اخبار ورزشی

به روزرسانی/صالحی‌امیری:ما ۵ سیاست برای هانگژو تعریف کردیم

به گزارش خبرنگار ورزشی برگزیده های ایران، سید رضا صالحی‌امیری در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت:همکاری لازم برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو وجود دارد. ما ۵ سیاست برای هانگژو تعریف کردیم؛ ۱. اعزام کاروان کیفی طبق فرمایشات رهبری، ۲. بانوان چون باور داریم حضور فعال‌تر دختران می‌تواند علاوه بر کسب سکو به ارتقا پرستیژ کشور کمک کند. ۳ مجموعه فعالیت فرهنگی، ۴. بحث استفاده از ظرفیت داخلی مانند تجهیزات و ۵. ارتقا جایگاه ایران حداقل ی پله بالاتر از جاکارتا.

وی افزود: با توجه به شرایط کشور اعزام کیفی در دستور کار قرار گرفت. همچنین ما تلاش کردیم از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم. برنامه‌ریزی ما و همکاران این است نتیجه‌ای بهتر از جاکارتا بگیریم و تصویر ایران زیبا، تمدن و فرهنگ ایران را به نمایش بگذاریم.

* میانگین کمک ۱۲۰ درصدی به فدراسیون‌ها

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص وضعیت نابسامان وزنه‌برداری و مشکلات مالی آن، تصریح کرد: وزنه‌برداری یکی از فدراسیون‌های اساسی و مهم ورزش قهرمانی و جزو ۳ فدراسیون اول ماست. بنابراین سیاست حمایت از وزنه‌برداری سیاست قطعی کمیته و وزارت است. ما به عنوان کمیته بودجه فدراسیون‌ها را ۱۰۰ درصد تخصیص دادیم. میانگین حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ درصد به فدراسیون‌ها پرداختی داشتیم، به جز یک فدراسیون که آن هم دلایل خاص خود را دارد. کمیته در ۴ سال گذشته به تعهدات خود وفادار ماند و امسال در ۴ ماهه اول ۹۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها تخصیص داده شد. ۱۰ درصد باقیمانده را هم هفته گذشته پرداخت کردیم.  

* کمک ویژه برای جذب مربی خارجی

صالحی‌امیری با اشاره به کمک‌های انجام شده به فدراسیون‌ها، یادآور شد: به هندبال ۲۰ هزار، به قایقرانی ۳۰ هزار یورو برای مربی خارجی، به وزنه‌برداری ۲۰ هزار یورو برای اعزام جهت حضور در مسابقات جهانی ازبکستان پرداخت کردیم. از همه فدراسیون‌ها در راس آنها کشتی، کاراته، وزنه‌برداری، تکواندو و … تا آخر اسفند حمایت می‌کنیم. تمام عملکرد بودجه‌ای و کمک های مالی قرار است در سایت کمیته منتشر شود چون سیاست ما شفاف سازی است.

* نیاز ۴ میلیون دلاری کمیته برای ۳ رویداد بین‌المللی

صالحی‌امیری با اشاره به بودجه کمیته، گفت: هدف‌گذاری ما برای بودجه ۴۰۰ میلیارد تومان است که باید بتوانیم به آن برسیم. ورزش برای فعالیت‌های بین‌المللی به ارز نیاز دارد که این نیاز ۱۰۰ میلیارد تومان (۴ میلیون دلار) برای ۳ رویداد سال آینده است. برای بازی‌های آسیایی پیش‌بینی کاروان ۵۰۰ نفره و ارز ۲ میلیون دلار را داریم. برای بازی‌های جوانان هم یک میلیون دلار ارز پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: برای جاکارتا ۲ میلیون دلار ۸ میلیارد تومان خریدیم اما همین مبلغ برای بازی‌های آسیایی ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان می‌شود، یعنی ۷ برابر.

* ادغام بودجه غیرکارشناسی است

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص ادغام بودجه کمیته و وزارت، تصریح کرد: من به معاون اول، ریاست مجلس و سایر مقامات نوشتم؛ چند نکته را اعلام کردیم و گفتیم این تصمیم غیرکارشناسی بود. گلایه ما این بود که اساسا برای تصمیم باید مشورت شود اما هیچ گونه مشورتی با ما برای ادغام بودجه نشد. اگر با ما گفت‌وگو می‌کردند تصمیم شان عوض می‌شد.

* نگرانی از هشدار IOC برای بودجه

وی ادامه داد: این تصمیم خلاف منشور المپیک است و با واکنش IOC  مواجه خواهیم شد. همین الان Ioc به ایتالیا در این خصوص اخطار داده است. طبق اساسنامه مجلس، دولت و شورای نگهبان، کمیته نهاد عمومی غیردولتی مستقل است پس باید استقلال بودجه هم داشته است. ردیف بودجه هم با عنوان کمک درج شده است.

صالحی‌امیری گفت: باید بهار ۱۰۰ میلیارد بودجه برای خرید ارز داشته باشیم و اگر وزارت به دلیل عدم تخصیص سازمان برنامه و بودجه نتواند این پول را تامین کند ما باید بگوییم در مسابقات شرکت نمی‌کنیم. چه کسی پیامد آن را قبول می‌کند؟ ما حداقل ۶ ماه قبل برای تدارکات و سایر اقدامات برنامه‌ریزی می‌کردیم این برنامه ریزی زمانی انجام می‌شود که منابع باشد. با این ادغام انگیزه‌ها از دستگاه سلب می‌شود.

ادامه دارد…


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا