اخبار ورزشی

به دنبال استخراج طلا از هانگژو

به دنبال استخراج طلا از هانگژو

زاوش محمدی: نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی که با یک‌سال تاخیر در سال ۲۰۲۳ به‌میزبانی هانگژو چین برگزار خواهد شد؛ بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین از اول مهرماه سال جاری و پس از وقفه‌ای یک ساله آغاز خواهد شد.

در بازی‌های آسیایی هانگژو تا این لحظه، حضور ۲۱۳ مرد و ۷۶ زن و جمعاً ۲۸۹ ورزشکار نهایی شده است و باتوجه به سیاست‌های کمیته‌ملی المپیک مبنی‌بر اعزام کیفی کاروان، در این دوره تعداد ورزشکاران نزدیک به ۲۲ درصد نسبت به دوره قبل کاهش یافته است.

ضمن اینکه کادر سرپرستی کاروان کشورمان هجدهم شهریورماه به چین اعزام شدند و نخستین گروه از ورزشکاران نیز بیست‌وسوم شهریورماه به هانگژو خواهند رفت تا برای کسب مدال‌های خوش‌رنگ در رشته‌های مختلف با حریفان خود به رقابت بپردازند.

کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی موفق شده بود با کسب ۲۰ مدال طلا، ۲۰ مدال نقره و ۲۲ مدال برنز و در مجموع ۶۲ مدال رنگارنگ پس از کشورهای چین، ژاپن، کره‌جنوبی، اندونزی و ازبکستان در جایگاه ششم قرار گرفت.

شانس اول مدال در کاروان ایران در رشته کشی است که ۶ آزادکار ۶ فرنگی کار در این مسابقات شرکت می کنند. در مسابقات دوره قبل تیم ملی کشتی ایران (آزاد و فرنگی) توانست ۵ مدال طلا و ۳ برنز کسب کند. در حال حاضر هم آزادکاران و فرنگی کارهای ایران شانس اول کسب مدال هستند.

بعد از کشتی ما در ووشو ۲ طلا و ۴ نقره کسب کردیم و عملکرد نسبتا خوبی داشتیم.

در وزنه برداری هم دو طلای، یک نقره و یک برنز در جاکارتا از آن ورزشکاران ایران شد که در هانگژو هم وزنه بردارهای ایران شانس زیادی برای کسب مدال خواهند داشت.

به دنبال استخراج طلا از هانگژو

دو رشته رزمی کاراته و تکواندو هم دیگر رشته های مدال آور برای ایران محسوب می شوند و ملی پوشان ایران در تلاش هستند تا درخشش دوره قبل را تکرار کنند.

همچنین گفتنی است که از تیم ملی بسکتبال و والیبال ایران هم انتظار می رود در بین سه تیم برتر قرار بگیرند. تیم ملی والیبال ایران دوره گذشته مدال طلا را کسب کرد و تیم ملی بسکتبال هم توانست نایب قهرمان شود.

کاروان ایران در مسابقات دوومیدانی ۶ مرد و ۲ زن را همراه خود دارند و از ملی پوشان ایران انتظار می رود که بهترین عملکرد خودشان را داشته باشند.

همچنین تیم قایقرانی ایران در جاکارتا عملکرد خوبی داشت و نازنین ممولایی در روئینگ و تیم دو نفره و چهار نفره روئینگ ایران توانستند مدال نقره کسب کنند. همچنین در کانو و کایاک هم دو مدال برنز از آن ایران شد.

یکی دیگر از رشته هایی که شانس مدال کاروان ایران در آن زیاد است، کبدی است. ایران در کبدی زنان و مردان جزو بهترینهای آسیا حساب می شود و دوره گذشته در بخش آقایان و زنان توانستیم دو مدال طلا کسب کنیم.

۲۵۱۲۵۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا