چهارمحال و بختیاری

بیست و دومین جشنواره پژوهش و فناوری در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد محسن مبینی صبح امروز در آئین افتتاحیه بیست و دومین جشنواره پژوهش و فناوری گفت: هفته پژوهش نماد تجلی تلاش یک ساله محققان، فناوران و پژوهشگران در استان است که در این شرایط اقتصادی و بیکاری استان باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد عنوان کرد: پویایی مراکز علمی تحقیقاتی جایگاه علم را ارتقا می‌بخشد.

وی اظهار داشت: فناوری یعنی، پژوهش به محصول تبدیل شده و وارد بازار شود که ایجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت و باعث می‌شود حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان شکل بگیرد.

مبینی خاطرنشان کرد: پژوهش و فناوری برای جامعه کنونی یک ضرورت است تا در پرتو آن بتواند مسیر توسعه را طی کند.

معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: گسترش  پژوهش و فناوری باید به گونه‌ای باشد که در راستای شکل‌گیری دانشگاه‌های کارآفرین تاثیرگذار باشد و شاهد ایجاد دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ با عنوان آموزش، پژوهش، کارآفرینی و تبدیل علم به ثروت باشیم تا مسائل جامعه احصا و حل شوند.

بلوغ و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری

در ادامه اسماعیل پیرعلی گفت: پارک علم و فناوری استان دبیر نمایشگاه فن بازار است که دومین سالی است که به صورت مجازی برگزار می‌شود و با انعقاد قرارداد با شرکت‌های فناوری تعداد قابل توجهی بازدید از نمایشگاه صورت گرفته است.

رییس پارک علم و فناری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۴۳ غرفه به شرکت‌های فناور، یک غرفه به دستگاه‌های اجرایی، ۱۳ غرفه به محصولات جدید اختصاص یافته است که جمعا ۶۴ غرفه در سامانه مجازی فناوری اطلاعات در زمینه‌های پتروشیمی، کشاورزی و محیط زیست وجود دارد و مردم می‌توانند از این جشنواره مجازی بازدید کنند.

وی  بیان کرد: فرهنگ‌سازی فن‌آوری و نو‌‌‌‌آوری در استان باید از سنین ابتدایی در آموزش و پرورش و خانواده‌ها نهادینه شود تا از این ظرفیت مغفول مانده بتوان در آینده بیش از حال استفاده کرد.

پیرعلی عنوان کرد: با نیاز جامعه به توسعه منابع و سرمایه‌های انسانی انتظار از دانشگاه و رویکردهای دانشگاهی بالا می‌رود با این رویکرد شاخص نو‌آوری استان به ۶۴ رسیده است و رویکردها و استارتاپ‌ها و پارک‌های علم و فناوری نشان دهنده توسعه فناوری و پژوهش در استان است که با وجود گردش مالی بالا در این شرکت‌ها تسهیلات از تبصره ۱۸ با مبالغ بالا داده می‌شود که نشان بلوغ و رشد در پارک علم و فناوری استان است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا