کهگیلویه و بویراحمد

بی‌رحمی باران یا بی‌خیالی مسئولان؟/وقتی مردم «رودسمه» راهی برای رفتن ندارند!+تصاویر و فیلم

برگزیده های ایران دیشموکآرش آهنگ؛ روستای رود سمه روستایی چند خانواری در بخش دیشموک است که سالیان سال بر اثر نبود راه مناسب محروم از امکانات رفاهی است.

این روستای زیبا دارای رودخانه‌ای بزرگ با زمینهای مستعد کشاورزی است اما بر اثر سهل‌انگاری و اهمال‌ مسوولان زمین‌های آنها به خوبی زیر کشت محصولات کشاورزی نمی‌رود با وجود آب رودخانه‌ای که در نزدیکی آنها است اما بر این باوریم که با  به کار گرفتن تمهیدات لازم در رفع مشکل پل رود سمه از مشکلات این روستا کاسته می‌شود.

روستاهای پای‌پره و رود سمه که سالیان سال در زمستان باید بدون امکانات رفاهی مخصوصا در زمستان هنگام بارندگی باید در خانه خود بنشینند و تماشاگر رودخانه خروشانی باشند که از کنار خانه‌هایشان در گذر است با مشکلات چند روزه خود بدون آب شرب و کمبود همه امکانات با سرمای شدید دست و پنجه نرم کنند.

قابل توجه مسوولانی که طی چند سال اخیر از مشکل روستا باخبر هستند و نخواسته یا نتوانسته اند گرهی از این مشکل بزرگ باز کنند باید جوابگو باشند.

چند سالی است که بخشداری دیشموک چند لوله سیمانی با رایزنی از اداره راه گرفته و در رودسمه برای عبور و مرور نصب کرده اما متاسفانه در حال حاضر به دلیل ابرندگی سال های اخیر به دو لوله رسیده و این دو لوله سیمانی که امید مردم روستای رودسمه و پای پره بود هم در این بارندگی شکسته شده و در حال تخریب هستند.

مسئولانی که از عهده یک پل ساده ورستایی در رود سمه برنی آیند توضیح دهند که به چه قیمت بر سر مسئولیت‌ها مانده‌اند.

روستای رود سمه چند سالی هست با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند تا جایی که با سفر آیت‌الله سید نصیر حسینی، برخی از مسوولان وعده رفع این مشکل را دادند اما متاسفانه این وعده هم هنوز عملی نشده است.

در همین خصوص یکی از اهالی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در دیشموک اظهار کرد: روستای رود سمه سالیان درازی است که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند.

وی گفت: بارها به بخشداری مراجعه کردیم اما ناامید از بخشداری در جهت رفع مشکل برگشتیم.

یکی دیگر از اهالی هم گفت: مشکلات روستاهای دلی، رود سمه، پای پره و پاتاوه رود سمه بسیار زیادند اما متاسفانه هیچ مسئولی به فریاد ما نمی رسد.

به گزارش فارس رودسمه در ۱۵ کیلومتری از مرکز شهر دیشموک واقع است.

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۷

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا