اخبار روز

تازه‌ترین اخبار از سیل‌ بلوچستان/ اعلام جرم ‌علیه ۲ شهردار

تازه‌ترین اخبار از سیل‌ بلوچستان/ اعلام جرم ‌علیه ۲ شهردار

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، در دو ماه گذشته مردم سیستان و بلوچستان ‌درگیر خسارت شدید سیلاب می‌شوند که متأسفانه ‌بارش‌های بی‌سابقه اخیر باعث تکرار مجدد خسارت‌های سیلاب به بخش‌های کشاورزی، راه، آب و برق شده است.

اعلام جرم دادستانی علیه شهردار کنارک و زاهدان

ابوالفضل احمدزاده سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان سیستان و بلوچستان در مورد اعلام جرم دادستانی مرکز استان علیه شهردار کنارک گفت: در سال ۱۴۰۲ از دیوار ساحلی کنارک بازدید شد، که با توجه به گزارش‌های دادستانی مرکز، بخشی از اقدامات مربوط به رفع اشکال بهداشتی و محیط زیستی از وظایف شهرداری کنارک بود که باید انجام می‌شود.

احمدزاده ادامه داد: در همین راستا ۶ ماه فرصت جهت رفع اشکالات به شهرداری داده شد، اما با توجه به اتمام بازه زمانی و پیگیری‌های صورت گرفته، این اشکالات رفع نشد و دادستانی علیه شهردار کنارک اعلام جرم کرد که پرونده این شخص همچنان مفتوح است.

وی درباره اعلام جرم دادستانی علیه شهردار زاهدان اظهار کرد: پرونده شهردار زاهدان مربوط به سال ۱۴۰۲ است که این پرونده در ارتباط با نارضایتی مردم و برخی نهاد‌های مربوطه از عملکرد شهرداری در حوزه پساب و پسماند‌های مسیل‌ها است که در مورد هم دادستانی بر طبق گزارش‌های رسیده و دستورالعمل ترک فعل مدیران، علیه شهردار زاهدان اعلام جرم کرد که این روند ادامه دار خواهد بود.

استمرار حضور استاندار در روستاهای درگیر سیلاب بلوچستان

.

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از دشتیاری، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه بازدیدهای میدانی خود از مناطق درگیر سیلاب، به همراه معان عمرانی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی علاوه بر بازدید از مناطق سیل‌زده، بر روند بازگشایی محورهای مواصلاتی نظارت کرد.

آسیب سیل به تأسیسات آب ۳۰۵ روستا و شهر بلوچستان

.

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در جلسه مدیریت بحران سیل با حضور استاندار بیان کرد: از مجموع روستاهای آسیب‌دیده ناشی از سیل، شبکه آب ۱۱۶ روستا و ۶ شهر وارد مدار بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان افزود: امکان احیای شبکه آب سایر روستاها به‌دلیل آسیب‌های وارده سیلاب به راه و برق و طغیان رودخانه‌ها وجود نداشته است، بنابراین تا برقراری شرایط و پایداری شبکه آب، این روستاها به‌صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

وی ادامه داد: جهت تأمین اضطراری آب برخی از مناطق، لوله‌گذاری به‌صورت روکار انجام شده است که پس از فروکش کردن سیلاب به زیر خاک منتقل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: کلیه تجهیزات و امکانات استان و کشور از جمله استان‌های تهران، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس و اصفهان برای رفع سریع آسیب‌ها بسیج شده‌اند.

خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده با همیاری دستگاه‌ها

.

محمد کرمی با بیان اینکه خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده با همیاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها کنار هم و با استفاده از بالگردهای سپاه، ارتش و هلال احمر در حال انجام است، گفت: محور «چابهار ـ نیکشهر» بازگشایی شده است و برق اکثر روستاهای مناطق سیلزده وصل شده است و اتصال فیبر نوری زرآباد هم برقرار شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بارندگی‌های شدید در جنوب استان و بالا آمدن سطح آب مشکلاتی را برای مردم جنوب این استان ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: برق ۳۰۰ روستا قطع شد و راه‌های حدود بیش از ۳۰۰ روستا نیز آسیب دید که با دستور رئیس جمهور، معاون اول ایشان و حضور دوروزه وزیر کشور در استان و همراهی همه ارگان‌ها پیگیری‌ها و اقدامات لازم انجام شده است.

کرمی ادامه داد: ارتباط محور چابهار به نیکشهر برقرار شده و رفت‌وآمد در حال انجام است، تلاش برای بهسازی محور چابهار کنارک و زرآباد نیز در حال انجام است.

وی گفت: هم‌اکنون برق اکثر روستاها وصل شده است، فیبر نوری نیز که دچار آسیب شده بود و ارتباط زرآباد را به‌طورکلی قطع کرده بود نیز وصل شده و ارتباط در زرآباد هم‌اکنون برقرار است.

کرمی ادامه داد: بالگردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هلال احمر درحال ارائه خدمات هستند تعدادی از بالگرد هم از نیروی دریایی ارتش به تیم‌های خدمات‌رسان اضافه شده است.

وی افزود: از استانهای معین اکیپ‌هایی به‌ویژه در حوزه راه و شهرسازی و هلال احمر جهت هم‌افزایی به استان اعزام شده‌اند و همه کنار هم در تلاش هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین آبگرفتگی در منازل کنارک را داشتیم که بیش از ۶۰ اکیپ در حال خدمات‌رسانی هستند.

۱۱هزار سیل‌زده بلوچستان امدادرسانی شدند

.

سیدمحمدمهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بارش‌های شدید روزهای اخیر در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: براثر بارش‌های اخیر و شدت گرفتن آن، برخی از مناطق شهری و روستایی در جنوب استان‌ آسیب دیدند و تعدادی از محورهای مواصلاتی مسدود شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با ابراز اینکه نیروهای عملیاتی هلال احمر همواره در زمان‌های هشدار هواشناسی با امکانات و تجهیزات آماده‌باش هستند، افزود: براثر آبگرفتگی‌های اخیر و مسدود شدن راه‌ها ارتباط محور چابهار به نیکشهر برقرار شده است و رفت‌وآمد در حال انجام است، تلاش برای بازگشایی محور چابهار ـ کنارک و زرآباد نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به عملیات امداد هوایی با انجام ۸۳ سورتی پرواز در مناطق سخت‌گذر سیل‌زده این استان توسط بالگرد، بیان کرد: این پروازها برای انتقال اقلام زیستی و سایر اقلام برای رساندن به اهالی روستاهای در محاصره سیلاب انجام شده است.

سجادی ادامه داد: ۴۷۷ نیروی عملیاتی در قالب ۹۹ تیم با به‌کارگیری ۹۵ دستگاه خودروی امدادی و تجهیزات سیلاب از شهرستان‌های تحت تأثیر به مناطق حادثه‌دیده اعزام شدند؛ تاکنون ۱۰ هزار و ۹۵۷ نفر در این آب‌گرفتگی دچار مشکلاتی شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در این عملیات‌ها نیز ۲۲۷۶ تخته پتو، ۳۱۵ دستگاه چادر امدادی، ۲۸۶۰ کیلوگرم نایلون پوششی، ۴۹۲۸ بطری آب معدنی، ۱۱۸۸ تخته موکت، ۱۵۴۰ بسته غذایی ۱۰روزه و ۴۹۱ بسته غذایی ۷۲ساعته و دیگر اقلام توزیع شده است.

 وی عنوان کرد: امدادرسانی به مناطق سیل‌زده توسط نیروهای هلال احمر تا بازگشت آرامش به منطقه تداوم می‌یابد.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا