آذربایجان شرقی

بیمارستان بدون زمین در تبریز خنده دار است

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، محمدحسین فرهنگی در مراسم تکریم و معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی که با حضور وزیر کشور برگزار شد با اشاره به نشست روز پنجشنبه نمایندگان و استاندار با رئیس‌جمهور اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل بروکراسی مشکل اصلی پروژه‌های استان تمام‌کنندگی بود؛ یعنی کار را شروع کردیم و در مراحلی تامین اعتبار و در نهایت بلاتکلیف رها شدند.

وی افزود: در چندین سال گذشته سدهای مختلفی از جمله سد شهید مدنی و ونیار در استان تمام شده یا با ۹۸ پیشرفت فیزیکی آبگیری نمی‌شوند در نتیجه مردم از آب شرب محروم می‌شوند و طرح‌های کشاورزی معطل می.مانند.

فرهنگی اذعان داشت: انتظارمان از آقای خرم این است که با زمانبندی مشخص بهره‌برداری از سدها را تسریع کنند؛ بدهکاری نباید مانع آبگیری یک سد مهم شود.

نماینده تبریز با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان تصریح کرد: معادن بسیاری در آذربایجان‌شرقی فعال بوده مقام اول ذخایر کشور متعلق به ماست، اما در استحصال گرفتاری‌های عدیده‌ای داریم.

وی متذکر شد: در سراب معدنی داریم که در سطح کشور برای تولید آلومینیوم به محصولات آن نیاز داریم؛ اگر نفلین به بهره‌برداری برسد به حدی سیمان تولید می‌شود که می‌توان همه جاده‌های کشور را بتنی کرد.

فرهنگی تصریح کرد: بیش از ۱۰ سال از مصوبه دولت برای احداث بیمارستان دوم تامین اجتماعی تبریز گذشته، اما به دلیل مشکل زمین بلاتکلیف مانده که خنده.دار است؛ خودم اگر استاندار بودم ظرف یک ماه زمین را تحویل می دادم.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: استان زمینه‌های توسعه همه جانبه را دارد و می‌تواند در عرض چند سال به افق‌های بسیار روشنی برسد که نیاز به اعمال فشار و حرکت به سمت این افق‌ها را داریم.

فرهنگی تاکید کرد: باید توسعه همه جانبه استان را در همه شهرستان‌ها داشته باشیم و هر شهرستان باید یک طرح توسعه داشته باشد.
انتهای پیام/۶۰۰۲۶/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا