، پراکندگی جمعیت و نگاه آمایشی نسبت به فعالیت فوتبال که در استان اصفهان وجود دارد، از لحاظ میزان علاقه‌مندی که بین شهروندان آن وجود دارد از استان‌های پیشرو است و می‌توان گفت از استان‌های رده اول در حوزه همگانی و قهرمانی فوتبال نگاهی توسعه محور در نزد شهروندان است. 

طباطبایی با تاکید بر اینکه فوتبال یک مقوله اجتماعی و یک ورزش پیشرو در اصفهان است، عنوان کرد: از محل ردیف اعتبارات تملک دارایی، اعتبارات ارزش افزوده و اعتبارات ملی که در اختیار استان بوده، بخش عظیمی از اعتبارات را به عنوان سرمایه زیرساختی در بخش فوتبال هزینه کردیم.

مدیر کل اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه بزرگ‌ترین پروژه بعد از انقلاب ورزشگاه نقش جهان بود، گفت: با هم‌افزایی که بین وزارت ورزش، شرکت فولاد مبارکه، اداره کل ورزش و جوانان و باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه شکل گرفت. 

وی بیان داشت: این پروژه پس از سالیان سال به عنوان یکی از پروژه‌هایی که نگاه ملی و بین‌المللی دارد، می‌تواند بخش عظیمی از فعالیت‌های فوتبال را در راستای برگزاری میزبانی رقابت‌ها و میزبانی رویدادهای ملی، آسیایی و جهانی را پشتیبانی کند.

طباطبایی تأکید کرد: بحث بعدی بحث اقتصاد است و استان اصفهان با نگاه اقتصادی که نزد جامعه ورزش دارد،توانسته از نگاه دو‌قطبی فوتبال خارج شود و باشگاه‌های بزرگ نیز حمایت کردند و نگاه توسعه‌ای را دنبال می‌کنند و این نگاه در نزد اهالی ورزش فوتبال استان اصفهان نهادینه شده. 

مدیر کل اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان توضیح داد: با توجه به اینکه یکی از مولفه‌های توسعه یافتگی،بحث فرهنگ‌سازی رشته ورزشی است و  با توجه به اینکه میزبانی رقابت‌های بین‌المللی می‌تواند فعل خواستن و فرهنگسازی رشته ورزشی در بین آحاد جامعه را نهادینه کند و زیرساخت‌ها و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان را در مجامع ملی و بین‌المللی به عرصه ظهور برساند، برگزاری مسابقات است که امبدواریم استان اصفهان نقش کلیدی خود در توسعه فوتبال را ایفا کند.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا