کهگیلویه و بویراحمد

بیکاری بیش از ۵ هزار نفر از جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد/ اداراتی که برای استخدام همکاری نمی‌کنند

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، طبق آمار بیکاران متقاضی اشتغال در سامانه سجایا ۵ هزار و ۱۳۱ نفر از فرزندان شهدا، جانباز و آزاده و خانواده ایثارگر در استان کهگیلویه و بویراحمد بیکار هستند.

طبق همین آمار، ۸۸ نفر جانباز و آزاده، ۱۶۶نفر فرزند شهید، ۵۷ نفر فرزندان جانبازان و ایثارگران ۷۰ درصد، دو هزار و ۴۹۲ نفر فرزند جانبازان ۲۵ تا ۶۹ درصد، ۶۲۰ نفر خواهر و برادر شهید و یک هزار و ۷۰۸ نفر فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد هستند که متقاضی اشتغال هستند.

البته آمار تعداد ۱۲۶ نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد که در آزمون استخدامی بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه پذیرفته شده‌اند به علت انجام مراحل گزینش و نهایی نشدن نتیجه پذیرش در بین شاغلین ثبت نشده است و همچنان جزء آمار بیکاران محسوب می‌شود.

همچنین از اول فروردین ۹۵ تا ۲۸ مهر سال جاری ۵ هزار و ۸۴ نفر از این قشر صاحب شغل هستند که ۵۴۸ نفر جانباز و آزاده،  ۲۳۸ نفر فرزندان شهدا، ۳۳ نفر فرزندان جانبازان ۷۰ درصد،دو هزار و ۱۱۹ نفر سهمیه ۲۶ تا ۶۹ درصد  و دو هزار و ۱۵۳ نفر سایر است.

همچنین از تاریخ اول فروردین ۹۲ تا ۲۸ مهر ماه امسال دو هزار و ۲۶۶ نفر از جامعه ایثارگری از طریق وام‌های خوداشتغالی صاحب شغل شدند. اعتبار اختصاص یافته ۹۶ میلیارد ریال است.

تعداد فرزندان معزز شهدا معرفی شده به دانشگاه علوم پزشکی خارج از سهمیه آزمون ۷۸ نفر است.

ضمن اینکه از محل تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با استانداری ادارات صمت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکنون هیج‌گونه همکاری در زمینه اشتغال با بنیاد شهید و امور ایثارگران نداشته‌اند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا