اخبار روز

بیانیه امارات و عراق درباره تحولات منطقه

بیانیه امارات و عراق درباره تحولات منطقه

به گزارش سایت خلیج آنلاین، امارات و عراق با انتشار بیانیه مشترکی تاکید کردند، گفت‌وگو و ایجاد روابط بهترین راه برای برقراری ثبات، امنیت و شکوفایی منطقه‌ای و بین‌المللی است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، این بیانیه مشترک پس از سفر رسمی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به ابوظبی در تاریخ نهم فوریه جاری منتشر شد.

در این بیانیه آمده است، السودانی و محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات راه‌های تقویت همکاری‌های سیاسی، دیپلماتیک، تجاری و اقتصادی را بررسی کرده و درباره برخی مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر تبادل‌نظر کردند.

همچنین آن دو ضمن تاکید بر اهمیت اقدام مشترک برای تقویت ابعاد مختلف روابط دوجانبه، درباره اهمیت برگزاری دهمین دور کمیته مشترک دو کشور به توافق رسیده و اعلام کردند که برگزاری این کمیته می‌تواند نقش مهمی در تقویت روابط و رسیدگی به تمامی مسایل دوجانبه مشترک ایفا کند.

السودانی در پاسخ به دعوت مکتوب رئیس امارات در تاریخ چهارم فوریه جاری جهت بررسی تقویت روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها به ابوظبی رفت.

نخست وزیر عراق در این سفر با محمد بن راشد، همتای اماراتی خود نیز دیدار کرده و درباره برخی موضوعات مربوط به همکاری‌ها و تلاش‌ها برای ایجاد پایه‌های مستحکم مشارکت پایدار در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، انرژی، فرهنگ و آموزش را گفت‌وگو کردند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا