آذربایجان غربی

بیش از ۱۵ هزار مترمکعب چوب قاچاق طی امسال در آذربایجان‌غربی کشف شد

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی هادی قاسمی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار و ۲۰۰ مترمکعب چوب قاچاق در استان کشف شده است، اظهار داشت: در این زمینه ۳۷ نفر شناسایی و دستگیر شده است.

وی با هشدار جدی نسبت به برخورد قانونی با عاملان قاچاق چوب در استان تصریح کرد: صیانت از جنگل‌ها وظیفه‌ای ملی است و با قاچاق چوب از استان برخورد جدی می‌شود و باید به گونه‌ای اقدام کنیم که مانع از بریده شدن حتی یک درخت شویم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته اهالی روستاهای همجوار جنگل برای مصارف روزانه فقط از چوب‌های جنگلی و مرتعی استفاده می‌کردند، بیان کرد: امروزه با گران‌تر شدن چوب عده‌ای سود جو با استفاده از خلاء های قانونی اقدام به قاچاق می‌کنند که این اقدامات خلاف قانون بوده و باید با این موضوع مقابله و برخورد جدی صورت گیرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین منابع طبیعی حمل چوب، هیزم و ذغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور ممنوع است و چنانچه شخص یا کسانی مجوز فعالیت و حمل نداشته باشند به شدت با آنان برخورد قضائی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجا‌ن‌غربی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا