سمنان

تأمین مالی طرح‌های نوآورانه در کشور/ رویداد استان‌آپ ویژه سمنان برگزار می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، بنا به اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، این صندوق در راستای مأموریت خود مبنی بر تأمین مالی طرح‌های نوآورانه، سرمایه‌گذاری جسورانه در استارت‌آپ‌ها و طرح‌های سرمایه‌پذیر را در قالب هم سرمایه‌گذاری آغاز کرده است.

این صندوق به همین منظور، در نظر دارد تا برنامه جامع «استان‌آپ، ۳۱ قدم تا شکوفایی» را برگزار کند و سمنان، مقصد برنامه است.

سلسله رویدادهای استانی پیوند و دوشنبه‌های استارتاپی که پیش از این تنها منحصر به استان تهران بوده است، به‌صورت استانی و تحت عنوان «استان‌آپ؛ ۳۱ قدم تا شکوفایی»، قرار است در تمام استان‌های کشور برگزار شود.

رویداد استان‌آپ شامل دو رویداد دوشنبه استارت‌آپی و پیوند بوده و شامل گام‌های اجرایی مختلف از انتشار فراخوان و شناسایی و ارزیابی افراد و تیم‌های صاحب ایده، هسته‌های فناور و استارت‌آپ‌های استان سمنان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات منتورینگ به‌منظور توانمندسازی هسته‌های فناور و استارت‌آپ‌های استان سمنان، برگزاری رویداد و معرفی هسته‌های فناور و استارت‌آپ‌ها به شتاب‌دهنده‌های استان سمنان و سرمایه‌گذاران جسورانه و تأمین مالی هسته‌های فناور و استارت‌آپ‌ها در قالب تسهیلات یا هم سرمایه‌گذاری با شتاب‌دهنده‌ها یا صندوق‌های عامل است.

این رویداد در پنج بخش رویداد دمودی (دوشنبه‌های استارتاپی)، رویداد پیوند، جلسه هم‌افزایی و انتقال تجربه و پنل گفت‌وگو تدارک دیده شده است.

مجموعه رویدادهای دوشنبه‌های استارتاپی به‌منظور برقراری ارتباط میان تیم‌های استارتاپی و طرح‌های سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذاران فعال در حوزه زیست‌بوم استارتاپی کشور تدارک دیده شده است و تابه‌حال تیم‌های متعددی، طرح‌های خود را در این سلسله رویداد، به سرمایه‌گذاران معرفی کرده‌اند.

در این برنامه، استارت‌آپ‌ها و دارندگان طرح‌های سرمایه‌پذیر، طرح و مدل کسب‌وکار خود را به عاملان سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌کنند.

در صورتی که یکی از عاملان سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، پس از ارزیابی و تأیید طرح و مدل کسب‌وکار، تصمیم به سرمایه‌گذاری جسورانه روی آن طرح بگیرد، صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند تا ۸۰ درصد سرمایه جسورانه موردنیاز آن استارت‌آپ یا طرح سرمایه‌پذیر را تأمین کند.

به‌عبارت‌دیگر، در این برنامه، صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش می‌کند در تأمین سرمایه جسورانه به عاملان خود کمک کند.

عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی در این برنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های جسورانه بورسی هستند.

استارت‌آپ‌ها و دارندگان طرح‌های سرمایه پذیری که دارای MVP هستند یا کسب‌وکار خود را شکل داده‌اند یا در کسب‌وکار خود سابقه فروش داشته‌اند و به دنبال جذب سرمایه‌گذار جسورانه (VC) هستند.

رویداد پیوند هم در راستای تکمیل چرخه ایده تا بازار و کمک به استارتاپ‌ها و ایده‌پردزان جهت توانمندسازی استارتاپ‌ها تدارک دیده شده است.

هدف از برگزاری این رویداد، شناسایی استارتاپ‌ها و طرح‌های استارتاپی جذاب و توانمند در حوزه‌های راهبردی کشور و معرفی آن‌ها به شتاب‌دهنده‌ها (اعم از دانش‌بنیان یا غیردانش‌بنیان) و سایر سرمایه‌گذاران و فعالان اکوسیستم نوآوری به همراه اعطای تسهیلات به شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان و عاملان سرمایه‌گذاری صندوق است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا