کهگیلویه و بویراحمد

بی‌خیالی ۱۰ ساله در ۱۰ کیلومتر جاده روستایی «دلی» دیشموک/استانی که فوق تخصص زخمی کردن پروژه‌هاست+تصاویر

برگزیده های ایران دیشموک-آرش آهنگ- مردم روستای دلی که در ۱۰ کیلومتری مرکز بخش دیشموک واقع است با رصد خبرنگار برگزیده های ایران در دیشموک از نبود اینترنت همراه اول، کمبود آب شرب و راههای نامناسب روستایی رنج می‌برند.

این روستا که مردم آن با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند متاسفانه طی ۱۰ سال است که از طرف مسوولان قول بر آسفالت این ۱۰ کیلومتر با همکاری بنیاد مسکن داده بودند نیمه کاره رها شده و تکمیل آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

این ۱۰ کیلومتر که دارای چند پل نیمه تمام است متاسفانه چندین بار زیرسازی شده و تا مرحله آسفالت پیش رفته اما همچنان نیمه کاره رها شده تا جایی که تا به حال چندین تصادف در این مسیر رخ داده و مردم متحمل هزینه‌های سنگینی شده‌اند.

روح‌الله جهانگرد دهیار روستای دلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دیشموک با بیان اینکه مسوولان نسبت به جاده روستای دلی بی‌تفاوت هستند اظهار کرد: به مدت ۱۰ سالی هست که این جاده تا مرحله اتمام پروژه پیش رفته اما بر اثر اهمال‌کاری مسوولان نیمه تمام رها شده است.

دهیار روستای دلی گفت: با توجه به اینکه چند بار این جاده زیرسازی شده اما متاسفانه با نیمه‌کاره رها شدن این پروژه،  پلهای این مسیر در هنگام بارندگی دوباره تخریب می‌شوند.

جهانگرد خاطرنشان کرد: مسوولان متولی از پس اتمام پرژه برنمی‌آیند و این نیمه تمام بودن پروژه جاده دلی تاکنون منجر به چندین تصادف شده است.

وی گفت: ۱۰ سال است که این چند کیلومتر جاده کلنگ‌زنی می‌شود و مکانی برای سلفی گرفتن مسوولان شده اما هنوز که هنوز است به بهره‌برداری نرسیده است.

دهیار روستای دلی گفت: آرزو به دل مانده‌ایم که طی این ۱۰ سال پروژه جاده دلی، ده‌احمد، پاتاوه به طرف خوزستان استاندارد ساماندهی شود اما متاسفانه از افتتاح اتمام این پروژه ناامید شده ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پیشرفت روستاها بستگی به داشتن آب، راه مناسب است تا زمانی که راه این منطقه هموار و مناسب نباشد این روستاها همچنان باید با مشکلات  دست و پنجه نرم کنند.

جهانگرد ضمن استمداد از نماینده شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده عنوان کرد: از نماینده مردم شهرستانهای تابعه خواستار بررسی و پیگری این مشکل هستیم و امیدواریم که نماینده مردم در مجلس طی یک سفر از نزدیک مشکل جاده را بررسی و پی‌گیری کند.

به گزارش فارس؛ استان کهگیلویه و بویراحمد پایلوتی برای پروژه‌های نیمه تمام و زخمی شده است و به همه نقاط استان که بنگریم از دیشموک گرفته تا گچساران و چرام و یاسوج مرکز استان به وفور از این دست پروژه‌ها دیده می‌شود به گونه‌ای که طبق آمار سال‌های اخیر تعداد ۲۷۰۰ پروژه نیمه تمام از دولت‌های قبل در این استان بر جای مانده است.

اکنون نمی‌دانیم از پروژه ۱۰ کیلومتر جاده روستایی دلی در بخش محروم دیشموک بگوییم یا بیمارستان سی‌سخت و مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری یاسوج از پل سوم بشار یا پل چهارم که همچنان داستان این پل‌ها به پایان نرسیده است.

از جاده شریانی پاتاوه به دهدشت یا از محور سرفاریاب بگوییم از هتل ورزش در بلوار قرنی یاسوج یا از تقاطع غیر همسطح مهریان و ده‌ها و صدها پروژه که امید است در دولت سیزدهم و با همت جهادی و انقلابی مسئولان، استان از چنین وضعیت مبهمی خارج شود. 

انتهای پیام/۸۲۰۲۷

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا