تهران

بوران شدید در محور هراز/ ترافیک سنگین در محور فیروزکوه

ایرج کهریزی فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران در گفت و گو با خبرنگار برگزیده های ایران در پردیس در خصوص اوضاع ترافیکی محورهای هراز، فیروز‌کوه، امام رضا(ع) و بزرگراه حرم‌به‌حرم، اظهار کرد: تردد وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور هراز به دلیل باد و بوران شدید سنگین و در محدوده امام زاده هاشم(ع) با پس زدگی بار ترافیکی مواجه هستیم اما خودروها به مرور درحال عبور از این محور مواصلاتی کشور هستند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه عوامل راهداری و پلیس راه با آمادگی صددرصدی در سطح محورها حاضر هستند، گفت: به دلیل وجود برف در حاشیه محور هراز و وزش باد شدید سطح محور از برف پوشیده و بسیار لغزنده میشود و علی‌رغم تلاش مداوم عوامل راهداری برای پاکسازی محدوده امامزاده هاشم(ع) تردد به کندی در جریان است.

وی با بیان اینکه عبور و مرور وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور فیروزکوه پرحجم و نیمه سنگین در جریان است، تاکید کرد: به دلیل عدم وجود برف در محدوده گدوک و علی رغم وزش باد شدید، سطح این محور عاری از برف و یخ بوده و تردد بدون ترافیک و کندی عبور و مرور در جریان است.

کهریزی افزود: عبور و مرور انواع وسایل نقلیه از دو مسیر رفت و برگشت محور امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم روان و عادی گزارش شده خودروها بدون ترافیک در حال عبور از این محورها هستند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه حادثه خاصی در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران، رخ نداده، تاکید کرد: با ورود جبهه سرد به کشور توصیه اکید داریم مسافرانی که سفر ضروری ندارند از ورود به محورهای کوهستانی هراز و فیروزکوه خودداری کرده و مسافرت خود را به زمان دیگری موکول کنند.

وی بیان کرد: هموطنانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی هراز و فیروزکوه را دارند با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، فاصله طولی مناسب نسبت به خودروهای جلویی، عدم ارتکاب تخلفات حادثه ساز مانند سرعت، سبقت و انحراف به چپ سفری کم خطر را سپری کنند.

کهریزی یادآور شد: مسافران با به همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانه مانند زنجیر چرخ، پوشاک گرم و غذای کافی، باک پر از بنزین، همچنین اطمینان از سالم بودن سیستم فنی و گرمایشی خودرو وارد محورهای کوهستانی شوند و عوامل پلیس راه از ورود خودروهایی که این تجهیزات را به همراه نداشته باشند جلوگیری به عمل خواهند آورد.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران ابراز کرد: هموطنان با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، پرهیز از عجله و شتاب، رعایت فاصله طولی مناسب نسبت به خودروهای جلویی، عدم ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت، سبقت و انحراف به چپ، رعایت صبر و شکیبایی و حقوق شهروندی می توانند سفری ایمن و بدون خطر را برای خود و دیگر هموطنان مان رقم بزنند.

وی اذعان کرد: رانندگان وسایل نقلیه قبل از آغاز مسافرت استراحت کافی داشته و طول مسیر را جزئی از مسافرت خود بدانند و طی هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه را در محل های مجاز به استراحت پرداخته و پس از تجدید قوا به ادامه مسیر بپردازند.

 انتهای پیام/۶۷۰۱۶/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا