بین الملل

بیانیه عمان در واکنش به عملیات «طوفان الاقصی»

بیانیه عمان در واکنش به عملیات «طوفان الاقصی»

 وزارت خارجه عمان امروز، شنبه ۷ اکتبر با انتشار بیانیه‌ای به عملیات «طوفان الاقصی» واکنش نشان داده و از رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها خواست تا حداکثر خویشتنداری را رعایت کردت و از از غیرنظامیان حفاظت کنند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عمان، در این بیانیه همچنین آمده است: «جامعه بین‌المللی و طرف‌های جهانی که از تلاش‌ها برای از سرگیری روند صلح حمایت می‌کنند، باید فوراً در جهت توقف تشدید تنش‌ها مداخله کنند و به قواعد حقوق بین‌الملل متوسل شوند».

 «احمد بن حمد الخلیلی» مفتی عمان نیز درباره تحولات امروز فلسطین پیامی صادر، و از «مقاومت فلسطینی‌ها»  در مقابل نیروهای اشغالگر صهیونیستی طی عملیات نظامی طوفان الاقصی قدردانی کرد.

پیش از عمان، وزارت خارجه قطر هم از جامعه بین‌الملل خواست که فورا تل‌آویو را به متوقف‌سازی تخلفاتاش، احترام به قطعنامه‌های بین‌المللی و حقوق تاریخی مردم فلسطین  ملزم کنند و اجازه ندهند این رژیم به بهانه این رویدادها جنگ نابرابر جدیدی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه به راه بیندازد.

وزارت امور خارجه عربستان هم با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که ریاض تحولات و اوضاع بی‌سابقه فلسطین و درگیری گروه‌های فلسطینی با نیروهای اشغالگران اسرائیلی را دنبال کرده و خواستار «توقف فوری تنش»، «محافظت از غیرنظامیان» و «خویشتن‌داری» در فلسطین اشغالی شد.

تاکنون کشورهای سوریه، عراق، لبنان و جنبش‌های اسلامی حزب‌الله، انصارالله یمن و تمام جناح‌های مقاومت عراق از عملیات طوفان الاقصی حمایت کرده و بار دیگر بر حمایت‌شان از آرمان قدس تاکید کردند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس، صبح امروز، اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار داد. همزمان با این حمله، نیروهای حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه نفوذ کردند و چند نظامی صهیونیست را اسیر کردند و مناطقی را تحت کنترل خود درآوردند. طی درگیری‌ها ۴۰ اسرائیلی کشته و بیش از ۷۰۰ شهرک‌نشین دیگر زخمی شدند.

«محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام امروز درباره نبرد جدید حماس با اشغالگران، اعلام کرد: «آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم. در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا