Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
بکارگیری مشمولان غائب غیرقانونی است/ افزایش حقوق موجب افزایش مراجعه مشمولان شده است - خبرگزاری برگزیده های ایران
قم

بکارگیری مشمولان غائب غیرقانونی است/ افزایش حقوق موجب افزایش مراجعه مشمولان شده است

ولی ترابی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم،  با اشاره به اینکه بخش‌هایی از نیروی انتظامی از جمله معاونت وظیفه در حوزه خدماتی رسالت‌های بیشتری را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: برای انجام دوره وظیفه عمومی مشمولان غائب در کنار بازدارندگی‌ها، تسهیلاتی نیز درنظر گرفته شده است که امیدواریم موجب هدایت این افراد به سمت خدمت سربازی شود.

وی با بیان اینکه افزایش اخیر حقوق سربازان سبب افزایش مراجعه جوانان برای تعیین تکلیف وضعیت دوره خدمت وظیفه شده است گفت: با افزایش مشوق‌ها همانند امکان بکارگیری سربازان در شهر محل زندگی، شاهد کاهش تأخیر در مراجعه به نظام وظیفه هستیم.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به درنظر گرفتن کسر خدمت دو ماهه برای همه مشمولان متأهل و سه ماهه به ازای هر فرزند گفت: مشمولان غائب و غیرغائب از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

وی به تداوم تسهیلات دوره وظیفه عمومی برای اقشاری مانند نخبگان و ورزشکاران ملی اشاره کرد و افزود: لازم است تا جوانان با اطلاع کامل از قوانین و مقررات دوره وظیفه عمومی و در وقت مقرر نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کنند تا مشمول محدودیت‌ها و جرایم غیبت از دوره سربازی نشوند.

وی اضافه کرد: مشمولان غائب اگر دستگیر شوند، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد، ضمن آنکه کارفرمایان مشمولان غائب هم موظف به پرداخت هزینه یک سرباز در سال در بار نخست و در موارد بعدی، ضمن معرفی به مقام قضایی موظف به پرداخت هزینه سه سرباز در سال خواهند بود.

ترابی ادامه داد: مشمولان غائب توجه داشته باشند که به جز وام ازدواج، امکان بهره‌مندی از سایر وام‌ها و همچنین استخدام و خروج از کشور را نخواهند داشت، ضمن آنکه اضطراب عدم رفتن به سربازی همراه آنان خواهد بود و از این‌رو به آنان توصیه می‌شود تا در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این دوره اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم با تصریح بر اینکه در مورد خرید خدمت مشمولان غائب تصمیم جدیدی گرفته نشده است، اظهار کرد: مشمولان غائبی که پیش از این نسبت به خرید خدمت خود اقدام کرده و چند قسط از آن را پرداخته کرده باشند، تنها تا پایان سال جاری فرصت دارند با پرداخت بقیه اقساط، کارت پایان خدمت دریافت کنند.

وی عنوان کرد: تمام تلاش نیروی انتظامی این است که جوانان و خانواده‌های آنان دغدغه‌ای برای اعزام به دوره وظیفه عمومی نداشته باشند و از این‌رو تلاش شده تا با حذف قوانین دست و پاگیر، خدمات‌رسانی به مردم  و جوانان بیشتر و بهتر شود.

ترابی در پاسخ به پرسش دیگری درباره تعداد مراکز پلیس بعلاوه ده در قم گفت: ۱۲ مرکز «پلیس + ۱۰» در قم فعال است و تلاش بر این بوده که پراکندگی آنان در سطح شهر سبب افزایش امکان دسترسی مردم و استفاده از خدمات هوشمند باشد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا