Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
تأکید مسعود بارزانی و لوید آستین بر حل اختلافات بغداد و اربیل - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

تأکید مسعود بارزانی و لوید آستین بر حل اختلافات بغداد و اربیل

تأکید مسعود بارزانی و لوید آستین بر حل اختلافات بغداد و اربیل

به گزارش از خبرگزاری شفق نیوز، «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در جریان این دیدار آخرین تحولات سیاسی در عراق را مورد بررسی قرار دادند.

بارزانی طی توییتی در این باره نوشت: من خوشحالم که امروز در اربیل میزبان وزیر دفاع آمریکا بودم. ما درباره چندین موضوع از جمله روابط اقلیم و دولت مرکزی عراق و تلاش‌های مستمر اربیل و بغداد برای دستیابی به توافقات و حل و فصل اختلافات در راستای دستیابی به منافع مشترک گفت‌وگو کردیم.

آستین پس از ورود به بغداد ابتدا با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد و سپس راهی اربیل شد و با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق نیز درباره مقابله با داعش و حل و فصل اختلافات میان اربیل و بغداد رایزنی کرد.

لوید آستین صبح امروز همزمان با ورود به بغداد در توییتی اعلام کرد که «در عراق است تا شراکت راهبردی آمریکا و عراق را در راستای امنیت، ثبات و حاکمیت بیشتر عراق تحکیم کند.»

یک مسئول آمریکایی نیز که خواست نامش فاش نشود، به رسانه ها گفته است: این سفر با هدف اعلام التزام واشنگتن درباره ادامه حضور نظامی در عراق بعد از ۲۰ سال (از اشغال عراق به وسیله آمریکا تاکنون) صورت می گیرد.

این مسئول نظامی آمریکایی افزود: عراقی ها درباره تعهد به حفظ نیروهای ما در آنجا خواهند شنید اما فقط به این حضور نظامی محدود نمی شود و آمریکا تا حد زیادی به شراکت راهبردی با دولت عراق اهتمام دارد.

این مسئول آمریکایی ادعا کرد که آمریکا به شراکت راهبردی با عراق اهتمام دارد اما نگفت که چرا این سفر، بدون اعلام قبلی و پیش بینی نشده انجام می شود.

در همین ارتباط، برخی منابع می گویند که دیدار با مقامات دولت مرکزی بغداد و مقام های محلی اربیل در اقلیم کردستان و گفت وگو در خصوص مسائل داخلی و منطقه‌ای به ویژه ایران، از جمله برنامه‌های وزیر دفاع آمریکا خواهد بود.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا