اردبیل

بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، وحید خلیل‌اللهی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بیمه سلامت در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: ۵۷ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که جمعیتی در حدود ۷۴۰ هزار نفر را شامل می‌شود که از این میان ۶۰۰ هزار نفر شامل بیمه روستایی و سلامت همگانی به شکل رایگان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

تمامی دفترچه‌های کاغذی جمع‌آوری شده است

وی افزود: سامانه الکترونیک بیمه سلامت به شکل صددرصدی در مراکز استقرار دارد و به طور مثال در مراکز خصوصی بالای ۹۰ درصد و در بخش دانشگاهی ۷۳ درصد نسخه‌پیچی به شکل الکترونیک انجام می‌شود و از اول تیر ماه تمامی دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت جمع‌آوری شده است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل، مجموع هزینه‌های درمانی این بیمه در سال ۹۹ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بود که این هزینه برای سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است و علت افزایش هزینه ها با تشدید شیوع کرونا مرتبط بوده است.

هر بیمار کرونایی ۶.۸ میلیون تومان برای بیمه هزینه دارد

وی با اشاره اینکه بیمه سلامت به صورت همه جانبه در کنار بیماران کرونایی تحت پوشش بوده است، بیان کرد: در سال گذشته، ۳۴ میلیارد تومان برای خدمات درمانی بیماران کرونایی صرف شده است که هر بستری بیمار کرونایی برای بیمه سلامت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

خلیل‌اللهی با اشاره به جمعیت یک هزار و ۴۰۰ نفری بیماران خاص تحت پوشش، اذعان کرد: در سال ۹۹ برای جمعیت بیماران خاص استان ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده است که بر این اساس هر بیمار ماهانه ۱۱ میلیون تومان هزینه درمانی دارد.

وی گفت: برای نمونه بیمه سلامت به شکل کامل هزینه عمل پیوند کلیه و دیالیز بیماران کلیوی  پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل از عموم هم استانی‌هایی که فاقد بیمه هستند دعوت کرد تا به شکل رایگان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرند.

انتهای پیام۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا