اخبار روز

بیانیه پایانی کنفرانس قدس در قاهره

بیانیه پایانی کنفرانس قدس در قاهره

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، در بیانیه پایانی کنفرانس قاهره بر حفاظت از قدس اشغالی و حمایت از پایداری اهالی آن در سطوح سیاسی، حقوقی و توسعه‌ای در برابر سیاست‌ها و اقدامات تهاجمی و سیستماتیک رژیم اسرائیل تاکید شد.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که حل عادلانه مسئله فلسطین با محوریت قدس شریف، مسئله اصلی اعراب، آزادگان و پایبندان به حقوق بین الملل، حقوق بشر، عدالت و برابری در سراسر جهان است.

در بیانیه مذکور آمده است: صلح، امنیت و ثبات عادلانه و همه جانبه در منطقه خاورمیانه تنها پس از آن محقق خواهد شد که ملت فلسطین به حقوق مشروع و مسلم خود که مهمترین آنها حق بازگشت، تعیین سرنوشت، استقلال و نابودی رژیم غیرقانونی اسرائیل است، دست یابند.

حاضران در این کنفرانس همچنین از جامعه بین‌المللی خواستند که اقدام عملی برای تأمین حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین انجام داده و با تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها در همه اشکال آن از جمله شهرک‌سازی‌های استعماری اسرائیل، رژیم آپارتاید و اقدامات تبعیض‌آمیز آن مقابله کنند.

در بیانیه پایانی این کنفرانس همچنین از شورای امنیت خواسته شد که به مسئولیت خود عمل کرده و قطعنامه‌های مرتبط با فلسطین را اجرا کند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس در ادامه تمامی سیاستهای رژیم صهیونیستی برای تسهیل الحاق کرانه باختری را محکوم گرده و غیر قانونی ارزیابی کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه بر ضرورت حفاظت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در شهر قدس و توقف تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی موجود در این شهر و مسجد الاقصی تاکید شد.

پیش از این نیز احمد ابو الغیط دبیرکل اتحادیه عرب در جریان کنفرانس “قدس- پایداری و توسعه” هشدار داد که شهر قدس نه تنها توسط صهیونیستها اشغال شده بلکه با خطر تغییر هویت تاریخی و اسلامی و مسیحی آن روبرو است.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در جریان همین کنفرانس گفت که به زودی درخواست عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل خواهد داد.

وی افزود که از سازمان ملل و شورای امنیت درخواست خواهد کرد که به فلسطین عضویت کامل در این سازمان داده شود.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا