اخبار ورزشی

بوکس قهرمانی جهان| آیا تیم ملی کشورمان موفق بود؟/ تاریخ‌سازی یک استعداد ناب و دیگر هیچ

به گزارش خبرنگار ورزشی برگزیده های ایران، رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان از روز دوشنبه هفته گذشته در بلگراد پایتخت صربستان آغاز شد و تیم ملی ایران با ۱۰ بوکسور در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد.

نتایج بوکسورهای کشورمان در این دوره به شرح زیر است:

وزن ۵۷ کیلوگرم: سجاد محمدپور؛ در دور نخست شکست مقابل بوکسور کوبایی

وزن ۶۰ کیلوگرم: دانیال شه‌بخش؛  پیروزی مقابل گامبیا، مکزیک، قرقیزستان و لیتوانی و کسب مدال برنز

وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: اشکان رضایی؛ یک پیروزی مقابل لیتوانی و شکست در دور دوم مقابل اسکاتلند

وزن ۶۷ کیلوگرم: مسلم مقصودی؛ یک پیروزی مقابل کره‌جنوبی  و شکست در مرحله یک هشتم نهایی مقابل گرجستان

وزن ۷۱ کیلوگرم: فرهاد مرادی؛ شکست مقابل بوکسور قزاقستانی

وزن ۷۵ کیلوگرم: سید شاهین موسوی؛ دو پیروزی مقابل قرقیزستان و گویانا و شکست در یک هشتم نهایی مقابل مشتزن اهل آلمان

وزن ۸۰ کیلوگرم: میثم قشلاقی؛ برد مقابل چین تایپه و شکست در تقابل با بوکسوری از بلاروس

وزن ۸۶ کیلوگرم: علی جمالی؛ شکست در دور اول مقابل رومانی

وزن ۹۲ کیلوگرم: طوفان شریفی؛ پیروزی مقابل مشت زن اتریشی و شکست در دور دوم مقابل کوبا

وزن به اضافه ۹۲ کیلوگرم: پوریا امیری؛ شکست مقابل بوکسور ازبکستانی

تیم ملی ۱۰ پیروزی کسب کرد که بیشترین تعداد برد انفرادی در تمام ادوار حضور این تیم در رقابت‌های جهانی محسوب می‌شود. همچنین مدال برنز شه بخش نخستین مدال بوکس ایران در تاریخ رقابت‌های جهانی بود؛ البته به دلیل آسیب‌دیدگی، حضور در مبارزه نیمه‌نهایی را از دست داد. هدایت تیم برعهده علیرضا استکی سرمربی سه ستاره کشورمان بود و همایون امیری، محمود نهتانی و شهرام فاتح به عنوان مربی در صربستان حضور داشتند.

با نگاهی گذرا به نتایجی که بوکسورهای کشورمان در رقابت های جهانی کسب کردند، می توان دریافت که غیر از شه بخش سایرین عملکرد چندان خوبی نداشتند؛ هرچند مسئولان فدراسیون تقریباً بعد از هر شکست، ناداوری را عامل ناکامی می دانستند. اما این نمی تواند دلیل قانع کننده ای باشد؛ ناکامی هایی که حالا همه تلاش خواهند کرد تا آنها را پشت مدال تاریخی شه بخش پنهان کنند.

دانیالِ بوکس ایران با وجود مصدومیت سنگینی که داشت، به خوبی مقابل ادگاراس اسکوردلیس از لیتوانی مبارزه کرد و توانست مدال برنزش را قطعی کند، اما توان حضور در نیمه نهایی را نداشت، اما برخی کارشناسان اعتقاد دارند که اگر جادوگر بوکس ایران از هدایت فنی بهتری سود می برد، رنگ مدالش هم بهتر می شد. با وجود اینکه اعضای کادر فنی در این دوره تمام تلاش خود را به کار گرفتند، اما شاید این نظریه چندان هم غیر منطقی نباشد، چراکه شه بخش نشان داد توانایی بالایی دارد و اگر به خوبی هدایت شود، می تواند عملکرد به مراتب بهتری هم داشته باشد.

جوان شایسته کشورمان با عملکرد درخشان خود به عنوان تک ستاره بوکس ایران توانست نام خود را در کتاب تاریخ ورزش ایران به عنوان اولین مدال آور جهانی بوکس ثبت کند؛ حالا شه بخش غیر از مدال نقره آسیا و حضور در المپیک، یک مدال برنز مسابقات جهانی را هم به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرد.

به هر حال حالا پسر جوان سیستانی یا همان جادوگر بوکس ایران به یک ستاره تبدیل شده و توانسته تاریخ سازی کند. او که با حضور در المپیک به کوهی از تجربه هم تبدیل شده، یک سرمایه ارزشمند برای بوکس ایران محسوب می شود. اهالی بوکس امیدوارند برنامه ریزی های برای این جوان جسور و نترس کشورمان به گونه ای باشد که در میادین پیش رو شاهد عملکرد درخشان تری از وی و سایر بوکسورهای ایران زمین باشیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا