لرستان

بیش از ۱۷۰۰ نفر در لرستان مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند

بیش از ۱۷۰۰ نفر در لرستان مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند

به گزارش برگزیده لرستان، سید فرهاد ناصری نیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حفظ و حمایت از واحدهای اقتصادی جهت پایداری تولید و اشتغال یکی از رسالت اصلی وزارت کار است گفت :در این راستا با همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط و تشکیل ستاد تسهیل جهت بررسی واحدهای تولیدی مشکل دار و نیمه تعطیل تلاش شده تا با حمایت از این واحدها آنها را به چرخه تولید و تثبیت اشتغال در استان بازگردانیم.

وی افزود : طی نه ماهه سال جاری در ۲۰ جلسه کمیته استانی بررسی مسائل و مشکلات واحدهای اقتصادی برگزار و تعداد ۲۸ واحد تولیدی مورد حمایت قرار گرفته اند .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان مشکلات پیش آمده این بنگاه های اقتصادی را تحریم ، واردات بی‌رویه کالاهای مشابه تولید داخل و قاچاق کالا عنوان کرد و بیان کرد : مهم‌ترین مسائلی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار میگیرد ، شامل تخصیص سرمایه در گردش، استمهال بدهی، بخشودگی جرائم و تقسیط مجدد وام‌های بانکی، مالیات و دارایی ، مشکلات مرتبط با محیط‌زیست و موضوعات مربوط به شرکت شهرک‌های صنعتی و بیمه تأمین اجتماعی بود که با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط مرتفع شده است .

ناصری نیا ادامه داد : با حمایت و رفع مشکلات این واحدهای اقتصادی در نه ماهه امسال زمینه تثبیت اشتغال ۷ هزار و ۲۴۷ کارگر فراهم شد.

وی با تأکید به اینکه همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها منجر به ایجاد اشتغال می‌شود افزود: بایستی نگاه به ظرفیت بخش خصوصی را نادیده نگیریم و تشکل‌های بخش خصوصی و کارآفرینان و خلاقان و افراد داری ایده ، باید در نشست‌ها و جلسات مربوط به توسعه اقتصادی استان حضور داشته باشند و از نظرات علمی و توان مالی آن‌ها بخصوص برای ایجاد طرح‌ها و کمک به واحدهای راکد و نیمه تعطیل استفاده کنیم چون قدرت رایزنی و دید اقتصادی آن‌ها بیشتر است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود بر حمایت از کارگرانی که به‌صورت موقت و غیرارادی شغل خود را از دست می دهند تاکید کرد و اظهار داشت: کارگرانی‌ که بدون میل و اراده و یا بر اثر حادثه مانند سیل و زلزله و یا مشکلات اقتصادی بنگاهها های تولیدی بیکار شوند با رعایت شرایط و ضوابط قانون بیمه بیکاری، در صورت مجرد بودن حداقل ۶ و حداکثر ۳۶ ماه و در صورت تاهل حداقل ۱۲ و حداکثر ۵۰ ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند.

ناصری نیا ادامه داد : طی ۹ ماهه امسال یک هزار ۴۶۲ پرونده مقرری بیمه بیکاری توسط هیات های تشخیص، رسیدگی و جهت انجام مراحل نهایی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده است و در حال حاضر کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان یک هزار و ۷۰۹ نفر هستند.

وی به مهارت آموزی مقرری بگیران بیمه بیکاری از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود : برای ورود دوباره افزاد بیکار شده استان به بازار کسب و کار هماهنگی های لازم جهت افزایش مهارت با مراکز فنی و حرفه ای استان انجام شده که امسال نیز تعداد ۲۷۶ نفر در حال کسب آموزش های مربوطه هستند.

ناصری نیا افزود: نیروی انسانی زمانی که بصورت ناخواسته و غیرارادی شغل خود را از دست می‌ دهد مورد حمایت قرار می گیرند که برقراری بیمه بیکاری راهکار حمایتی مناسب برای تأمین زندگی و معیشت آنان در چنین شرایطی است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در پایان یادآور شد : افرادی که دارای سابقه بیمه تامین اجتماعی هستند و در حال حاضر بدون میل ارادی بیکار شده اند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری باید حداکثر تا ۳۰ روز از تاریخ وقوع بیکاری، به سامانه https://prkar.mcls.gov.ir مراجعه و درخواست بازگشت به کار و برقراری بیمه بیکاری خود را ثبت و آمادگی خود را برای اشتغال مجدد اعلام کنند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا