اجتماعی

به شدت مراقب ویروس جدید کرونا هستیم/۸۵درصد ایرانی ها دز اول را دریافت کردند

به گزارش خبرنگار سلامت برگزیده های ایران،بهرام عین الهی،وزیر بهداشت در مراسم صد روز خدمت تزریق صد میلیون دز سلامت با اشاره به تلاش همه نیروها و دستگاه های مختلف در مسیر مبارزه با کرونا پر ایران،بیان داشت:فکر می کردیم واکسن به صورت باران بارد اما با لطف خدا به صورت سیل آمد.

وی با بیان اینکه هم جهانیان در خصوص واکسیناسیون تعجب کردند،ادامه داد:امروز ایران یک نامه درخشان در جهان است .ایران یعنی امام،رهبر معظم انقلاب ،یعنی شهدای بزرگ و مردم در مقابل تحریم ایستادند.

وزیر بهداشت بااشاره به رشادت های فراوان کادر درمان در مسیر مبارزه با کرونا،افزود:فاجعه ای که گرفتار بودیم کوچک نبود و روزانه ۵۰ هزار مبتلا و بیش از ۷۰۰ نفر جان باخته داشتیم.

عین الهی با بیان اینکه واکسیناسیون حماسه ملی بود،گفت:وقتی مردم به صحنه آمدند درمدت کوتاهی واکسیناسیون به موفقیت رسید و امروزه  سازمان های جهانی قدت مردم ما را فهمیده اند.

وی با تشکراز تلاش همه دستگاه های مختلف در مسیر مبارزه با کرونا،ابراز داشت:کادر درمان به صورت شبانه روزی در وسط معرکه قرار گرفتند و رهبر انقلاب بارها تجلیل کردند.

وزیر بهداشت تصریح کرد:امروز به مرحله ۸۵ درصد تزریق دز اول در کشور و حدود ۷۰ درصد دز دوم  را دریافت کردند ودر برخی استانها این میزان به ۷۸ درصد رسیده است‌؛ضمن اینکه  در برخی استانها ۹۳ درصد افراد دز اول را دریافت کردند.

عین الهی با بیان اینکه اکنون حدود یک میلیون نفر دز سوم واکسن را دریافت کردند،متذکر شد:حدود ۱۵۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شده و ۲۰ میلیون دز واکسن تولید داخل داریم.

وزیر بهداشت گفت:در مجموع از ۱۷۰ میلیون واکسن ،۱۰۵میلیون واکسن تزریق شده است.

وی با تاکیدبر اینکه حالا حالا ها کرونا در دنیا وجود داردو بایدبا آن زندگی کنیم ،تصریح کرد:کمیته علمی بسیار قوی داریم و همه درمانهای طب رایج و سنتی  رصد می شود.

عین الهی با اشاره به ورود سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی،گفت:بشدت آن را رصد می کنیم.قابلیت انتقال بالا و موتاسیون بالا و گریزان بودن از سیستم ایمنی از ویژگی ان است و باید مراقب باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به بازدید از فرودگاه امام خمینی برای کنترل ورودی ها بیان داشت:احتمال ورود ویروس جدید وجود دارد.

وی تاکید کرد:ما مدافع سلامت مردم هستیم و دراین راه از همه امکانات داخل وخارج وزارتخانه استفاده می کنیم و سلامت مردم رافدای هیچ چیز نخواهیم کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا