سمنان

تأکید رئیسی بر رفع نگرانی مردم سمنان در زمینه کم‌آبی/ ساعت کار بانوان نباید به شأن مادری خدشه وارد کند

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار با مؤثران سمنان با اشاره به رفع مشکل کم‌آبی استان سمنان اظهار کرد: امروز برای بررسی مسأله کمبود آب سمنان برخی جاها را سرکشی کردیم که واژه «العطش» را مطرح کردند و گفتند که وضع آب سمنان بسیار نگران‌کننده است.

وی افزود: کاهش نزولات آسمانی بر همگان روشن است و تنها برای سمنان نیست و مربوط به همه کشور است و شاید به نحوی بتوان گفت، تنها مسأله کشور ما نیست و در برخی مناطق اطراف ما هم شرایط همین است؛ اما آیا راهی برای برون‌رفت از این شرایط و مشکلات وجود دارد یا اینکه سرنوشت ما این است و با کمبودها بسازیم؟

رئیس جمهور تأکید کرد: به نظر من باید برای بهتر استفاده کردن از آب آشامیدنی و کشاورزی طرح سازگاری تعریف کنیم؛ مثلاً در بخش کشاورزی می‌توانیم با آب‌رسانی قطره‌ای مصرف آب را کاهش داده و آب‌رسانی‌های غرقابی را کاهش دهیم یا آب‌رسانی زیرسطحی که مصرف آب را یک‌چهارم می‌کند و از آن طرف محصول را افزایش می‌دهد؛ این‌ها راهکارهای موجود است.

رئیسی ادامه داد: با همکاری فرهیختگان، دانشگاه‌ها روی مسأله کم‌آبی استان سمنان کار کنند، نظراتشان را بگویند و استاندار سمنان هم دنبال کند؛ هر راهکاری فرهیختگان بدهند ما آن را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: حتماً دولت در این قضیه وظیفه خودش می‌داند و باید مساعدت کند که از مردم، کشاورزان، کارگران کارخانجات و عموم مردم استان سمنان رفع نگرانی شود.

رئیس جمهور بیان کرد: مسأله آب و رفع نگرانی از مردم را مسأله محوری می‌دانیم؛ از همه می‌خواهم در این قضیه کمک کنند و مسؤولیت محوری هم با استاندار است و باید با مدیریت آب در استان کار را دنبال کند تا این نگرانی مردم تا حدودی که ممکن هست برطرف شود و گزارش آن را در اختیار مردم قرار دهد.

رئیسی گفت: بعضی از دانشجویان سمنان به من گفتند که مشکلاتی در زمینه خوابگاه دارند که من به مسؤولان امر و وزارت علوم گفتم موضوع را پیگیری کنند و اینجا هم زحمت بکشند به مسأله خوابگاه سریع رسیدگی کنید و اگر لازم است، تأمین اعتبار لازم هم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: شأن و منزلت بانوان باید رعایت شود؛ اینکه چند شیفت کار در کارخانه بگذاریم، برای خانمی که می‌خواهد مادر و همسر باشد و در ساعت شبانه در کارخانه بماند، این قابل‌قبول نیست به هیچ عنوان نباید منزلت بانوان مخدوش شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: این موضوع را نه تنها برای استان سمنان برای کل کشور می‌گویم که اگر کار شیفتی در هر شرکت، اداره و یا سازمانی هست، نباید طوری برنامه‌ریزی شود که نسبت به بانوان بی‌توجهی صورت گیرد؛ هر خانمی به هر دلیلی نیازمند است و چرخ زندگی‌اش نمی‌چرخد و می‌خواهد برای کمک‌ همسر، مادر یا خودش کاری داشته باشد؛ اما باید رعایت حال او انجام شود تا در این ساعات کنار فرزندان و همسرش باشد.

رئیسی خاطرنشان کرد: موضوع حفظ خانواده برای ما بسیار مهم است و حفظ اشتغال خانواده هم اهمیت دارد و  برنامه‌ریزی باید در سازمان‌ها و ادارت به نحوی باشد که شأن و منزل بانوان رعایت شود.

وی افزود: امروز کشور نیازمند یک حرکت جهادی و منسجم است و برای برون‌رفت از مشکلات این کار را کاملاً امکان‌پذیر می‌دانیم؛ زیرا ما اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم و معتقدیم با اعتماد به داشته‌های بسیار این کشور، توانایی نیروی جوان متراکم و حرکت جهادی راه برون‌رفت از مشکلات وجود خواهد داشت.

رئیس جمهور تأکید کرد: من دیروز خدمت رهبری بودم و به ایشان عرض کردم که هر چه زمان‌ می‌گذرد و بیشتر پیش می‌روم، امیدواری‌ام نسبت به حل مسائل اقتصادی بیشتر می‌شود؛ ایشان فرمودند من نگاهم همین است و چشم‌انداز را برای کشور بسیار روشن و امیدوارکننده می‌دانم.

رئیسی ادامه داد: نسبت به سند آمایش سرزمین می‌خواهیم بودجه ۱۴۰۰ را با محوریت عدالت اجرا کنیم؛ یعنی بگوییم مراکز غیربرخوردار، برخوردار شوند و توجه به مراکز کمتر برخوردار در اولویت قرار گیرد.

وی عنوان کرد: اگر خدشه‌ای در سند آمایش سرزمین وجود دارد، قابل‌بررسی است و باید سند را استاندار سمنان دوباره بررسی کند و واقعی اگر اشکالات یا اعتراضاتی وجود دارد، اصل سند موردبررسی قرار گیرد.

رئیس جمهور گفت: مبنای کار ما این است که بودجه ۱۴۰۱ را که داریم تنظیم می‌کنیم و تا چند روز آینده هم تقدیم مجلس خواهد شد، واقعاً بر مبنای عدالت باشد؛ طبیعتاً ممکن است عده‌ای ناراحت شوند؛ اما باید برای مردم تبیین شود که این توزیعات بر اساس سند آمایش سرزمینی باید صورت گیرد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا