کرمانشاه

بیکاری در قطب تولید قیر طبیعی ایران/ ۱۲ هزار نفر در گیلانغرب جویای کار هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، حشمت رضایی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: شهرستان گلانغرب به عنوان دومین شهر مقام کشور، براساس آمار سرشماری سال ۹۵ دارای جمعیتی در حدود ۵۷ هزار نفر است که  ۳۰ هزار نفر معادل ۵۲ درصد از آن جمعیت شهری را شامل می‌شود.

وی جمعیت روستایی شهرستان را ۴۸ درصد اعلام کرد و افزود: ۲۰۸ روستا در شهرستان داریم که ۱۹۷ روستا از این تعداد دارای سکنه هستند.

فرماندار گیلانغرب غالب فعالیت و شغل مردم منطقه را کشاورزی عنوان کرد و گفت:  بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ نفر بهره‌بردار و کشاورز در مقوله‌های مختلف در ۴۳ هزار هکتار اراضی زراعت و باغات شهرستان مشغول به خدمت هستند.

وی در خصوص وضعیت بیکاری در شهرستان، افزود: جمعیت شاغل شهرستان در قسمت‌های مختلف نزدیک به ۲۲ هزار نفر است و حدود ۱۲ هزار نفر هم جویای کار داریم.

رضایی‌ نرخ بیکاری شهرستان را ۱۸.۷ درصد اعلام کرد و افزود: این نرخ از میانگین استان بالاتر است و یکی از شهرستان‌هایی هستیم که علی‌رغم داشتن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ مهم در ایجاد اشتغال هنوز بستر مناسبی برای اشتغال در آن فراهم نشده است.

وی در پایان اشاره‌ای به معادن شهرستان داشت و خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد معادن قیر طبیعی کشور در گیلانغرب است که بیش از ۹۰ هزار تن در سال تولید غیرطبیعی داریم و بیش از ۵۰۰ نفر هم در این راستا به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول هستند.

انتهای پیام/پ/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا