لرستان

بیکاری نخستین مشکل جوانان پل‌دختر است/ شهردار سریع‌تر معرفی شود

 به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از پل‌دختر حجت الاسلام کاظم تیموری در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر اظهار کرد: مردم ولایی این شهرستان که به واسطه بمباران‌های رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس به هویزه ثانی لقب گرفته ،از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون همواره به پیروی از ولایت در دفاع از نظام و انقلاب در صحنه حاضر هستند. 

وی افزود مسئولان باید برای رفع بی‌کاری و مشکلات معیشتی مردم هویزه ثانی ، در اسرع وقت فکر عاجل کنند.

 امام جمعه موقت پل‌دختر گفت: معیشت مردم در طول چند سال اخیر به شدت ضعیف و به مخاطره افتاده و سفره مردم کوچک شده و رئیس جمهور باید بداند استان لرستان به علت نبود صنعت نسبت به سایر استان‌ها ضعیف است.

وی علت عدم توسعه در استان لرستان را نبود صنعت دانست و افزود: همان‌گونه که مسئولان منبع توسعه و پیشرفت استان لرستان را کشاورزی و دام‌پروری تلقی نمودند پس برای توجه به این حوزه به طور حتم باید لرستان به ویژه شهرستان پل‌دختر از حقابه خود بهره مند شود.

 تیموری یادآور شد:  برخی مردم در سایر استان‌های کشور موضوع آب را به کف خیابان‌ها کشیدند اما مسئولان بدانند مردم استان لرستان به واسطه عرق به اسلام ،نظام و انقلاب اسلامی حرف خود را از تریبون‌های منطقی می‌زنند  وآن را به مسئولان می‌رسانند.

وی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان لرستان اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری امسال را سال مانع زدایی نامیدند، بنابراین مسئولان به ویژه رئیس جمهور باید موانع سر راه امور به ویژه در حوزه اقتصاد را بردارند.

امام جمعه موقت پل‌دختر گفت: بیش از سه ماه از روی کار آمدن مدیریت جدید می‌گذرد اما هنوز شهردار پل‌دختر تعیین نشده که این موضوع موجب بی ثباتی و بی نظمی در امور شهری شده است.

وی افزود چنانچه فردی به عنوان شهردار برای در دست گرفتن امور شهری در پل‌دختر معرفی شده و اصلح هست، استاندار لرستان  معرفی کنند و چنانچه معرفی نشده ،شخص دیگری را برای سکان‌داری شهرداری پل‌دختر انتخاب و معرفی کنند تا امور شهری در این شهر ،روی زمین نماند.

 تیموری با ارائه آماری از جهت جمعیت معلولان پل‌دختریادآورشد: این شهرستان بیش از ۲ هزارنفر معلول  دارد که ۶۲۴ نفر آنها دارای معلولیت شدید و مابقی در کنار خانواده زندگی می‌کنند.

 وی افزود: معلولان سه درصد سهمیه سهمیه کارکنان دارند که انتظار می‌رود مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی نسبت به رفع مشکلات پیش روی معلولان در شهرستان پل‌دختر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه موقت پل‌دختر گفت: چه بسا معلولان دارای استعداد‌های خارق العاده باشند که خداوند در وجود آنها نهاده که برای شکوفایی نیاز به توجه و وجود امکانات دارند.

وی بر مناسب سازی معابر  پیاده‌روها وخیابان‌ها تاکیدکرد و افزود: برخی مناسب سازیها در ورودی برخی ادارات و بانک‌ها و عابر بانک‌ها درپل‌دختر احداث شده اما بعضی از آن شیب زیادی دارد که انتظارمی‌رود دست‌اندرکاران نسبت به این موضوع همت کنند.

تیموری به روز دانشجو اشاره کرد و یادآور شد: نیروهای انقلابی در برابر استکبار و آمریکا مبارزاتی پیگیر و فعال داشتند که قشر دانشجو وجنبش دانشجویی از این جمله اند.

وی با بیان اینکه حوادث مهمی در طول تاریخ دانشجویی در کشور رقم خورده افزود: دشمنی آمریکا و غرب با ایران اسلامی تنها مختص این بیش از ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی نیست بلکه در گذشته نیز این قلدریها استعمارگری‌ها بوده است.

امام جمعه موقت پل‌دختر گفت: تظاهرات دانشجویی در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ که منجر به شهادت تعدادی از آنها شد، مبارزه با آمریکا در ماجرای کنسرسیوم نفتی، مبارزه با آمریکا در ماجرای انقلاب سفید در بهمن سال ۴۱، کاپیتولاسیون، تسخیر لانه جاسوسی و … از جمله مبارزات دانشجویان با بصیرت ایران اسلامی است.

 وی با گرامی‌داشت روز دانشجو افزود: بنا بر مطالبات مقام معظم رهبری امروز ۲ وظیفه سنگین بر دوش دانشجویان نهاده شده و آن آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری از مسئولان است.

 تیموری به سیاست خارجی در دنیا اشاره کرد ویادآورشد: امروز تلاش امریکا و غرب بر این است که مذاکرات خود را هسته‌ای جلوه دهند و آمریکا برای آمدن مسئولان دیپلماسی ایران در دولت جدید پای میز مذاکره، تلاش زیادی کرده است.
 
امام جمعه موقت پل‌دختر گفت: مسئولان ایران اسلامی می‌گویند ما تهدید نظامی ،تحریم‌ها و فشارهای جانبی غرب و ایادی آن نمی‌شویم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا