اردبیل

بیش از ۱۰ سال پای پیاده در راه نماز جمعه

خبرگزاری یولن – اردبیل|سرویس اجتماعی: ظهر روز جمعه، در حال عبور از مسیر جاده بیله‌سوار به جعفرآباد بودم. پیرمردی را دیدم که به همراه یک نوجوان با پای پیاده به سمت جعفرآبادمغان حرکت می‌کردند. این موضوع نظرم را به خود جلب کرد.

شاید پیاده‌روی یک پیرمرد به همراه نوجوانی به خودی خود آنچنان جالب به نظر نیاید اما وقتی کمی دقت کردم، متوجه شدم این مرد خوش سیما همان فردی است که سال‌هاست در نماز جمعه میبینمش. با خود فکر کردم یعنی وی هر جمعه این مسیر را برای به پا داشتن نماز جمعه تا مسجد جعفرآباد را طی می‌کند؟!

برخی از رانندگان با بی‌تفاوتی از کنارشان عبور می‌کردند و تعدادی هم نیز قصد سوار کردنشان داشتند اما او امتناع می‌کرد. حتی راننده‌ای ماشین ما نیز برای سوار کردنشان پیش رفت اما این مرد خوش‌زبان و مهربان ضمن تشکر گفت: «جوان الله سنی ساخلاسین بیز اله پیاده گدروخ».

وقتی به جعفرآباد رسیدم هنوز وقت برای نماز بود و به خانه سری زده و سپس به سمت مسجد برای خواندن نماز جمعه رفتم و در همین حین مردخوش سیما را که به همراه نوجوان بود دیدم و شَکم به یقین بدل شد که همان پیرمردی که با پای پیاده به نماز جمعه می‌آمد همین فرد بود.

این موضوع برایم بسیار جالب بود و تصمیم گرفتم که پس از نماز حتما صحبتی با او داشته باشم. وقتی نماز تمام شد پیش رفته و سلام و احوال‌پرسی با وی کردم و به گفتگو با هم پرداختیم.

شرکت در نماز جمعه را وظیفه شرعی خود می‌دانم

از او پرسیدم که اسمش چیست و اهل کجاست و او گفت: اسم من سلطانحسین کوثری است و ساکن روستای خان‌باباکندی از توابع جعفرآباد مغان هستم و حدود ۱۰ سال است که هر هفته با پای پیاده برای خواندن نماز جمعه مسیر ۱۰ کیلومتری روستا تا جعفرآباد را طی می‌کنم و چند سالی است که نوه‌ام همراه من شده و به نماز جمعه می‌آید.

وی ادامه می‌دهد: شرکت در نماز جمعه را وظیفه شرعی خود می‌دانم و به همین خاطر همواره تلاش کرده‌ام که هر جمعه برای به پا داشتن نماز جمعه این مسیر را طی کنم. من به همراه نوه‌ام عشق خاصی به شرکت در نماز جمعه داریم و شرکت در این نماز عبادی سیاسی به ما انگیزه و انرژی خاصی می‌دهد.

از او پرسیدم که چرا این مسیر را با پای پیاده طی ‌می‌کنند و حتی به درخواست خودروها برای سوار شدن جواب رد می‌دهد، و وی در این خصوص گفت: از چندین سال پیش تصمیم گرفتم که برای خواندن نماز جمعه با پای پیاده راهی مسجد شوم و احساس می‌کنم که این کار انگیزه و شور خاصی در من و زندگیم ایجاد کرده و معنویت خاصی به زندگیم داده است و به همین دلیل حتی به کسانی که از سر محبت قصد سوار کردن من به خودروشان را دارند پاسخ منفی می‌دهم چرا که حضور با پای پیاده در نماز جمعه را بسیار دوست دارم.

سلطانحسین ادامه داد: من بی‌سواد و کارگر هستم اما انگیزه ویژه‌ای برای پیاده‌روی جهت حضور در نماز جمعه با نوه‌ام دارم.

کوثری با تأکید بر اینکه علاقه زیادی به تلاوت قرآن دارد ادامه داد: من سواد خواندن ندارم و وقتی در جلسات قرآنی و محافل انس با قرآن و یا سخنرانی علما حضور دارم، سعی می‌کنم به معانی آیات قرآن گوش بدهم و در حد ممکن به آن عمل کنم.

وی گفت: قدر نماز جمعه‌ها را باید بدانیم و فرصت‌ها را از دست ندهیم؛ چرا که هیچ‌گاه تکرار نخواهند شد. جوانان برای اقامه نماز، عبادت و بندگی خدا سستی و تنبل نکنند و پرهیز کار باشند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا