سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
  • اخبار استانها
  • اخبار روز
  • اخبار تکنولوژی
  • اخبار ورزشی
  • بازار مالی
  • گردشگری
  • اقتصادی
  • بین الملل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

بارسلونا با گلباران بیلبائو به فینال سوپرجام اسپانیا رسید

بارسلونا با گلباران بیلبائو به فینال سوپرجام اسپانیا رسید

5 ماه پیش
سرمربی جدید تیم هوادار انتخاب شد

سرمربی جدید تیم هوادار انتخاب شد

5 ماه پیش
پیروزی اینتر برای تثبیت صدرنشینی/ افزایش فاصله با ناپولی

پیروزی اینتر برای تثبیت صدرنشینی/ افزایش فاصله با ناپولی

5 ماه پیش
کامبک ناکام منچستریونایتد/ توقف سیتی و شکست چلسی

کامبک ناکام منچستریونایتد/ توقف سیتی و شکست چلسی

5 ماه پیش
تخلفات مالی در هیئت رشته‌ای المپیکی در مازندران

تخلفات مالی در هیئت رشته‌ای المپیکی در مازندران

5 ماه پیش
سرپرست فدراسیون کبدی منصوب شد

سرپرست فدراسیون کبدی منصوب شد

5 ماه پیش
لیگ NBA| پیروزی صدرنشینان کنفرانس شرق و شکست لیکرز در غیاب جیمز

لیگ NBA| پیروزی صدرنشینان کنفرانس شرق و شکست لیکرز در غیاب جیمز

5 ماه پیش
خط و نشان مک‌گرگور برای میودر

خط و نشان مک‌گرگور برای میودر

5 ماه پیش
سکوت محض استقلال درباره غیبت سیدورف/ پول، علف خرس است؟

سکوت محض استقلال درباره غیبت سیدورف/ پول، علف خرس است؟

5 ماه پیش
استعفای مظفری‌زاده از مدیرعاملی تراکتور

استعفای مظفری‌زاده از مدیرعاملی تراکتور

5 ماه پیش

Home » بیماری قلبی و سرطان را با این روش دور بزنید

بیماری قلبی و سرطان را با این روش دور بزنید

زمان انتشار: 21 مارس 2023 ساعت 5:06

دسته بندی: سلامت

شناسه خبر: 351062

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیماری قلبی و سرطان را با این روش دور بزنید

بیماری قلبی و سرطان را با این روش دور بزنید

به نقل از هلث دی نیوز، محققان استرالیایی به این نتیجه رسیدند زنانی که از رژیم غذایی مدیترانه ای که حاوی حبوبات، ماهی و صدف، پیروی می‌کنند به نظر می‌رسد خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی و مرگ زودرس در آنها تا حدود ۲۵٪ در مقایسه با زنان دیگر کمتر است.

دکتر «آنوشریا پانت»، محقق ارشد از دانشگاه سیدنی استرالیا، خاطرنشان کرد: «بیماری قلبی علت اصلی تقریباً ۳۵ درصد از کل مرگ و میر زنان در سراسر جهان است.»

در این بررسی، محققان در مجموع ۱۶ مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند که همه آنها بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۲۱ انجام شده بودند.

سیزده مورد از مطالعات در اروپا یا ایالات متحده انجام شده بود. در مجموع، آنها مزایای بالقوه رژیم غذایی مدیترانه ای برای سلامت قلب را در بین بیش از ۷۲۲۰۰۰ زن بالغ ارزیابی کردند.

هیچ یک از زنان در زمان شروع مطالعات علائم بیماری قلبی نداشتند. آنها به طور متوسط حدود ۱۳ سال برای شروع بیماری قلبی ردیابی شدند و در این مدت شرکت کنندگان عادات غذایی خود را نیز گزارش دادند.

تیم تحقیق متوجه شد زنانی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی می‌کنند، در مقایسه با زنانی که عادات غذایی آن‌ها کمتر شبیه رژیم غذایی مدیترانه ای بود، ۲۴ درصد کمتر در معرض خطر بیماری قلبی و ۲۳ درصد کمتر در معرض خطر مرگ در نتیجه هر نوع بیماری بودند.

بیشتر بخوانید:

خبر خوب درباره عوارض سکته مغزی

نتایج جالب یک تحقیق؛ برای مبارزه با افسردگی بخوابید!

۲۷۱ ۲۳۳

حتما بخوانید : ۱۵ ماده غذایی که باعث یبوست می‌شود

مجله خبری برگزیده های ایران

اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • افزایش موارد بیماری‌های گوارشی و هپاتیت A در کشور/ این استان‌ها بیشتر درگیر بیماری‌اند
    افزایش موارد بیماری‌های گوارشی و هپاتیت A در کشور/ این استان‌ها بیشتر درگیر بیماری‌اند 8 ساعت پیش
  • افزایش موارد بیماری‌های گوارشی و هپاتیت A در کشور/ این استان‌ها بیشتر درگیر بیماری‌اند
    افزایش موارد بیماری‌های گوارشی و هپاتیت A در کشور/ این استان‌ها بیشتر درگیر بیماری‌اند 8 ساعت پیش
  • آمپول جدید لاغری همه را شگفت‌زده کرد؛ کاهش ۳۰ درصدی وزن بدون جراحی
    آمپول جدید لاغری همه را شگفت‌زده کرد؛ کاهش ۳۰ درصدی وزن بدون جراحی 8 ساعت پیش
  • پرخطرترین عمل زیبایی با بالاترین آمار مرگ در ایران / با کمک این سایت، پزشکان قلابی را تشخیص دهید
    پرخطرترین عمل زیبایی با بالاترین آمار مرگ در ایران / با کمک این سایت، پزشکان قلابی را تشخیص دهید 8 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 1487
  • آذربایجان غربی 1357
  • اجتماعی 15588
  • اخبار استانها 0
  • اخبار تکنولوژی 272
  • اخبار روز 16152
  • اخبار ورزشی 21392
  • اردبیل 903
  • اصفهان 1616
  • اقتصادی 10762
  • البرز 809
  • ایلام 584
  • بازار مالی 32
  • بوشهر 485
  • بین الملل 8128
  • تبلیغات 53
  • تهران 757
  • چند رسانه ای 0
  • چهارمحال و بختیاری 1455
  • خراسان رضوی 1161
  • خراسان شمالی 892
  • خوزستان 1042
  • زنجان 653
  • سبک زندگی 397
  • سلامت 4489
  • سمنان 1185
  • سیاسی 12668
  • سیستان و بلوچستان 491
  • عکس 329
  • علمی و فناوری 7632
  • فارس 1244
  • فرهنگ و هنر 21830
  • قزوین 770
  • قم 999
  • کاریکاتور 452
  • کردستان 940
  • کرمان 1877
  • کرمانشاه 1232
  • کهگیلویه و بویراحمد 1299
  • گردشگری 13
  • گلستان 536
  • گیلان 1404
  • لرستان 1161
  • مازندران 897
  • مرکزی 563
  • مناطق آزاد 218
  • هرمزگان 1345
  • همدان 256
  • یزد 30

جدیدترین مقالات

  • افزایش موارد بیماری‌های گوارشی و هپاتیت A در کشور/ این استان‌ها بیشتر درگیر بیماری‌اند
    افزایش موارد بیماری‌های گوارشی و هپاتیت A در کشور/ این استان‌ها بیشتر درگیر بیماری‌اند 12 ساعت پیش
  • افزایش موارد بیماری‌های گوارشی و هپاتیت A در کشور/ این استان‌ها بیشتر درگیر بیماری‌اند
    افزایش موارد بیماری‌های گوارشی و هپاتیت A در کشور/ این استان‌ها بیشتر درگیر بیماری‌اند 12 ساعت پیش
  • آمپول جدید لاغری همه را شگفت‌زده کرد؛ کاهش ۳۰ درصدی وزن بدون جراحی
    آمپول جدید لاغری همه را شگفت‌زده کرد؛ کاهش ۳۰ درصدی وزن بدون جراحی 12 ساعت پیش
  • پرخطرترین عمل زیبایی با بالاترین آمار مرگ در ایران / با کمک این سایت، پزشکان قلابی را تشخیص دهید
    پرخطرترین عمل زیبایی با بالاترین آمار مرگ در ایران / با کمک این سایت، پزشکان قلابی را تشخیص دهید 12 ساعت پیش
  • پرخطرترین عمل زیبایی با بالاترین آمار مرگ در ایران / با کمک این سایت، پزشکان قلابی را تشخیص دهید
    پرخطرترین عمل زیبایی با بالاترین آمار مرگ در ایران / با کمک این سایت، پزشکان قلابی را تشخیص دهید 12 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

دانلود رایگان نرم افزار | قیمت تتر امروز | خرید سرور hp

کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد .@2025