اخبار روز

تابان و زاگرس در صدر آمار پروازهای ابطالی اردیبهشت‌ماه/ ثبت بیشترین تاخیرات پروازی به نام “کیش ایر”

تابان و زاگرس در صدر آمار پروازهای ابطالی اردیبهشت‌ماه/ ثبت بیشترین تاخیرات پروازی به نام “کیش ایر”

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برگزیده های ایران، بر اساس آمار شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در اردیبهشت ماه امسال ۲۰ ایرلاین داخلی در بخش پروازهای برنامه‌ای مسافری ۳۰۹ هزار و ۱۵۹ دقیقه تاخیر پروازهای ۳۰ دقیقه و بیشتر داشته‌اند.

در بین شرکت‌های هواپیمایی داخلی کیش‌ایر با ۴۴ درصد در صدر بیشترین پرواز تاخیردار قرار دارد. این شرکت در بخش متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار هم  ۹۶ دقیقه را ثبت کرده است.

انجمن شرکت‌های هواپیمایی: با تعیین قیمت “اتوبوس‌سوارها” هواپیما‌سوار می‌شوند!

هواپیمایی تابان نیز ۳۹ درصد کل پروازهای خود را با تاخیر انجام داده؛ متوسط زمان تاخیر پروازهای این شرکت ۷۴ دقیقه بوده است.

هواپیمایی کارون، ساها،‌کاسپین، قشم ایر و آسمان نیز در رده‌های دوم تا هفتم بیشترین پرواز خروجی تاخیردار قرار دارند. این شرکت‌ها به ترتیب متوسط زمان تاخیر ۸۵ دقیقه، ۸۵، ۷۳، ۸۴ و ۸۹ دقیقه را ثبت کرده‌اند.

اما بیشترین متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار با ۲۰۶ دقیقه (حدود ۳.۵ ساعت) مربوط به هواپیمایی چابهار است.  هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع ۲۰ ایرلاین داخلی با ۲۳ درصد در رتبه ۱۲ قرار دارد.

هواپیمایی زاگرس نیز که چند روز قبل ایرباس (پرواز نجف-تهران) آن در فرودگاه کرمانشاه فرود اضطراری داشت ۲۰ درصد پرواز تاخیردار داشته است. این شرکت در بخش آمار پروازهای ابطالی، با ۸۷ درصد پس از تابان (با ۸۹ درصد) قرار گرفته است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا