اخبار روز

بیانیه مقاومت درباره حمله عناصر مسلح به کامیون حزب‌الله و شهادت یکی از نیروهای آن

بیانیه مقاومت درباره حمله عناصر مسلح به کامیون حزب‌الله و شهادت یکی از نیروهای آن

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، بعد از درگیری‌های مسلحانه و خونین در اردوگاه «عین‌الحلوه» ویژه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان و حوادثی که بعد از آن در لبنان رخ داد، به نظر می‌رسد که برخی طرف‌ها در صدد سوءاستفاده برای برهم زدن اوضاع امنیتی این کشور و مشخصا فتنه‌انگیزی علیه مقاومت هستند.

طبق بیانیه‌ای که واحد رسانه‌ای و ارتباطات حزب‌الله صادر کرده، روز گذشته (چهارشنبه) یک کامیون متعلق به مقاومت لبنان در منطقه «کحاله» (در نزدیکی شرق بیروت) واژگون شد و بعد از آن برخی گروه‌های شبه نظامی به این کامیون و افراد حاضر در آن حمله کردند و در تلاش برای سیطره بر کامیون بودند. این شبه نظامیان با سنگ و سپس اسلحه به کامیون حمله کردند و نیروهای حزب‌الله که در کامیون بودند به متجاوزان پاسخ دادند.

در بیانیه حزب‌الله آمده است، درحالی که کامیون حزب‌الله از منطقه بقاع به سمت بیروت در حال حرکت بود در منطقه کحاله واژگون شد و بعد از اینکه برادران ما برای درخواست کمک تماس گرفتند، شماری از شبه نظامیان مسلح در این منطقه به کامیون حمله کردند.

بر اساس این بیانیه، یکی از نیروهای حزب‌الله در کامیون بعد از حمله شبه نظامیان مسلح مورد اصابت قرار گرفته و بعد از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید. سپس نیروهای ارتش لبنان وارد عمل شدند و از نزدیک شدن شبه نظامیان مسلح به کامیون حزب‌الله جلوگیری کردند.

فتنه تازه حزب سمیر جعجع در لبنان

بعد از این حادثه، جاده ارتباطی بیروت به سمت شرق در ارتفاعات کحاله مسدود شده و طبق گزارش رسانه‌های لبنانی شبه نظامیان وابسته به حزب نیروهای لبنانی (القوات اللبنانیه) به ریاست «سمیر جعجع» مانع باز شدن جاده می‌شوند.

بر اساس گزارش‌های رسیده، عناصر مسلحی که به کامیون حزب‌الله حمله کردند وابسته به حزب نیروهای لبنانی و حزب کتائب هستند و برخی طرف‌های مربوطه، حادثه واژگونی مقاومت را یک نقشه از پیش برنامه‌ریزی شده علیه حزب‌الله می‌دانند.

در همین زمینه روزنامه الاخبار در گزارشی اعلام کرد، تشدید تنش‌های بزرگ سیاسی در کنار بحران پیچیده اقتصادی-اجتماعی لبنان دیگر جایی برای جلوگیری از حوادث امنیتی و جنایی باقی نمی‌گذارد. در این میان نیروهای وابسته به جریان ۱۴ مارس که همواره یک جنگ نامحدود را علیه حزب‌الله رهبری می‌کنند، در صدد سوءاستفاده از هر حادثه امنیتی برای وارد کردن اتهامات سیاسی به مقاومت هستند و ابزار آنها در این زمینه، برخی رسانه‌های لبنانی و عربی است.

بر این اساس، در سطح سیاسی، همه می‌دانند که تنش‌های اخیر در لبنان صرفا به دلیل بن‌بست پرونده ریاست‌جمهوری نیست، بلکه مربوط به چالش‌هایی است که پروژه طرف‌های خارجی  در منطقه با آن مواجه شده است. اتفاقی که دیروز در منطقه کحاله رخ داد یک توطئه برنامه‌ریزی شده بود.رسانه‌های معارض مقاومت ابتدا تلاش کردند حزب‌الله را در این حادثه متهم کنند. شبکه‌های ام تی وی، ال بی سی، الحدث سعودی و … انگشت اتهام را به سمت حزب‌الله گرفته و همچنان در صدد فرافکنی هستند.

اما اصل ماجرا از این قرار است که کامیون حزب‌الله که از البقاع به سمت بیروت در حرکت بود در منطقه کحاله همراه با افرادی که تعداد آنها از انگشتان دست فراتر نمی‌رود، واژگون شد و بعد از اینکه آنها تلاش کردند مشکل را حل کنند و برای درخواست کمک با طرف‌های مربوطه تماس گرفتند، به طور ناگهانی شماری عناصر مسلح به کامیون حمله کرده و یکی از نیروهای حزب‌الله را نیز به شهادت رساندند.

منابع آگاه گزارش دادند که حزب وابسته به سمیر جعجع عامل اصلی این فتنه بوده و نیروهای آن جاده بین‌المللی بیروت را از هر دو جهت بسته‌اند.

کارنامه سیاه حزب نیروهای لبنانی و متحدان آن-چه در جریان جنگ داخلی لبنان-چه حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و چه فتنه‌هایی که طی دو دهه گذشته در این کشور رخ داده، کاملا آشکار است.  این حزب و همپیمانانش در جریان حمله اول رژیم اشغالگر به لبنان یکی از بزرگترین مزدوران اسرائیل بودند و برای اشغال لبنان به این رژیم کمک می‌کردند. 

طی ۲ دهه گذشته فرمانده سابق فالانژیست‌های لبنان کنار متحدان خود در توطئه‌هایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی ضد لبنان ترتیب می‌دادند مشارکت مستقیم داشت. کشتار مردم لبنان در منطقه الطیونه بیروت در اکتبر ۲۰۲۱ نیز از بارزترین جنایات حزب سمیر جعجع در دوره اخیر است.

حزب فالانژهای لبنان که حزب نیروهای لبنانی و الکتائب در دروه فعلی راه آن را ادامه می دهند، به‌عنوان یک جنبش به‌اصصلاح ناسیونالیستی، در سال ۱۹۳۶ تأسیس شد. ماهیت فاشیستی و غیرانسانی این حزب از همان آغاز مشخص بود، چرا که یکی از اعضای آن، در خاطرات خود درباره نحوه شکل‌گیری حزب فالانژ می‌نویسد، تشکیل این حزب پس از دیدار رئیس مؤسسه از آلمان، در خلال دوران نازی‌ها، از لبنان شکل گرفت؛ در حقیقت حزب فالانژ، الهام‌گرفته‌شده از حزب نازی‌های آلمان است. این حزب همان طرفی است که در سال ۱۹۷۵ یک جنگ داخلی در لبنان به‌راه انداخت که ۱۵ سال طول کشید و مردم این کشور را غرق در خون و مصیبت کرد.

عربستان: درخواست خروج اتباع از لبنان به دلیل درگیری در «عین الحلوه» بود
درخواست جهاد اسلامی برای توقف درگیری‌ها در عین الحلوه
نصرالله: همه مشکلات لبنان و منطقه زیر سر آمریکاست/ همه طرف‌ها در «عین الحلوه» را به توقف درگیری دعوت می‌کنم

 

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا