چهارمحال و بختیاری

بودجه ۱۴۰۳ شهرداری شهرکرد تقدیم شورای شهر شد/ رشد ۴۰ درصدی بودجه نسبت به سال ۱۴۰۲

بودجه ۱۴۰۳ شهرداری شهرکرد تقدیم شورای شهر شد/ رشد ۴۰ درصدی بودجه نسبت به سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان چهارمحال وبختیاری ، مصطفی حیدری در دویست‌ و چهل‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری شهرکرد در سال آینده حدود یک‌هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان تنظیم شده که نسبت به سال‌جاری حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد افزود: این بودجه بر اساس دستورالعمل ابلاغی و بخشنامه بودجه ۱۴۰۳ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، پس از بررسی پیشنهادات مناطق و سازمان‌ها و برگزاری جلسات مختلف با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی شهروندان، تهیه و تدوین شده است.

۶۹ درصد بودجه پیشنهادی شهرداری شهرکرد به بخش عمرانی تخصیص یافت

حیدری به محاسبه بودجه سال آینده شهرداری شهرکرد با توجه به تورم موجود و شرایط اقتصادی شهروندان اشاره و تصریح کرد: برخلاف الزام قانونی که شهرداری‌ها موظف به تخصیص ۴۰ درصد از بودجه خود به بخش عمرانی هستند اما ۳۱ درصد بودجه شهرداری مرکز استان در بخش جاری و ۶۹ درصد در بخش عمرانی در نظر گرفته شد.

وی یادآور شد: عدالت‌محوری در تمامی فعالیت‌ها و توزیع عادلانه خدمات شهری، افزایش اختیارات مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری بر اساس سیاست محله‌محوری، افزایش درآمدهای پایدار، بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی، اولویت‌دهی به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، توجه به جایگاه شهرکرد شهر ملی نمد و رشد و پیشرفت گردشگری از مهم‌ترین راهبردهای اساسی در تدوین بودجه سال ۱۴۰۳ به‌شمار می‌رود.

image.png

رئیس کمیسیون بودجه، مالی و برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه اظهار داشت: بودجه مصوب شهرداری شهرکرد در سال‌جاری حدود ۸۲۰ میلیارد تومان بود که با اصلاحات انجام شده به یک‌ هزار و صدوپنج میلیارد تومان گردید.

داود نجفی با اشاره به اینکه تامین اعتبارات شهرداری شهرکرد، از محل درآمدهای ناشی از عوارض عمومی، عوارض اختصاصی شهرداری، بهای خدمات و درآمدهای مؤسسات انتفاعی شهرداری، درآمدهای حاصل از وجوه و اموال شهرداری، کمک‌های اعطائی دولت و سازمان‌های دولتی و کمک‌های اهدائی و دارایی‌ها پیش‌بینی شده است، افزود: مصارف بودجه تلفیقی شهرداری و سازمان‌های تابعه در سرفصل‌های کالبدی و شهرسازی، محیط‌زیست و خدمات شهری، ایمنی و مدیریت بحران، حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات مدیریت، اجتماعی و فرهنگی و.. هزینه خواهد شد.

نجفی تأکید کرد: از فردا کمیسیون بودجه، مالی و برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهرکرد به بررسی دقیق بوجه تقدیمی خواهد پرداخت تا پس از بررسی‌های لازم، بودجه را در صحن علنی شورا به‌رأی بگذارد.

رئیس کمیسیون بودجه، مالی و برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهرکرد در پایان اظهارداشت: مدیران، کارکنان و به ویژه کارشناسان حوزه درآمد باید نقش موثری در وصول به موقع سرفصل‌های درآمدی و تامین هزینه‌ها ایفا نمایند و تحقق این امر با همراهی، همت، تعامل و استفاده از تمامی ظرفیت‌های مجموعه مدیریت‌شهری شهرکرد میسر خواهد شد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا