اردبیل

تاثیر چشمگیر واکسیناسیون در مبارزه با کرونا / ۹۰ درصد از مردم استان اردبیل واکسن دریافت کرده‌اند

روزبه مقدم، مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر در سطح استان اردبیل بیش از ۹۰ درصد جمعیت ۱۲ سال به بالا، دُز اول واکسن خود را تزریق کرده‌اند و بیش از ۷۰ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: از سبد واکسیناسیون استان اردبیل ۶ نوع واکسن اعم از سه نوع واکسن ایرانی برکت، پاستوکووک، اسپایکوژن و سه واکسن خارجی اسپوتنیک، سینوفارم و آسترازنیکا به مراجعین تزریق می‌شود.

۱۱۵ هزار نفر از مردم استان اردبیل واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند

معاون نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: ۱۵ هزار و ۳۹۳ دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال سن، جانبازان، کادر درمان و کارکنان خانه سالمندان استان اردبیل تزریق شده و در مجموع سه دُز، یک‌ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۴۷۵ دُز واکسن در استان اردبیل تزریق شده است.

مقدم تشریح کرد: بر اساس اطلاعات رسمی حدود ۱۰ درصد از جمعیت استان اردبیل به عبارتی حدودا ۱۱۵ هزار نفر جهت تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، از عموم مردم تقاضا داریم جهت تکمیل زنجیره ایمن‌سازی و حفظ جان خود و عزیزان تان جهت تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به علاقه ویروس کرونا به مناطق سردسیری و روزهای پایانی فصل پاییز و نزدیکی فصل زمستان، پیش بینی می‌شود به دلیل سردی و برودت هوای قسمت شمالی کشورمان، برخلاف سایر پیک‌های گذشته، پیک‌ جدید از استان‌های شمال، شمال‌غرب و شمال‌شرق کشور آغاز شود.

معاون نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل عنوان کرد: باید توجه داشت که کرونا تمام نشده است و احتمال دارد که در آینده نزدیک در استان اردبیل همانند سایر استان‌ها با پیک‌ جدید کرونا روبرو شویم و از این رو وضعیت بیمارستانی کل استان حتی در مناطقی که ابتلا بسیار حداقلی و صفر می‌باشد در حالت آماده باش قرار دارند.

وضعیت کرونایی استان اردبیل تحت کنترل است

مقدم تصریح کرد : وضعیت کرونایی استان اردبیل در حال حاضر تحت کنترل است و ورودی و خروجی بیماران مبتلا به این نوع ویروس برابر است.

وی ادامه داد: جهت درمان و مبارزه با بیماری کرونا در شهرستان اردبیل، فقط بیمارستان امام‌خمینی (ره) با ظرفیت ۱۰۰ تخت‌خوابی فعال بوده که با وضعیت فعلی کرونا در استان یک‌ بیمارستان فعال برای اردبیل و بیماران اعزامی از شهرستان‌ها پاسخگو است.

معاون نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تشریح کرد: در پیک‌های اخیر یکی از موارد مشترک این بود که افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای به‌خصوص دیابت هستند و بیمارانی که با آگاهی کامل از ابتلا به کرونا، وضعیت درمان خود را جدی نمی‌گیرند در معرض ابتلای شدید و سخت به این بیماری و حتی این رفتار غلط می‌تواند منجر به فوت شود.

وی بیان کرد:  تاثیر به‌سزای تزریق واکسن‌های کرونا در قبال ویروس کرونا از لحاظ علمی طی چندین ماه گذشته ثابت شده بود و در طی ماه‌های اخیر به شکل کامل عموم مردم کشورمان اثر واکسن کرونا را به چشم خود مشاهده کردند.

مقدم گفت: به جرات می‌توان گفت حتی تزریق یک دُز واکسن کرونا می‌تواند جان فردی را که در آینده به کرونا مبتلا می‌شود را نجات دهد و بعداز تزریق دُز دوم و‌ سوم اثرپذیری واکسن به میزان حداکثری خود می‌رسد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا