سمنان

بیش از ۲ هزار نفر از جامعه ایثارگری سمنان متقاضی شغل هستند

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، محمد یزدانی امشب در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان سمنان که با حضور قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: دو هزار و ۷۳۷ شهید استان سمنان در ۲۴۹‌ گلزار شهدا آرمیده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۳۷ همسر شهید در استان در قید حیات هستند، اضافه کرد: استان سمنان ۲۲۰ آزاده سرافراز دارد که از لحاظ آماری در کشور در جایگاه‌های برتر قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با بیان اینکه ۱۳۰ نخبه شاهد و ایثارگر این استان در حال ارائه خدمت هستند، افزود: لفظ جنگ را هیچ‌گاه جامعه نپذیرفت؛ اما دفاع، همواره تقدس خود را به همراه داشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان رتبه سوم را در کشور در جهت ایثار و شهادت دارد، عنوان کرد: بخش عمده مدیران و مسؤولان این استان از جامعه ایثارگران هستند.

یزدانی گفت: بین تمامی مشکلات موجود که گریبان‌گیر کل جامعه شده است، جامعه ایثار و شهادت دغدغه فرهنگی داشته و دارند.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۲۲۱ نفر از جامعه ایثارگری استان سمنان متقاضی شغل هستند، ادامه داد: طی تفاهم‌نامه منعقدشده، مقرر شد، یک‌هزار و ۸۰۰ واگذاری زمین برای جامعه ایثارگران استان انجام گیرد که با مشکلاتی مواجه است و باید در این جلسه در این خصوص تصمیمات لازم اتخاذ شود.

سالانه ۴۰۰ یادواره شهدا برگزار می‌شود

سرهنگ محمدحسن سلامی، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه سمنان استانی آبرومند و مجاهدپرور است، اظهار کرد: شهدای سمنان عملیاتی و خط‌شکن بودند و در بسیاری از عملیات دوران دفاع مقدس، نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند.

وی با بیان اینکه زنده نگاه داشتن ارزش‌ها، روحیه ایثار بصیرت، شهادت، جهاد و اخلاق و معنویت را در جامعه افزایش می‌دهد، گفت: سالانه ۴۰۰ یادواره شهدا برگزار می‌شود و ۸۰ عنوان کتاب در حوزه ایثارگران و شهدا به چاپ می‌رسد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: امروز برای رسیدگی به جامعه گسترده ایثارگری، باید از ظرفیت مردمی بهره بگیریم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا