گیلان

تأکید معاون وزیر جهاد کشاورزی بر توسعه زیر ساخت‌های بخش کشاورزی در گیلان

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، علیرضا مهاجر عصر امروز در دیدار با استاندار گیلان در سالن اجتماعات استانداری با اشاره به ظرفیت باالقوه گیلان در حوزه شالیزاری و زراعت اظهار کرد:  استان گیلان بالغ بر ۲۳۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که تنها نیمی از سال مورد کشت و کار قرار می گیرد و چندماه بدون استفاده باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه در خصوص فراهم‌سازی زیرساخت‌های توسعه بخش صیفی در گیلان افزود: گیلان یکی از استان‌های مهم در حوزه محصولات صیفی بوده و در این راستا تصمیمات خوبی در راستای فراهم‌سازی زیرساخت‌های تحقق این مهم، تصمیماتی گرفته شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با تأکید بر لزوم توجه به  افزایش عملکرد در واحد سطح برنج‌کاری در کشور بیان کرد: تسطیح اراضی و زهکشی زیرزمینی آن‌ها  از جمله راهکارهایی است که با بهره‌مندی از آن‌ها می‌توان دست‌کم سالانه، دو بار کشت برنج انجام داد.

توسعه زارعت چوب یکی از نیازهای اساسی گیلان است

استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه توجه به بخش کشاورزی و زراعت در گیلان بسیاری از مشکلات بیکاری را حل می‌کند، اظهار کرد:  از وضعیت کنونی کشاورزی در گیلان راضی نیستم زیرا از مزیت این صنعت به‌درستی استفاده‌نشده است. 

اسدالله عباسی با اشاره به نقش کشاورزی در توسعه اشتغال و اقتصاد گیلان گفت:  سهل‌انگاری در حوزه صادرات ، برند تولیدات کشاورزی استان را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با تأکید بر بهره‌گیری صحیح از شیوه‌های مدرن کشاورزی ذر گیلان بیان کرد:  امروز سهم کشاورزی سنتی در استان قابل‌توجه است از این‌رو باید در جهت ترویج بهره‌گیری از شیوه‌های مدرن، مکانیزاسیون و مولدسازی برای ارتقاء بهره‌وری اقتصاد کشاورزی، جدی‌تر عمل شود.

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از نیازهای استان در افزایش اشتغال و توسعه زراعت چوب عنوان کرد و افزود: زراعت چوب و توانمندی‌های طبیعی استان در این حوزه بسیار زیاد است لذا باید در این زمینه نوآوری داشته و توسعه پایدار زیست‌محیطی را رقم بزنیم.

عباسی با بیان اینکه در بحث کشت گلخانه‌ای باید برنامه‌ریزی‌هایی متناسب با نیازها و ظرفیت استان صورت گیرد، تصریح کرد: باید با توجه به ظرفیت‌های موجود به مقوله  آبزی‌پروری، برنج‌کاری و کاشت چای  توجه ویژه شود و در همین راستا سرپرست جهاد کشاورزی استان  باید با حضور میدانی گزارشی از وضعیت کشاورزی و توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف تهیه کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا